هر آنچه که باید در خصوص سریال هانا بدانید

به گزارش شارژ 10، داستان سریال هانا درباره قاتلی نوجوان در جنگل است که آدم های دوبرابر اندازه خودش را به راحتی می کشد. حتی اولین تریلر این سریال با زیرنویس جالب سرقت بچه منتشر شد. اما با این حال، به جز نقش آفرینی عالی توسط بازیگران اصلی و چند لحظه احساسی درخشان، فصل اول 8 اپیزودی هانا ساخته شده توسط دیوید فار (David Farr) که از شبکه امازون پرایم پخش می شد، اصلا از پتانسیل کامل این داستان جذاب به اندازه کافی بهره نمی برد.

هر آنچه که باید در خصوص سریال هانا بدانید

خبرنگاران| سریال هانا که دیشب اولین قسمت آن از شبکه سه سیما پخش شد، محصول آمریکا است. این سریال در ژانر اکشن بوده و هر شب ساعت 19:30 برای علاقه مندان در نظر گرفته شده و از تلویزیون پخش می گردد.

به گزارش خبرنگاران، مجموعه تلویزیونی هانا از اول آذر ماه آغاز به پخش شد، شبکه سه سیما این سریال را در 16 قسمت 50 دقیقه ای دوبله و آماده پخش نموده است. کارگردان های سریال هانا، اندرس انگستروم و جون جوناس هستند. بازیگرانی همچون اسمه کرید مایلز، میرله انوس، جوئل کینامن و ریانا بارتو نیز در آن نقش آفرینی نموده اند.

هانا دختری 15 ساله است که با اریک پدر ناتنی اش، در یک قسمت دور افتاده از جنگل های لهستان زندگی می نماید. اریک، یک برنامه در CIA با نام رمز UTRAX، ایجاد می نماید که در آن جا DNA بچه ها با 3 درصد گرگ افزایش می یابد، تا سربازان فوق العاده ایجاد کند.

وقتی اریک عاشق یوهانا، مادر هانا می گردد، کودک یوهانا را نجات می دهد و آن ها فرار می نمایند. سپس CIA به مأمور ماریسا در محل خود دستور می دهد که پروژه را تعطیل نموده و همه نوزادان را از بین ببرد.

این سریال سال 2019 و در ژانر درام-حادثه ای ساخته شده است.

با این حال تا به امروز دو فصل هشت قسمتی این سریال از شبکه آمازون پرایم پخش شده است. فصل سوم این سریال هم سال 2021، از شبکه امازون پرایم پخش خواهد شد.

منتقدان بر این باورند که سریال هانا از روی فیلم جذابی به همین نام به کارگردانی جو رایت (Joe Wright) ساخته شده است. در سریال هانا جوئل کینامن (Joel Kinnaman) و میری انوس (Mireille Enos) برای اولین بار پس از سریال The Killing کشتن دوباره هم بازی شده اند.

داستان سریال درباره قاتلی نوجوان در جنگل است که آدم های دوبرابر اندازه خودش را به راحتی می کشد. حتی اولین تریلر این سریال با زیرنویس جالب سرقت بچه منتشر شد. اما با این حال، به جز نقش آفرینی عالی توسط بازیگران اصلی و چند لحظه احساسی درخشان، فصل اول 8اپیزودی هانا ساخته شده توسط دیوید فار (David Farr) که از شبکه امازون پرایم پخش می شد، اصلا از پتانسیل کامل این داستان جذاب به اندازه کافی بهره نمی برد.

البته در سریال شاهد ضربه زدن های زیادی هستیم، اما مشکل اینجاست که این ضربه ها باعث نمی گردد بیننده با داستان ارتباط بهتری برقرار کند.

کینامن نقش اریک هلر مامور سابق CIA را بازی می نماید که نوزادی به نام هانا را از یک آزمایش دولتی مرموز و خطرناک نجات می دهد. هلر و این نوزاد به طبیعت وحشی شمال اروپا فرار می نمایند، اما مادر هانا یعنی یوهانا (با بازی یوهانا کولیگ (Joanna Kulig)) طی این اتفاقات کشته می گردد.

هلر به مدت 15 سال هانا را برای تبدیل شدن به یک ماشین کشتار زیر 18 سال آموزش می دهد، یعنی چیزی شبیه X-23 در فیلم Logan لوگان، اما با لهجه ای فنلاندی است. نقش او در نوجوانی توسط اسمه کرید مایلز (Esme Creed-Miles) بازی می گردد.

برخورد اتفاقی او با یک چوب بر هم سن خودش باعث ایجاد وقایعی زنجیره ای می گردد که هلر و هانا را مجبور می نماید حین تعقیب شدن توسط ماریسا ویگلر (با بازی انوس) مامور بی رحم CIA از مخفیگاه خود فرار نمایند.

کرید مایلز در نقش اصلی آنقدر خوب بازی می نماید که باورمان نمی گردد او دو سال پیش با فیلم Dark River رودخانه تیره به صورت حرفه ای وارد عرصه سینما و تلویزیون شده است. شخصیت هانا خیلی عجیب است؛ خیلی راحت می توان او را به شکل یک شخصیت کاملا بد یا به شکلی کاریکاتوری و مسخره به نمایش گذاشت.

اما کرید مایلز کاملا در میانه این دو قرار گرفته است، که جنگل را به دلیل کنجکاوی ای که برای ما قابل باور است ترک می نماید، اما همچنین در لحظات مناسبی به مخاطب یادآوری می نماید او همچنان یک قاتل آموزش دیده و خطرناک است. چیزی که باعث جذابیت بیشتر سریال شده رابطه هانا با پدر ناتنی اش است، که به لطف هنرنمایی کینامن خیلی جذاب و درگیرنماینده به نمایش درمی آید.

بر اساس عقیده منتقدان حضور کینامن حین در سریال های هانا و Altered Carbon کربن تغییریافته باعث شده همه فراموش نمایند او در فیلم ضعیف Suicide Squad جوخه انتحار حضور داشته است. او مردی عملگرا و اهل اکشن است که در اینجا هم لحظاتی از آن را می بینیم، اما زمانی در بهترین حالتش واقع شده است که از احساسات خودش هم استفاده می نماید. در اپیزود هشتم، هلر نگاهی به هانا می نماید که پر از عشق پدرانه خالص و اصیل است.

متاسفانه این دو مجبور می شوند داستانی را روی دوش خود بکشند که خیلی کش داده شده، حتی با وجود اینکه این فصل فقط هشت اپیزود دارد. کل سریال به شکلی کاملا سنتی روایت می گردد، هلر و هانا از هم جدا می شوند. هلر و هانا دوباره با هم متحد می شوند، که حین این اتفاقات شاهد انفجار ها و تکرار آن ها تا سرانجام سریال هستیم.

یکی از منتقدان گفته شاید تماشای هانا حین شکستن گردن مزدور ها فقط برای یک یا دو اپیزود جالب باشد، اما کش دادن به یک بازی موش و گربه کار خیلی سختی است. درنهایت آن موش یا گیر می افتد یا هیچ اتفاقی برایش نمی افتد.

فار و همکارانش سعی نموده اند با اضافه کردن زیرداستان زندگی موقت هانا در کنار یک خانواده انگلیسی و دوست شدن با دختر نوجوان آن ها سوفی (با بازی ریان بارتو (Rhianne Barreto)) به داستان ساده فیلم عمق ببخشند. هدف سریال کاملا معین است. اینکه می خواهد برای ماموریت های مخفی خشن موجود در داستان با روایت داستان بلوغی، تضادی پیدا کند تا هر دو جنبه هانا را به مخاطب نشان دهد.

اما این دو داستان هرگز به چیزی بامفهوم تبدیل نمی شوند؛ هانا زندگی یک نوجوان عادی را تجربه می نماید رابطه با پسرها، مهمانی رفتن، رقصیدن و …، اما این کار ها پیامد و نتیجه ای برای او ندارند. البته هانا در یکی از بامزه ترین صحنه های سریال به صورت یک پسر نوجوان ضربه محکمی می زند.

چیزی که غیر از مسائل احساسی در داستان وجود دارد اکشن سریال است، که گاهی از راه می رسد و باعث می گردد هانا به این دختر بی فکری که می بینیم تبدیل گردد. این از آن نوع خشونت های طراحی شده و جالب است که نمی توان تفاوت آن با صحنه های اکشن سریال Jack Ryan جک رایان را متوجه شد، اما برای کسانی که از چنین سریال هایی خوششان می آید کاملا مناسب است.

در یکی از جذاب ترین صحنه های اکشن سریال، کینامن تنهایی به نبرد دشمنان بی شماری می رود که جذابیت این صحنه از کل سریال بیشتر است.

البته منقتدان گفته اند سریال هانا به جز راهنمایی شخصیت هایش میان این تیراندازی ها کار بیشتری نمی نماید؛ که با توجه به منحصر به فرد بودن این شخصیت مایه تاسف است. وقتی هانا از جنگل خارج می گردد، همه چیز برای او تازگی دارد، چون او تا به امروز از جنگل خارج نشده است. به نظر می آید زمانی بین تبدیل این داستان به یک سریال، سازندگان هانا فراموش نموده اند علاوه بر کشت و کشتار به عمق داستان توجه بیشتری داشته باشند.

از جمله بازیگران اصلی سریال هانا می توان به ازمی کرید مایلز در نقش هانا پترسکو، میریل انوس در نقش ماریسا ویگلر، جوئل کینامن در نقش اریک هلر، نوح تیلور در نقش دکتر رولند کونک، خالد آبدلا در نقش جروم سویر، جاستین سلینجر در نقش کارل مایزنر، اندی نایمان در نقش جیکوبز، یاسمین مون پرینس در نقش کلارا ماهان، راینه بارتو در نقش سوفی، استفان رودوف در نقش رودی، کاتارینا هایر در نقش السا، پیتر فردیناندو در نقش لوکاس، بنو فرمان در نقش دیتر، جوانا کولیگ در نقش یوهانا پترسکو اشاره نمود.

منبع: فرادید
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1331

به "هر آنچه که باید در خصوص سریال هانا بدانید" امتیاز دهید

2 کاربر به "هر آنچه که باید در خصوص سریال هانا بدانید" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید در خصوص سریال هانا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید