11 شرکت فناوری چینی توسط آمریکا تحریم شدند

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، دولت آمریکا شرکت های یادشده را به نقض حقوق بشر متهم نموده و مدعی شده که شرکت های مذکور با دولت چین همکاری های اطلاعاتی و امنیتی دارند. این اتهام ها بارها از سوی دولت چین و شرکت های مختلف فناوری این کشور رد شده و علت این اتهام زنی ها نگرانی از رشد قدرت فناورانه چین در سطح دنیا دانسته شده است.

11 شرکت فناوری چینی توسط آمریکا تحریم شدند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از جمله این شرکت ها می توان به او فیلم گروپ، چنگجی اسکوئل، هیفی بیتلند، تنیونان، نانجینگ سینرجی و غیره اشاره نمود. بعضی از این شرکت ها مانند اوفیلم گروپ سخت افزارهای مورد احتیاج شرکت های فناوری آمریکایی و چینی مانند ای سر، ایسوس، آمازون، دل، اچ پی، اچ تی سی، هواوی، لنوو، ال جی، مایکروسافت، اوپو، سونی، شیوامی و زد تی ای را تأمین می کردند.

او فیلم به علت تأمین قطعات دوربین های مورد استفاده در گوشی های آیفون 8 و آیفون ایکس از سال 2017 به این سو شریکی استراتژیک برای اپل محسوب می گردد. این شرکت در فهرست تأمین کنندگان قطعات اپل در سال 2019 هم قرار داشته است.

بعضی از شرکت های همکار با طرف های چینی مانند ال جی بلافاصله بعد از اعلام فهرست تازه هرگونه همکاری با آنها را تکذیب نموده اند، اما بقیه هنوز واکنشی از خود نشان نداده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1120

به "11 شرکت فناوری چینی توسط آمریکا تحریم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 شرکت فناوری چینی توسط آمریکا تحریم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید