هشدار معاون وزیر دادگستری به زائران ، ورود غیرمجاز به عراق 3 سال حبس دارد

به گزارش شارژ 10، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه حدود 400 ایرانی از سال گذشته دوران محکومیت خود را در زندان های عراق می گذرانند به هموطنان و زائرانی که قصد عزیمت به عراق دارند هشدار داد از ورود غیر مجاز به این کشور خودداری نمایند که در این صورت سه سال حبس در انتظار آنها است.

هشدار معاون وزیر دادگستری به زائران ، ورود غیرمجاز به عراق 3 سال حبس دارد

ایرنا نوشت: محمود عباسی اضافه نمود: خوشبختانه مقامات دو کشور زمینه عزیمت بدون ویزا به عتبات عالیات را برای عزاداران حسینی فراهم نموده اند و زائران با درج مهر خروج در مرزهای مشترک می توانند به عتبات عالیات عزیمت نمایند.

وی ادامه داد: از هموطنان عزیز انتظار داریم به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند و از ورود غیر مجاز به این کشور خودداری نمایند.

وی اعلام کرد: همراه داشتن مواد مخدر و داروهای روانگردان جرم است و قابل تعقیب کیفری و مجازات های سنگینی در انتظار مرتکبان است.

معاون وزیر دادگستری اضافه نمود: هرچند ایران با کشور عراق موافقت نامه انتقال محکومان و استرداد مجرمان دارد اما هموطنان توجه داشته باشند که تشکیل پرونده و رسیدگی های قضایی طولانی است و محکومان باید بخشی از محکومیت خود را در آن کشور گذرانیده باشند تا بتوانند در فهرست انتقال قرار گیرند.

عباسی تاکید نمود: هموطنان مراقب باشند با نقض قوانین و مقررات عراق موجب گرفتاری خود و خانواده هایشان نشوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 329

به "هشدار معاون وزیر دادگستری به زائران ، ورود غیرمجاز به عراق 3 سال حبس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار معاون وزیر دادگستری به زائران ، ورود غیرمجاز به عراق 3 سال حبس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید