قهرمانی از دل جنجال، شگفتی و اشک

به گزارش شارژ 10، فینال جنجالی و پرحاشیه تنیس اوپن آمریکا در بخش بانوان در نهایت با قهرمانی نائومی اوساکای ژاپنی به خاتمه رسید.

قهرمانی از دل جنجال، شگفتی و اشک

به گزارش خبرنگاران ، نائومی اوساکا حالا پدیده جدید دنیای تنیس است. پدیده 20 ساله ای که در رقابت های تنیس اپن آمریکا با چراغ خاموش جلو آمد و با شکست همه مدعیان از جمله خواهران ویلیامز جام قهرمانی را بالای سر برد تا حالا چشم بادامی ها در تنیس سری میان سرها دربیاورند. تنیسور 20 ساله اولین بانوی ژاپنی لقب گرفت که این عنوان را به دست می آورد. او با چشمان گریان جام قهرمانی را در حالی بالای سر برد که توانسته بود الگوی خود را شکست دهد. پدیده چشم بادامی ژاپنی توانست در فینال پرحاشیه تنیس اپن آمریکا سرنا ویلیامز را شکست دهد و فاتح آخرین گرند اسلم سال 2018 گردد.

دیدار فینال تنیس اپن آمریکا یک بازی جذاب، هیجان انگیز و البته لبالب از حاشیه بود که در نهایت جام قهرمانی را به سرزمین آفتاب تابان برد. تنسیور ژاپنی با پیروزی 2 بر صفر توانست قهرمان این بازی ها گردد. حاشیه ها اما از ست دوم شروع شد. حاشیه هایی که البته عجیب و غیرمنتظره بود و در تاریخ این رقابت ها سابقه نداشت. زمانی که ویلیامز در ست دوم 3 بر یک از حریف ژاپنی خود پیش بود، آماده بود تا بازی را 4 بر یک به نفع خود کند اما این گیم را به خاطر دو خطای متوالی از دست داد و راکت خود را به زمین کوبید. داور پرتغالی، کارلوس راموس به او در این رابطه هشدار داد و همچنین به او خاطرنشان کرد که در جریان ست نخست از یاری سرمربی خود استفاده نموده است.

ویلیامز نسبت به این اخطار واکنش نشان داد و با فریاد به داور گفت: این موضوع واقعیت ندارد. آن تنها یک هشدار بود. تمام زندگی یک هشدار است. من هیچ یاریی از سرمربی ام دریافت نکردم. باید اعلام کنید که این اتفاق رخ نداده است. من کسی را فریب نداده ام. چطور می توانید بگویید من از یاری سرمربی ام استفاده کردم؟ باید از من عذرخواهی کنید. باید از من عذرخواهی کنید. من هیچ گاه در زندگی ام تقلب ننموده ام. من یک فرزند دختر دارم و از چیزی که درست است دفاع می کنم. تو نمی توانی تا زمانی که در زمین هستم قضاوت کنی.

در ادامه ویلیامز دو گیم پیاپی را از دست داد و دو تنیسور باید برای دقایقی استراحت می کردند. زمانی که ویلیامز به سمت صندلی خود می رفت دوباره با داور صحبت کرد و به او گفت: زمانی که تو به من توهین می کنی، اتفاق بدی رخ می دهد. تو به من توهین کردی و به همین خاطر باید از من عذرخواهی کنی و نباید تا زمانی که زنده هستی، دوباره قضاوت کنی. تو یک دروغگو هستی. چه زمانی می خواهی عذرخواهی کنی؟ باید از من عذرخواهی کنید. باید از من عذرخواهی کنید. احساست را به من بگو اگر نمی توانی پس با من صحبت نکن. بیش از این دیگر صحبت نکن.

سپس داور بازیکنان را به ادامه بازی فرا خواند و زمانی که ویلیامز در حال برخواستن بود به داور گفت: از من یک امتیاز سارقیدی. تو یک سارق هستی. داور پرتغالی در این لحظه ویلیامز را جریمه کرد و به او گفت: سومین حرکت غیرورزشی. توهین به داور. کسر یک امتیاز. خانم ویلیامز!

تنیسور آمریکایی که نمی توانست این جریمه را باور کند، به داور گفت: با من شوخی می کنی؟ با من شوخی می کنی؟

او که نمی توانست این قضیه را درک کند، با چشمانی گریان به بازی خود ادامه داد و در حالی که از حمایت تماشاگران بهره می برد، گیم بعد را با پیروزی به خاتمه رساند اما در نهایت اوساکا توانست گیم ششم را نیز به نام خود ثبت کند و قهرمان این بازی ها گردد.

ویلیامز پس از بازی گفت: یک روز به فرزندم خواهم گفت برای چیزی که باور دارد، مبارزه کند چون این بهترین کار است. گاهی اوقات در زندگی اتفاقات مورد دلخواه فرد رخ نمی دهد. با این حال باید همیشه در مسیر درست پیش رفت. این درسی است که همه ما باید یاد بگیریم.

تنیسور آمریکایی در خاتمه از اوساکا تمجید کرد و گفت: زمانی که در پیست حضور داشتیم از تماشاگران خواستم سوت های اعتراض آمیز خود را متوقف نمایند چون حریفش شایسته این شرایط نبود. به همین خاطر به سوالات ندادم چون که زمان مناسب نبود. اوساکا بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشت و شایسته پیروزی بود.

از طرفی تنیسور 20 ساله ژاپنی که برای نخستین بار فاتح یک گرند اسلم می شد، پس از قهرمانی گفت: این یک رویا بود که تبدیل به واقعیت شد اما هنوز نتوانستم این شرایط را درک کنم. چون خیلی زود رخ داد.

اوساکا در ادامه اظهار کرد: فکر می کنم به چند روز احتیاج دارم تا این پیروزی را درک کنم. می دانستم باید تمرکزم روی بازی باشد و استرس نداشته باشم. چون تنها در این شرایط، می توانستم امتیاز کسب کنم.

تنیسور جوان ژاپنی که در جریان مراسم اهدای جام اشک می ریخت، در رابطه با اتفاقات اتفاق افتاده در میدان گفت: نمی دانم در زمین چه اتفاقاتی رخ داد. سرنا همیشه تنیسور محبوب من بوده و این اتفاقات چیزی را عوض نخواهد کرد. او نسبت به من خیلی مهربان رفتار کرد.

اوساکا در خاتمه اظهار کرد: مهم تر از همه این بود که من توانستم به رویای بزرگ خود یعنی رویارویی با سرنا در فینال تنیس اپن آمریکا برسم و پیروز شوم.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 39

به "قهرمانی از دل جنجال، شگفتی و اشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی از دل جنجال، شگفتی و اشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید