ماهیچه های انسان برای تحقیقات درباره پیری به فضا ارسال می شوند

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، این پروژه حاوی سلولهای انسانی که میکرو ایج(MocroAge) نام دارد قرار است امروز به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال گردد. سلول های ارسالی به میزان یک دانه برنج هستند و داخل دستگاه های نگهدارنده ای به میزان یک مداد تراش قرار می گیرند.

ماهیچه های انسان برای تحقیقات درباره پیری به فضا ارسال می شوند

هنگامیکه سلول ها به فضا برسند با تحریک الکتریکی در بافت ماهیچه انقباض ایجاد می گردد و به این ترتیب محققان از نزدیک این رویداد را آنالیز می نمایند.

مدت زمان ارسال بدون تاثیر گرانش ممکن است به ضعیف شدن ماهیچه های فضانوردان منجر گردد. این فرایند در فرایند سالمندی نیز اتفاق می افتد. البته وقتی فضانوردان به زمین بر می گردند ماهیچه هایشان بهبود می یابند.

محققان دانشگاه لیورپول با بودجه سازمان فضایی انگلیس این تحقیق را انجام می دهند و نتایج آن را با آنچه در زمین رخ می دهد، مقایسه می نمایند. آنها مجبور شدند طی 3 سال اخیر فعالیت های خود را افزایش دهند تا بسیاری از چالش های ارسال آزمایش علمی به فضا را رفع نمایند.

چنین آزمایشی به حل کردن معمای ضعیف شدن ماهیچه ها هنگام افزایش سن و کشف راه هایی برای جلوگیری از این فرایند یاری می نماید. این درحالی است که از فضا برای درک رویدادهایی استفاده می گردد که هنگام پیر شدن برای ماهیچه های بدن انسان اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1922

به "ماهیچه های انسان برای تحقیقات درباره پیری به فضا ارسال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیچه های انسان برای تحقیقات درباره پیری به فضا ارسال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید