کشف یک چاه آب مرموز با قدمت 3 هزار سال در آلمان ، عکس (تور آلمان)

به گزارش شارژ 10، گجت نیوز نوشت: بقایای یک چاه آب مرموز با قدمت 3 هزار سال در استان باواریا آلمان کشف شد. ظاهراً این چاه چوبی به طرز نادر و عجیبی حفظ شده است.

کشف یک چاه آب مرموز با قدمت 3 هزار سال در آلمان ، عکس (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

دیوارهای چوبی این چاه در قسمت پایی کاملاً حفظ شده و ظاهراً هنوز تا حدی مرطوب است. بسیار نادر است که یک چاه با قدمت بیش از 3 هزار سال تا این حد سالم بماند.

باستان شناسان در جایی که در گذشته پایه فواره بود، آثاری از جمله 26 سنجاق برنزی لباس، یک دستبند، دو مارپیچ فلزی، یک دندان حیوان، مهره های کهربا و بیش از 70 ظرف سرامیکی کشف کردند.

این اقلام گران قیمت که معمولاً در گورهای مربوط به عصر برنز میانه نیز کشف می شوند، در 1200 تا 1800 قبل از میلاد، اقلامی برای استفاده روزمره نبودند. شرایط قرار گیری این اقلام کشف شده در ته چاه نشان می دهد که آن ها به جای انداخته شدن یا پرتاب شدن، درواقع به آرامی در آب پایین رفته اند.

البته ما نمی توانیم دقیقاً معین کنیم که انگیزه انسان ها از پیشکش کردن جواهرات در 3 هزار سال پیش چه بوده است؛ اما می توان حدس زد که این هدایای ارزشمند، درواقع نذر برای یک برداشت خوب بوده اند.

بعلاوه ممکن است سرنخی مربوط به ویژگی های غیرمعمول این چاه آب مرموز وجود داشته باشد. عمق این چاه نشان می دهد که ظاهراً مردم در زمانی که سطح آب های زیرزمینی به اندازه قابل توجهی کاهش یافته بوده، از آن استفاده می کردند. این مسئله خشکسالی طولانی آن موقع و مطمئناً برداشت ضعیف کشاورزی را نشان می دهد.

دانشمندان در طی این حفاری ها، تقریباً 13500 یافته باستان شناسی که عمدتاً مربوط به عصر برنز و اوایل قرون وسطی هستند، به دست آورده اند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2174

به "کشف یک چاه آب مرموز با قدمت 3 هزار سال در آلمان ، عکس (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک چاه آب مرموز با قدمت 3 هزار سال در آلمان ، عکس (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید