موزه مادام توسو در خانه زینت الملوک قوام شیراز، عکس

به گزارش شارژ 10، درصورتی که برای سفر و تفریح و سرگرمی راهی کاخ اعیانی زینت الملوک قوام بشوید و پا در زیرزمین این منزل بگذارید، با صحنه عجیبی رو به رو خواهید شد.

موزه مادام توسو در خانه زینت الملوک قوام شیراز، عکس

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شیراز شهر شعر و ادب و عطر بهار نارنج مملوء از جاذبه های دیدنی و تاریخی است، جاذبه هایی که این شهر را به یکی از شهرهای توریستی ایران تبدیل نموده است. در بین جاذبه های این شهر بناهای تاریخی صندلی مهمی دارند، بناهایی که تماشای معماری آنها یکی از شیرین ترین جنبه های سفرتان به شیراز است. یکی از خانه های این شهر که قدمت آن به دوران قاجار برمیگردد خانه زینت الملوک است که گردشگران زیادی از ان دیدن میکنند .

خانه زینت الملک یا زینت الملوک یکی از اثرهای برجای مانده از دوران قاجار است که ساخت آن در حدود سال 1290 ه . ق از طریق علی محمد خان قوام الملک دوم آغاز و در سال 1302 ه . ق به سرانجام رسیده است. سقف بیش تر اتاق های این خانه چوبی است که با نقاشی عکس های گوناگونی از حیوانات، پرنده ها و گل و بوته آراسته شده است.

خانه زینت الملوک در تاریخ 10 ماه آذر 1354 با شمارهٔ ثبت 938 بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه زینت الملوک به فاصله یک کوی از باغ قوام قرار گرفته است و توسط راهی زیر زمینی به کاخ اصلی باغ قوام وصل می گردد و در واقع این جا محرمخانه و اندرونی باغ قوام به حساب می آمده است. در داخل خانه زینت الملوک مجسمه های مومی از نامدارانگذشته شیراز وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

خانه زینت الملوک تنها خانه شیراز است که زیرزمین سراسر بنا را احاطه نموده و در سه ضلع از ساختمان زیرزمین بزرگی است که آجرکاری های تماشایی دارد و امروز به نگارخانه تبدیل شده است.

موزه مشهور به مادام توسو شیراز در خانه زیبای زینت الملک قوام دایر است. درصورتی که برای سفر و تفریح و سرگرمی راهی کاخ اعیانی زینت الملوک قوام بشوید و پا در زیرزمین این منزل بگذارید، با صحنه عجیبی رو به رو خواهید شد. زینت الملوک خانم صاحب خانه، در کنار گروهی از مشهوران ایران به استقبال شما ایستاده اند، در واقع این مجسمه های مومی از طریق بنیاد فارس شناسی شیراز ساخته شده اند و شما فرصت این را دارید که چهره خیلی از مشاهیر شیراز را از نزدیک ببینید.

در سال 1373 شمسی خانه زینت الملوک با همکاری میراث فرهنگی بازسازی شد و یک سال بعد زیرزمین آن برای نمایش آثار هنرمندان تبدیل به نگارخانه شد. ولی از سال 1382شمسی نگارخانه تبدیل به موزه گنجینه فارس شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1505

به "موزه مادام توسو در خانه زینت الملوک قوام شیراز، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مادام توسو در خانه زینت الملوک قوام شیراز، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید