(ویدئو) سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه های سردشت

به گزارش شارژ 10، فروردین 96 دو شکارچی در کوه های سردشت لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری پس از مشاهده یک پلنگ نر جوان در میان صخره ها با روشن کردن آتش در جهت رفت و آمد پلنگ، این گونه ارزشمند جانوری را در میان صخره ها گرفتار آتش کردند.

(ویدئو) سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه های سردشت

به گزارش میزان، پس از مدتی حیوان نگون بخت که به شدت دچار سوختگی شده بود راهی برای خروج از مهلکه پیدا می نماید و این لحظه ای است که با شلیک گلوله شکارچیان به سرش جان می سپارد.

شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری درباره جزئیات ماجرا و علت پنهان ماندن این خبر گفت: فروردین 96 بود که این فیلم به دست ما رسید. بلافاصله وارد عمل شده و اقدامات انتظامی را انجام دادیم. با همکاری خوب دستگاه قضا و نیروی انتظامی و کوشش یگان حفاظت محیط زیست خودمان متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دادگاه لردگان محکمی برای متخلفان صادر شد.

وی با اشاره به تعارضات میان انسان و حیات وحش گفت: یکی از دلایل اصلی این قبیل اتفاقات عدم آگاهی از اهمیت حیات وحش است. ما بعد از این ماجرا کلاس های آموزشی برگزار نموده و به صورت چهره به چهره جوامع محلی را با اهمیت حیات وحش آشنا نموده و شرح می دهیم که اگر خسارتی از جانب حیات وحش به آن ها وارد گردد ما برای جبران آن کوشش می کنیم.

احمدی اضافه می نماید: در حال حاضر برای مطالعات روی پلنگ و خرس برنامه داریم که یکی از زمینه های مهم آن آنالیز تعارضات و ارائه راه حل است. یکی از این راه حل ها آموزش مباحث محیط زیستی و فرهنگسازی و ارتقای اخلاق زیست محیطی به جوامع محلی است تا مردم طی آموزش های ما بدانند که حیات وحش برای خودشان مثمر ثمر است و در ذهن داشته باشند که اگر خسارتی به آن ها وارد گردد سازمان حفاظت محیط زیست در صدد جبران آن برخواهد آمد.

وی در پاسخ به اینکه چرا ماجرای کشتار بیرحمانه این پلنگ تا کنون رسانه ای نشده می گوید: ما بلافاصله پیگیری قضایی را شروع کردیم و وظایف خود را به خوبی انجام دادیم. از آنجا که شفافیت، سیاست ماست از این پس موارد مشابه را اعلام خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1166

به "(ویدئو) سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه های سردشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه های سردشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید