فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های شهرسازی، پیگیری چالش های شهری است

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های شهرسازی پیگیری چالش های شهری چون حاشیه نشینی، بدمسکنی، املاک قولنامه ای و ضوابط شهرسازی است.

فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های شهرسازی، پیگیری چالش های شهری است

فریدون بابایی اقدم در سومین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها و استان های کشور اظهار کرد: چالش عمده ای که در کارگروه شهرسازی مجمع مشورتی به آن بیشتر خواهیم پرداخت، املاک قولنامه ای است به ویژه بر اساس رأی دیوان نمی توان برای این املاک پروانه ساخت صادر کرد.

وی افزود: فلسفه و ضرورت شکل گیری این مجمع و پیگیری های بعدی، اقداماتی است که ما باید در بستر شورا و بر اساس وظایف خود پیگیر باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهرشهر تبریز اعلام کرد: این نشست در سه کمیته بازآفرینی، کمیته شهرسازی و کمیته معماری برگزار خواهد شد.

وی افزود: مدیریت حریم شهری، فرآیند صدور پروانه، کنترل و کاهش تخلفات ساختمانی و طرح های توسعه شهری و کم و کیف تدوین آنها در کمیته شهرسازی بحث می شوند و در کمیته بازآفرینی نیز طرح جهش مسکن و بازآفرینی بافت های ناپایدار شهری، دفاتر تسهیل گری و موضوع حاشیه نشینی مورد بحث آنالیز قرار می گیرد و نهایتا در کمیته معماری، بحث نما و منظر شهری را مورد آنالیز قرار می دهیم.

بابایی اقدم اظهار داشت: موضوعات عمده بعدی انتقال تجربیات شهرهای مختلف، بحث حاشیه نشینی و تقارن آغاز دوره ششم شورای شهر با طرح جهش مسکن دولت است.

وی بعلاوه یادآور شد: نقدهایی بر سیاست مسکن مهر در دولت های قبلی داریم و فارغ از سیاست فنی و اجرا، نقدی به مکان یابی توجه ویژه ای وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: حاشیه نشینی در بحث مسکن مهر به فراموشی سپرده شد و در طرح جهش مسکن نیز به مقوله زمین و کم و کیف و مکان یابی آن دقت نشده است و مراکز استان ها مورد غفلت واقع شده و معطوف به شهرهای تازه شده است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در خاتمه افزود: در کنار این دغدغه ها، طرحی تحت عنوان جامعه حاشیه نشینان ایران یا انجمن حاشیه نشینان ایران نیز ارائه کردیم که با تشکیل آن می توان در تسهیل گری در بافت فرسوده به وسیله تشکل های مردم نهاد اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2064

به "فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های شهرسازی، پیگیری چالش های شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های شهرسازی، پیگیری چالش های شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید