گله مندی هند از بلاتکلیفی معامله 3 میلیون تنی گندم خود با ایران

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران : هند با ابراز نارضایتی از بلاتکلیفی معامله 3 میلیون تن گندم این کشور با ایران، برای جلوگیری از تاخیر بیشتر تاکید نمود ایران معیارهای مورد نظر خود در این زمینه را مشخص و به مقامات هندی منعکس کند.

گله مندی هند از بلاتکلیفی معامله 3 میلیون تنی گندم خود با ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکونومیک تایمز، هند امیدوار بود بتواند در امسال 3 میلیون تن گندم مازاد بر احتیاج خود را به ایران صادر کند اما به دلیل عدم اطمینان ایران از کیفیت محصول هند تاکنون این معامله انجام نگرفته است.

مقامات هندی در جدیدترین نشست خود با مقامات ایرانی از آن ها خواستند برای جلوگیری از بروز تاخیر بیشتر درانجام این معامله اصول ومعیارهای مورد نظر خود برای واردات گندم از هند را مشخص نمایند. نهادهای بهداشتی ایران از گندم هند نمونه برداری نموده و هنوز نظر نهایی خود در خصوص کیفیت و سلامت این محصول را اعلام ننموده اند.

یک مقام هندی دراین باره گفت: ما گفته ایم که ایران باید معیارهای کیفی مورد نظر خود برای واردات گندم از هند را مطابق استانداردهای بین المللی مشخص کند تا ما بتوانیم بر اساس آن گندمی را که می توانیم به ایران صادر کنیم پیشنهاد کنیم. ما دیگر نمی خواهیم در این زمینه بلاتکلیف باشیم.

وی اضافه کرد: زمانی که ایرانی ها معیارهای خود را بیان نمایند ما مشخص می کنیم که کدام یک از ذخایر گندم خود را به این کشور صادر کنیم و در این زمان بازرسان مواد غذایی ایران می توانند قبل از ارسال محموله ها به ایران و برای آنالیز وارد هند شوند. در نتیجه جایی برای بلاتکلیفی باقی نمی ماند.

بر اساس این گزارش، جدیدترین نشست دو کشور برای خرید گندم هند اخیرا با حضور معاون وزیر بازرگانی هند و معاون وزیر تجارت و صنعت ایران، قبادی برگزار گردید.

دو کشور در امسال چندین دور مذاکره در این خصوص انجام داده اند و ایران نگران آلودگی گندم هند به قارچ سیاهک هندی موسوم به کارنال بانت است. گفته می گردد این قارچ برای انسان زیانی ندارد اما با توجه به این که این قارچ در ایران وجود ندارد ایران نگران است که با واردات گندم آلوده هندی زمین ها و درنتیجه محصولات گندمش به این قارچ آلوده گردد.

هند دارای 42 میلیون تن ذخیره گندم است که 3 میلیون تن آن مازاد بر مصرف این کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 491

به "گله مندی هند از بلاتکلیفی معامله 3 میلیون تنی گندم خود با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گله مندی هند از بلاتکلیفی معامله 3 میلیون تنی گندم خود با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید