معرفی اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا

به گزارش شارژ 10، مشهورترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا

فعالیت های انسانی در دهه های اخیر سبب بروز مسائل جدی برای محیط زیست شده است؛ به همین علت بیشتر افرادی که این مهم برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است سعی در محیا کردن شرایطی هستند تا این معظل را حل نمایند تا آسیب کمتری هنگام سفر به محیط زیست وارد گردد. یکی از این اقدامات ساخت اقامتگاه هایی است که با محیط زیست سازگار هستند و نه تنها باعث تخریب نمی شوند بلکه با شرایط و قوانینی که دارند مسافران آنها باید به طبیعت احترام بگذراند و در حفظ آن کوشا باشند. خبرنگاران در این مطلب به چند مورد از برترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا اشاره کند، با ما همراه باشید.

معرفی اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا

اقامتگاه میسول | Misool Eco Resort

یکی از این اقامتگاه های سازگار با محیط زیست که می خواهیم درباره صحبت کنیم، اقامتگاه میسول (Misool Eco Resort) در کشور اندونزی است. این مجموعه در جنوب شرقی آسیا واقع شده و مکانی رویایی را به وجود آورده است. این اقامتگاه با استفاده از 500 گونه تپه مرجانی ساخته شده و به عنوان یکی از مراکز دنیای در تنوع زیستی در دنیا مطرح است. اقامتگاه میسول، اقامتگاهی معروف و مشهور است و از 13 خانه چوبی در منطقه ای خاص و بی نظیر تشکیل شده است. هدفی که مسئولان محیط زیست کشور اندونزی جهت ساخت این اقامتگاه سازگاه با محیط زیست در نظر داشته اند، حفاظت و احیای طبیعت منطقه بوده است.

اقامتگاه ترتل این | Turtle Inn

اقامتگاه معروف دیگری که جزء اقامتگاه های سازگار با محیط زیست است اقامتگاه ترتل این (Turtle Inn) است. این مجموعه به وسیله یکی از فیلم سازان مشهور دنیا به نام فرانسیس و النور کاپولا، ساخته شده است. ترتل این متشکل از 25 کلبه با سقف کاهی است که خو به نوعی سیستم خنک کننده اتاق ها به صورت طبیعی است. در این مکان، به جای بطری های آب پلاستیکی، بطری آب از جنس استیل ضد زنگ ارائه می گردد و بعلاوه غذا ها با استفاده از مواد غذایی ارگانیکی که در باغ پرورش داده شده، طبخ می شوند.

اقامتگاه بوشمنز کلوف | Bushmans Kloof

در آفریقای جنوبی هم یکی دیگر از این نوع اقامتگاه ها وجود دارد که نام آن بوشمنز کلوف (Bushmans Kloof) است. منطقه ای که این اقامتگاه در آن قرار گرفته است متعلق به یک قرن پیش است و در میان کوه ها می باشد که با اقامت در آن می توانید تجربه بی نظیری از طبیعت شگفت انگیز این را بدست بیاورید. در این اقامتگاه، 16 اتاق در دسترس است که در میان طبیعتی خاص بنا شده اند. گفتنی است که بیش از 150 گونه پرنده، 750 گونه گیاهی و بیش از 35 نوع پستاندار تحت پوشش این منطقه طبیعی اقامتگاه سازگار با محیط زیست است.

اقامتگاه آریارا | Ariara Resort

در کشور فیلیپین هم یک اقامتگاه با هدفی مشترک با بقیه اقامتگاه هایی که به منظور حفاظت از محیط زیست ساخته شده که نام آن اقامتگاه آریارا (Ariara Resort) است. ساخت این اقامتگاه در فیلیپین سبب بهبود در شرایط اشتغال و آموزش برای مردم محلی این منطقه شده است. نکته مهم این است که آموزش درست ماهی گیری هم مسافران داده شده است تا آنها بتوانند هم سرگرمی خود را داشته باشند و هم این که به محیط زیست منطقه آسیبی وارد نسازند. علاوه بر این، نباید انتخاب این جزیره به عنوان جزیره ای مسحور کننده در دنیا، نادیده گرفت.

اقامتگاه ریسرجنس | Resurgence

در میان تمامی اقامتگاه های سازگار با محیط زیست که در سراسر دنیا وجود دارند، اقامتگاه ریسرجنس Resurgence در لیست برترین اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا، به وسیله تیم نشنال جئوگرافی قرار گرفته است. این اقامتگاه در امتداد جنگل 50 هکتاری بارانی و در نزدیکی دو پارک واقع شده و یکی از برترین چشم انداز های کشور نیوزلند را شامل می گردد. بعلاوه در این اقامتگاه، چندین درخت بومی و کمیاب در سال 2003 کاشته شده است و طراحی ساختمان های این اقامتگاه را به طور بومی در نظر گرفته اند تا کمترین استفاده از منابع را داشته باشند

اقامتگاه اقیانوسی

اقامتگاهی در کشور استرالیا هم نیز به وسیله یک شرکت اجتماعی تاسیس شده و به وسیله مرکز محیط زیست حفاظت می گردد. این اقامتگاه اقیانوسی تمام سودی که از این مجموعه بدست می آورد را به مرکز حفاظت از حیات وحش اختصاص داده است. نکته جالب و پراهمیت این مجموعه استفاده از پنل های خورشیدی است که به طول کامل از آنها برای ساخت اقامتگاه استفاده شده است. مسافران می توانند از پنجره اتاق خود هر از گاهی شاهد زندگی کانگورو ها در طبیعت اطراف اقامتگاه باشند.

منبع: travelpulse.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1976

به "معرفی اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اقامتگاه های سازگار با محیط زیست در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید