گردشگری، محور توسعه روابط و همکاری دو کشور ایران و مالزی

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ولی تیموری در دیدار با عدلی ظهاری سروزیر گردشگری ایالت ملاکا - Melaka- کشور مالزی که روز گذشته در محل معاونت گردشگری برگزار گردید؛ گفت: ارتباط دو کشور ایران و مالزی که همیشه بر اساس دوستی و برادری بوده است؛ می تواند بر بستر گردشگری و آشنایی هر چه بیشتر دو کشور از یکدیگردر زمینه های مختلف توسعه یابد.

گردشگری، محور توسعه روابط و همکاری دو کشور ایران و مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

معاون گردشگری با اشاره به ظرفیت های متنوع و بالای گردشگری در کشور و قابلیت رقابت پذیری بسیار بالای خدمات قابل ارائه نسبت به سایر کشورها گفت: در حال حاضر میزان شناخت مردم دو کشور از یکدیگر و نیز آمار تبادلات گردشگر کمتر از حد انتظار است.

وی تاکید نمود: ما آمادگی داریم با برگزاری تور آشناسازی ویژه فعالین گردشگری کشور مالزی؛ زمینه آشنایی با زوایای مختلف گردشگری ایران از جمله: گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی، زیارتی، سلامت و غیره را فراهم آوریم و متقابلاً زمینه حضور متخصصین عرصه گردشگری کشور در تورهای آشناسازی کشور مالزی را ایجاد نماییم.

تیموری در ادامه با بیان اینکه ما هیچ گونه محدودیتی برای توسعه همکاری های گردشگری با کشور مالزی قائل نیستیم و از هرگونه ابتکار عمل در این زمینه استقبال می کنیم؛ تاکید نمود: ایران، تنها کشوری است که گزینه دیگری غیر از خدمات گردشگری حلال ندارد و این موضوع بی شک می تواند مقبول خانواده های مسلمان مالزی قرار گیرد.

معاون گردشگری ابراز امیدواری کرد: نتایج برپایی این نشست و ورود عملیاتی به ایجاد شناخت بیشتر ایران و مالزی می تواند ارتباطات حوزه گردشگری دو کشور را به صندلی واقعی خود برساند و زمینه ساز سایر ارتباطات در زمینه های مختلف گردد.

همچنین در این نشست، عدلی ظهاری سروزیر گردشگری ایالت ملاکا - Melaka- کشور مالزی نیز ضمن ابراز علاقه نسبت به شناخت بیشتر مردمان ایالت مربوطه نسبت به ایران، بر اشتیاق استفاده گردشگران مالزی از خدمات گردشگری سلامت در ایران تاکید نمود و آمادگی خود را برای حمایت از برپایی تورهای آشناسازی جهت معرفی ظرفیت های گردشگری دو کشور گفت.

گردشگری فرهنگی، درمانی و امکان سنجی در توقف بدون احتیاج به ویزا 96-72 ساعته زائران حج عمره مالزیایی در ایران، از سایرمحورهای اصلی مذاکرات دو طرف بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 407

به "گردشگری، محور توسعه روابط و همکاری دو کشور ایران و مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری، محور توسعه روابط و همکاری دو کشور ایران و مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید