چگونه هوش مصنوعی می تواند به دانش آموزان یاری کند بهتر تحصیل نمایند؟

به گزارش شارژ 10، محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نوعی مدل هوش مصنوعی را طراحی نموده اند که می تواند میزان یادگیری دانش آموزان در بازی های آموزشی را نشان دهد.

چگونه هوش مصنوعی می تواند به دانش آموزان یاری کند بهتر تحصیل نمایند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مدل هوشمند می تواند شرایط تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی نموده و آنالیز کند کدام دانش آموزان احتیاج به یاری بیشتری دارند.

این برنامه ترکیبی از بازی های آموزشی با یادگیری چند وظیفه ای است که با همکاری جیمز لستر ، استاد برجسته دانشگاه علوم کامپیوتر و راجر ازویدو ، استاد گروه علوم یادگیری و آموزشی طراحی شده است. نویسندگان این مقاله یادآور می شوند که در سال های اخیر، علاقه زیادی به الگوسازی برای آنالیز دانش آموزان دیده شده است.

مدل سازی برای آموزش دانش آموزان یاری می نماید نه تنها مسائل فعلی شناسایی شوند، بلکه یاری می نماید که با آنالیز شرایط فعلی دانش آموزان، راههای یادگیری آنان افزایش یابد. هوش مصنوعی به پژوهشگران می آموزد که دانش آموزان چگونه یاد می گیرند. طبق گفته پژوهشگران این دانشگاه ، مدل هوش مصنوعی مذکور می تواند عملکرد دانش آموزان را به شدت ارتقاء دهد.

یادگیری چند وظیفه ای رویکردی است که در آن از یک آزمودنی خواسته می گردد چندین کار را همزمان انجام دهد. جاناتان روو ، نویسنده همکار این پژوهش گفت: ما می خواستیم با یاری این مدل پیش بینی کنیم که آیا دانش آموزان می توانند بر اساس یک آزمون استاندارد از پس وظایف محوله بربیایند یا خیر. روش کار اینگونه است که این بازی شامل یک آزمون می گردد. آزمونی با سوالاتی از وجوه مختلف درسی. محققان داده های این بازی را با 181 دانش آموز آزمون کردند.

هوش مصنوعی به سرعت پاسخ های دانش آموزان را آنالیز می نماید و می تواند حدس بزند وضیت آنان در چه شرایطی واقع شده است. محققان پیشبینی می نمایند بتوانند در ادامه این جهت روشهایی را با یاری هوش مصنوعی برای هر یک از دانش آموزان طراحی نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 776

به "چگونه هوش مصنوعی می تواند به دانش آموزان یاری کند بهتر تحصیل نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هوش مصنوعی می تواند به دانش آموزان یاری کند بهتر تحصیل نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید