واکنش رئیس اداره امدادخودرو کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی به اظهارات یک فرد غیرمسئول

به گزارش شارژ 10، رئیس اداره امدادخودرو کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی به اظهارنظر فردی که خود را رئیس انجمن صنفی امدادخودروی کشور معرفی نموده است واکنش نشان داد.

واکنش رئیس اداره امدادخودرو کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی به اظهارات یک فرد غیرمسئول

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، رضا قاسمی نیا با اشاره به اظهار نظر این فرد که خود را موسوم به رئیس انجمن صنفی امداد خودروی کشور می داند، در خصوص فعالیت های امدادخودرویی کانون اتومبیل رانی و دنیا گردی، اضافه نمود:طبق استعلاماتی که از مراجع ذی ربط نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شده است فرد نامبرده به هیچ وجه دارای چنین سمتی نیست و به همین دلیل اظهارات او فاقد وجاهت و اصالت قانونی است.

رئیس اداره امداد خودرو کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی، با بیان اینکه پرونده رسیدگی به ادعاهای بی پایه و اساس نامبرده در فضای مجازی قبلا در محاکم قضایی مورد آنالیز نهاده شده و حکم محکومیت در خصوص آن صادر شده است، ادامه داد: اظهارات غرض ورزانه و بی پایه و اساس درباره فعالیت های یک موسسه که 54 سال از فعالیت هایش در زمینه خدمت رسانی و ارائه خدمات خودرویی و امداد اتومبیل رانی می گذرد، توسط فردی که یک عنوان غیر واقعی را یدک می کشد، زمینه پیگیری های حقوقی و قضایی بیشتر را مفتوح خواهد نمود.

او، یادآور شد: دامنه اظهارات و اقدامات عاری از واقعیت نامبرده تا آنجا پیش رفته است که انجمن های تخصصی این حوزه نظیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو نیز در قالب مکاتباتی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواهان رسیدگی به ادعاهای دروغ نامبرده شده اند.

قاسمی نیا، ادامه داد: کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران بنا بر اساسنامه فیا تنها ارگان عضو از کشورمان است که برای ارائه امداد اتومبیل رانی مستقیماً برای همه کاربران راه ها در سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است.

او توضیح داد: کانون در هنگام عضویت در فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی نسبت به پذیرش کامل اساسنامه فیا و اجرای کلیه وظایف و مقررات عمومی وضع شده این فدراسیون متعهد شده و یکی از این وظایف ارائه خدمات امدادی به کاربران راه های کشور در سطح ملی و فرامنطقه ایی است بر همین اساس کانون از سال 1342 نسبت به تأسیس اولین مجموعه رسمی امداد خودرویی کشور اقدام نموده است.

قاسمی نیا خاطر نشان کرد: بر اساس مفاد مختلف اساسنامه کانون دنیا گردی که توسط شورای انقلاب (مرجع قانون گذاری وقت) در تاریخ 1358/9/3 تحت عنوان لایحه قانونی تغییر نام کانون و نظارت بر فعالیت های مورد تصویب نهاده شد یکی از مهمترین وظایف و رسالت های اصلی کانون تأسیس و گسترش خدمات امداد خودرو، حمل اتومبیل های دنیاگردان از گمرک به خارج از کشور و ارائه هرگونه خدمات مربوط به اتومبیل و بازرسی فنی اتومبیل به منظور ایجاد تسهیل در امر گردشگری که مستقیما در ارتباط با فعالیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

قاسمی نیا توضیح داد: امداد خودرو کانون با قدمتی حدود 54 ساله به صورت متمرکز و در قالب ستاد مرکزی که در شهر تهران مستقر است اداره می گردد این ستاد دارای بخش های عملیات، بازرسی امور مناطق کشوری و امور نمایندگی های استانی ، آموزش، اقتصادی، اداری، امور مشتریان و مشترکین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات و بیسیم و اتاق پیغام (مرکز دیسپیج کشوری)مجهز به ارتباط رادیویی، جی پی اس، کدهای خدماتی سراسری 1423 و 09629، برنامه های نرم افزاری، مدیرت ثبت سرویس های امدادی CRM،اپلیکیشن موبایل امداد ارسال پیغامک و... است.

از سال 1314 کانون اتومبیلرانی و دنیاگردی ایران تحت عنوان کانون دنیاگردان، آغاز به کار نموده است، و این کانون از ابتدای فعالیت خود به عنوان تنها نماینده رسمی دولت ایران در فدراسیون دنیای اتومبیلرانی فیا و اتحادیه دنیای دنیاگردیAIT درآمد و پس از آن الحاق ایران به کنوانسیون 1949 ژنو 1968 موجب شدکار ترجمه و صدور اسناد بین المللی نظیر گواهینامه بین المللی، دفترچه مالکیت و کارت کمپینگ به کانون محول گردد، همچنین ارائه خدمات خودرویی و امداداتومبیلرانی به همه کاربران راه ها منجمله دنیاگردان، گردشگران و عموم مردم نیز سرلوحه کار کانون نهاده شد.

کانون بعد از انقلاب اسلامی و پس از تغییر نام خود در سال 1358 به عنوان یک موسسه غیر دولتی در ابتدا زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت شد و پس از آن با توجه به ارتباط مستقیم فعالیتهای این موسسه با حوزه گردشگری تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به ادامه روند خود کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 298

به "واکنش رئیس اداره امدادخودرو کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی به اظهارات یک فرد غیرمسئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس اداره امدادخودرو کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی به اظهارات یک فرد غیرمسئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید