مقایسه هیوندای i40 استیشن با تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

به گزارش شارژ 10، هیوندای i40 استیشن فضای حمل بار، طراحی زیبا و مقبولی دارد. در این مقاله، ما به مقایسه هیوندای i40 استیشن با تویوتا کمری و هیوندای سوناتا می پردازیم.

مقایسه هیوندای i40 استیشن با تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

مقدمه ای بر مقایسه هیوندای i40 استیشن

هیوندای i40 استیشن خودروی چندان پرشتابی نیست، اما واکنش پدال گاز آن به نسبت حجم موتور و انتظاری که از یک سدان خانوادگی می رود بسیار خوب است. اگر از i40 خوشتان می آید و فضای حمل بار زیادی هم احتیاج دارید، احتمالاً مدل استیشن انتخاب بهتری است. مدل سدان این خودرو هم صندوق عقب جاداری دارد که به خوبی از پس مسافرت های خانوادگی بر می آید.

موتور i40 از نسل جدیدتر موتورهای هیوندای است که به علت وجود سیستم تزریق مستقیم سوخت کارایی بیشتری نسبت به موتورهای نسل پیشین دارند. سوناتا، رقیب اصلی هیوندای i40، در بعضی از کشورها از جمله آمریکا با سیستم تزریق مستقیم سوخت فراوری می گردد و با قدرت بیشتری در جاده ها می راند. با این حال، بعضی از کشورها ترجیح می دهند با توجه به کیفیت سوخت شان از همان موتورهای قدیمی استفاده نمایند. قدرت خروجی این خودرو به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن به چرخ های جلوی خودرو انتقال پیدا می نماید.

مزایای هیوندای i40 استیشن

  • وقتی پشت فرمان i40 می نشینید، جایگاه به خوبی بدنتان را در بر می گیرد و حس خوبی را به شما منتقل می نماید. متریال استفاده شده در کابین کیفیت خوبی دارد و احساس می کنید در خودروی باکیفیتی نشسته اید. ممکن است در ابتدا برجستگی داشبورد، شیب دماغه و ستون ها اذیت تان کند و دیدتان کمی محدود باشد، اما پس از صرف زمان کوتاهی به آنها عادت خواهید کرد.
  • تمام سرنشینان فضای کافی برای نشستن در اختیار دارند، اما ممکن است انتهای سقف به علت شیب ملایم ستون C برای افراد قدبلند مناسب نباشد.
  • تقریباً هیچ صدایی از بیرون به داخل کابین نمی آید و با تجربه خوشایندی روبرو هستیم.
  • تایرهای فاق کوتاه و پهن باعث می گردد که هیوندای i40 استیشن در هندلینگ عملکرد خوبی داشته باشد و سفت شدن به موقع فرمان نیز احساس امنیت بیشتری را به راننده منتقل می نماید.
  • برای آزمایش شتاب گیری، کنترل پایداری را خاموش کردیم و حالت رانندگی را از اکو خارج کردیم و وارد حالت اسپرت شدیم. زمان به دست آمده برای 0 تا 100 کیلومتر هیوندای i40 استیشن عدد 11.5 ثانیه است که برای خودرویی با وزن 1.5 تن و موتور 2 لیتری رکورد خوبی محسوب می گردد.
  • پس از اینکه دکمه استارت را فشار و دنده را در حالت D قرار دهید، با فشار پدال گاز ترمزدستی به طور اتوماتیک آزاد می گردد و اتومبیل حرکت می نماید. گرچه ممکن است این ترمزدستی برقی مانع از انجام حرکات نمایشی و قدرت نمایی در هنگام دعوا گردد، اما عملکرد بسیار خوبی دارد و مجهز به امکاناتی ازجمله اتوهلد است.
هیوندای i40 استیشن از نمای روبه رو

معایب هیوندای i40 استیشن

  • لاستیک های فاق کوتاه هیوندای i40 خشک است. گرچه سیستم تعلیق این خودرو کمی از این مشکل می کاهد، باز هم در بعضی از سرعت گیرها و دست اندازهای جاده و به ویژه در روبروه با برآمدگی های تیز، ضربات واردشده به خودرو به داخل کابین منتقل می گردد و آرامش سرنشینان را سلب می نماید.
  • گیربکس اتوماتیک i40 کمی نماید است و این موضوع در معکوس دادن و بعلاوه سبک کردن دنده ها مشهود است، اما آنقدرها هم به چشم نمی آید و تعویض دنده به نرمی انجام می گیرد.
  • ترمزها هم عملکرد خوبی دارند، اما ممکن است در ترمزهای شدید فشار ناشی از وزن زیاد خودرو را حس کنید.

مقایسه هیوندای i40 استیشن با تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از رقبای سرسخت هیوندای i40 محسوب و در بازه قیمتی آن به عنوان گزینه ای مناسب شمرده می گردد. موتور 2.5 لیتری تویوتا کمری قادر به فراوری حداکثر قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر است و در مقایسه هیوندای i40 استیشن با موتور 2 لیتری و با حداکثر قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 217 نیوتن متر در این رقابت عقب می ماند.

مصرف سوخت ترکیبی هیوندای i40 استیشن معادل 6.8 لیتر در 100 کیلومتر است و با کسب استاندارد آلایندگی یورو 5، کم مصرف تر از تویوتا کمری با مصرف 7.8 لیتری است. درضمن تویوتا کمری پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است.

هر دو خودرو دارای امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی از جمله کیسه های هوای راننده، سرنشین و جانبی است. سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD در هر دو خودرو نیز مشترک است. در بحث امکانات رفاهی هیوندای i40 عملکرد بسیار بهتری دارد و با ارائه امکانات متعددی امتیاز بیشتری را از آن خود می نماید.

نمای داخلی هیوندای i40 استیشنتویوتا کمری یکی از محبوب ترین گزینه ها بین سدان های میانه است و از بازار خرید و فروش خوبی برخوردار است. درمقابل، هیوندای i40 استیشن چندان در بازار مورداستقبال قرار نگرفته است و نمی توان انتظار بازار خرید و فروش خوبی را برای آن داشت.

مقایسه هیوندای i40 استیشن با هیوندای سوناتا

با وجود خودروهایی مانند تویوتا کمری باز هم علت اصلی عدم استقبال از i40 در ایران هیوندای سوناتا است. برای جلوگیری از چنین مسئله ای در کشورهای دیگر فقط یکی از این خودروها در هر کشور عرضه می گردد و این عرضه نیز بر اساس سلایق مشتریان در کشورهای مختلف انجام می گیرد. اما ایران از این قاعده مستثنا است!

سوناتای 2.4 لیتری موجود در بازار ایران با وجود پیشرانه قدرتمند تر خود، در مقایسه هیوندای i40 استیشن پرشتاب تر است و می توان از گشتاور کمی بیشتر موتور این خودرو به عنوان یکی از دلایل این شتاب نام برد. در یک نگاه کلی تفاوت عملکرد موتور این دو خودرو با وجود اختلاف حجم موتورشان ناچیز است و احتمالاً یک ثانیه شتاب ضعیف تر i40 برای بسیاری از افراد اهمیتی نداشته باشد.

نمای پشتی هیوندای i40 استیشن

اگر دنبال ماشینی با امکانات زیاد و آپشن های متنوع هستید، هیوندای i40 می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. رینگ های 18 اینچی اسپرت، 4 شیشه برقی اتومات به همراه قطع کن اضطراری، گرمکن فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی برقی به همراه چراغ راهنمای LED و قابلیت تاشوندگی برقی، روکش چرمی جایگاه ها و فرمان، کروزکنترل، سنسور نور و سنسور باران، چراغ شور جلو، سیستم صوتی اینفینیتی، ورود و استارت بدون کلید، جایگاه های عقب تاشو مجهز به گرمکن، جایگاه های جلو هر دو برقی مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی ها، ترمزدستی برقی، سیستم ضدیخ برف پاک کن، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر 4.2 اینچی، سقف پانوراما و سانروف برقی، سیستم تطبیقی چراغ های جلو، پدال های تعویض دنده پشت فرمان و تهویه مطبوع اتومات با قابلیت تنظیم مجزا برای راننده و سرنشین کناری به همراه دریچه جدا برای سرنشینان عقبی و … ازجمله آپشن های لیست طولانی امکانات این خودرو است. البته هیوندای سوناتا نیز به امکانات بسیار خوبی مجهز است و از این نظر در کلاس خود در جایگاه مناسبی واقع شده است.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه هیوندای i40 استیشن در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i40 استیشن

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2086

به "مقایسه هیوندای i40 استیشن با تویوتا کمری و هیوندای سوناتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای i40 استیشن با تویوتا کمری و هیوندای سوناتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید