وانت نو اتوماتیک ایران خودرو، ترکیب چینی از دو وانت مشهور فورد و دوج، عکس

به گزارش شارژ 10، گجت نیوز نوشت: پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک - Foton G7 AT جدیدترین وانت دو کابین از شرکت ایران خودرو دیزل است که از نظر ظاهری، تفاوت زیادی با رم آمریکایی و KMC T8 یا فورد رنجر ندارد!

وانت نو اتوماتیک ایران خودرو، ترکیب چینی از دو وانت مشهور فورد و دوج، عکس

پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک دو کابین 5.3 متری از یک موتور آلمانی با گیربکس ZF بهره می برد و قیمت بالای آن باعث می گردد تا در رده پیکاپ های پرچمدار قرار بگیرد اما از نظر کیفیت متریال کابین و آپشن ها، تفاوت زیادی با دیگر چینی های ایرانی ندارد. بعلاوه KMC T8 و پیکاپ کلوت مکث موتور در کنار آمیکو آسنا توربو شارژ و فوتون تونلند نیو فیس، از شایسته ترین رقبای پیکاپ فوتون G7 اتوماتیک بنزینی به حساب می آیند. فوتون جی 7 اتوماتیک قرار است ادعای آفرود سواری با محصولات ایران خودرو دیزل را ثابت کند اما آیا در انجام این امر پیروز است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

طراحی ظاهری و ابعاد فوتون جی 7 توماتیک بنزینی ایران خودرو دیزل

این وانت از یک اتاق دو کابین و مستقل از شاسی بهره می برد و طراحان پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی سعی داشته اند که تا جای ممکن، این وانت دو کابین را شبیه به محصولات آمریکایی مانند پیکاپ رم و فورد رنجر یا حتی تویوتا هایلوکس طراحی نمایند. جلو پنجره این خودرو سرشار از جزئیات ریز و درشت است. برای مثل، هواکش کاپوت از سه بخش جدا تشکیل شده و در میان آن می توانید علامت تجاری FOTON با جنس کرومی را ببینید و درست زیر آن، دوربین ثبت وقایع را پیدا کنید.

چراغ های جلویی از نوع هدلایت دوگانه هستند و کمی پایین تر از آن ها، دی لایت ها و مه شکن ها قرار دارند. زمانی که از نمای کناری به پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک نگاه می کنیم، با رکاب های بزرگ و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی طرف می شویم. بعلاوه آینه های جانبی با چراغ راهنما و دوربین 360 درجه و چراغ خوش آمد گویی در زیر آینه های بغل را هم می توانید در این قسمت پیدا کنید.

بعلاوه قلاب های چادری و رول بار هم برای قسمت بارِ وانت تعبیه شده اند و بد نیست اشاره کنیم که احتمالا فلاپ های پلاستیکی هم به زودی، روی گلگیرهای عقب و جلو نصب خواهند شد. سیستم ورود بدون کلید به کابین هم برای پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی در نظر گرفته شده است. نمای عقبی به مانند بیشتر وانت ها، فاقد جزئیات است و چیز زیادی برای گفتن ندارد. در این قسمت می توانید سنسورها و دوربین دنده عقب را پیدا کنید و بس. البته احتمالا در آینده ای نزدیک، محافظ قسمت بار هم به این خودرو اضافه گردد.

در سرانجام این بخش به سراغ ابعاد پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی می رویم که شامل 5340 میلی متر طول، 1940 میلی متر عرض و 1880 میلی متر ارتفاع است و فاصله محورهای آن از یکدیگر هم به 3110 میلی متر می رسند. وزن خالص پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک تقریبا 2 تن (دقیقا 1955 کیلومتر گرم) است که این عدد برای فاکتور GVW یا همان وزن ناخالص مجاز به 2775 کیلوگرم جهش پیدا می نماید. بعلاوه ابعاد فضای قسمت بار در فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی شامل 1520 میلی متر طول، 1580 میلی متر عرض و 440 میلی متر ارتفاع می گردد.

اتاق و طراحی داشبورد وانت دوکابین فوتون جی 7 دنده اتوماتیک توربو شارژ

کابین و داشبورد پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک در برابر رقبای خود، دست بالاتر را دارد. روکش های درب و قسمتی از داشبورد، با تودوزی طرح چرم طراحی شده است اما هنوز می توانید پلاستیک خشک را در کابین این خودرو پیدا کنید. بر روی داشبورد پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی ایران خودرو، یک مولتی مدیای 10.25 اینچی با نمایشگر لمسی وجود دارد که علاوه بر کنترل سیستم صوتی، می تواند کنترل سیستم تهویه هوای اتوماتیک را هم بر عهده بگیرد و نمای دوربین 360 درجه و دوربین پارک و ثبت وقایع را هم نشان دهد. بعلاوه تریم طرح فیبر کربن هم این نمایشگر را احاطه نموده است. همچننی کلاستر دیجیتال 7 اینچی هم به همراه عقربه های آنالوگ، مجموعه پشت آمپر را می سازد.

بر روی کنسول وسطی هم می توانید 3 دکمه مختلف را پیدا کنید که به ترتیب، وظیفه نمایش دوربین 360 درجه، کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی و نهایتا کنترل سیستم پایداری الکترونیکی یا همان ESP را بر عهده دارند. بعلاوه دکمه چرخان انتخاب حالت حرکت هم دقیقا در این بخش واقع شده است و شامل حالت های 2 دیفرانسیل سبک و سنگین و تک دیفرانسیل (RWD) می گردد.

کمی پایین تر، کلیدهای اکو و اسپرت دیده می شوند که مستقیما بر روی عملکرد پیشرانه و گیربکس تاثیر می گذارند. در کنار این کلیدها، اهرم دنده با دکمه پارک را می بینیم و دو جا لیوانی هم در این قسمت قرار داند. دکمه ترمز پارک برقی و اتوهلد هم همینجا هستند. بعلاوه علاوه بر شارژر فندکی، زمانی که درب کنسول وسط را باز می کنید با دو پورت USB طرف می شوید که یکی برای شارژ گوشی و دیگری برای سیستم مولتی مدیا است. شارژر ریموت خودرو را هم می توانید در این قسمت پیدا کنید.

کابین پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی در نسخه فول آپشن، میزبان 6 ایربگ است که چهار عدد از آن ها بر روی داشبورد، فرمان و ستون ها قرار دارند و دوتای دیگر برای سرنشین های ردیف عقب خواهند بود. صندلی راننده هم از تنظیم تمام برقی و گرمکن بهره می برد اما صندلی سرنشین جلو، فقط گرمکن دارد و دستی است. اگر صندلی های ردیف جلو را تا آخرین حد تنظیم کنید، باز هم فضای کافی برای سرنشین های ردیف عقب باقی می ماند (اگر قد شما 180 سانتی متر باشد، فاصله زانو تا صندلی راننده تقریبا 3 انگشت خواهد بود).

صندلی های ردیف دوم در پیکاپ دوکابین فوتون G7 بنزینی اتوماتیک بیشتر شبیه به نیمکت هستند و آنچنان زاویه ندارند اما شاید حضور دریچه های تهویه هوای اختصاصی در این قسمت، حس و حال راحت تری را خلق کند.

مشخصات فنی و امکانات و آپشن های پیکاپ دوکابین فوتون G7 بنزینی اتوماتیک

در زیر کاپوت این پیکاپ دوکابین می توانید یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری (دقیقا 1981 سی سی) را پیدا کنید که 238 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5500RPM) و 360 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 1750RPM) را به شما تحویل می دهد. این موتور از تکنولوژی بورگوارد آلمان بهره می برد و نام دقیق آن، پیشرانه G01-4G20TI5 است. جالب است بدانید که حدبیشتر گشتاور موتور، از دور 1750 آغاز می گردد تا دور موتور 4000RPM هم در دسترس خواهد بود.

قدرت این موتور، به وسیله گیربکس اتوماتیک 8 دنده ZF در حالت 4WD به تمام چرخ ها و در حالت RWD به چرخ های عقبی منتقل می گردد. پیشرانه پیکاپ دوکابین فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی از استاندارد آلایندگی یورو 6 هم بهره می برد و سیستم آن از نوع زنجیر تایم است. بعلاوه باک این خودرو ظرفیت 76 لیتر بنزین را دارد و به ادعای سازنده در هر 100 کیلومتر مسیر (به صورت ترکیبی)، حدودا 7.6 لیتر می سوزاند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2201

به "وانت نو اتوماتیک ایران خودرو، ترکیب چینی از دو وانت مشهور فورد و دوج، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت نو اتوماتیک ایران خودرو، ترکیب چینی از دو وانت مشهور فورد و دوج، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید