عکس ، صورت این ماهی شبیه به انسان ها است!

به گزارش شارژ 10، ساکنان عجیب و غریب کشف شده در طول تحقیقات دو پارک دریایی تازه واقع در 2500 کیلومتری (حدود 1500 مایل) سواحل غربی استرالیا رویایی برای محققان بوده آند.

عکس ، صورت این ماهی شبیه به انسان ها است!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حتی قبل از حرکت اکسپدیشن در 30 سپتامبر 2022، تیم اوهارا، متصدی ارشد بی مهرگان دریایی موزه ویکتوریا (MV) پیش بینی کرد که یک یا دو مورد از موجودات عجیب و غریب در این منطقه کشف گردد.

اوهارا گفت: ما می دانیم که منطقه با کوه های دریایی بزرگی پوشیده شده است که در دوران دایناسورها شکل گرفته اند و می دانیم که منطقه در نقطه ای حساس بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند واقع شده است.

وی در ادامه گفت:ما واقعاً در خصوص منظره کشف گونه های تازه، شاید حتی شاخه های تازه درخت زندگی که تا کنون در زیر امواج این منطقه ناشناخته پنهان مانده اند، هیجان زده ایم.

محققان در مسیر خود به سمت منطقه ها پارک دریایی تازه که از 740000 کیلومتر مربع (حدود 285000 مایل مربع) اقیانوس در اطراف جزایر کوکوس کیلینگ و کریسمس محافظت خواهند کرد و مجموعه ای خیره کننده از ماهی های بالدار را مشاهده کردند که خود را به هوا پرتاب می کردند.

یی-کای تی، زیست شناس ماهی موسسه تحقیقات موزه استرالیا، در یک پست وبلاگی درباره این سفر شرح داد که این حیوانات در معرض خطر شکار شدن به وسیله پرندگان دریایی گرسنه برای فرار از ماهی های بزرگتر هستند.

با استفاده از سونار، تیم های کشتی تحقیقاتی (RV) Investigator در طول 35 روز اکتشاف در سفر 13000 کیلومتری خود، از بستر دریا نقشه برداری کردند و کوه های دریایی باستانی، مخروط های آتشفشانی، دره ها و برآمدگی ها را کشف کردند. آتشفشان های خاموش 140 تا 50 میلیون سال پیش شکل گرفتند.

سونار نشان داد که جزایر کوکوس کیلینگ قله های دوقلوی یک کوه دریایی بزرگ هستند که نزدیک به 5000 متر از کف دریا بالا می آیند. سومین قله غرق شده نیز شناسایی شد که 350 متر زیر سطح دریا واقع شده است.

خدمه گزارش دادند که پس از نمونه برداری از زیستگاه ها با تورهای ترال کوچک از عمق 60 متری تا عمق 5500 متری زیر سطح، گنج بزرگی از گونه ها را جمع آوری کردند.

اوهارا تخمین می زند که یک سوم این گونه ها ممکن است برای علم تازه باشند. این شامل یک نوع بالقوه تازه از مارماهی کوسک کور با پوستی شل و شفاف است.

این ماهی ها واقعاً چشم هایشان نابینا شده است. در واقع، اگر تصویر را ببینید، متوجه می شوید که آنها مانند فرورفتگی های طلایی کوچکی در پوست هستند. آنها واقعاً پوست شل و ژلاتینی دارند و به طور باورنکردنی کمیاب هستند.

سپس خفاش ماهی شایان ستایش در اعماق دریا است. این موجود کوچک عجیب و غریب راه خود را در امتداد بستر دریا روی پاهای باله ای کوچک با پاهای بزرگ پیدا می نماید.

ماهی های نامبرده شده تنها نمونه بسیار اندکی از موجودات دریایی ناشناخته را تشکیل می دهند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2143

به "عکس ، صورت این ماهی شبیه به انسان ها است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، صورت این ماهی شبیه به انسان ها است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید