طرز تهیه آفوگاتو در خانه فقط در 5 دقیقه

به گزارش شارژ 10، ممکن است بارها پیش خودتان گفته باشید: ما که آخرسر نفهمیدیم این آفوگاتو چیه؟ دسره؟ نوشیدنیه؟ قهوه ست؟. اجازه دهید همین ابتدای کار تکلیفتان را با آن روشن کنیم. آفوگاتو دسری ست که بر پایه قهوه درست می گردد. یک بستنی را تصور کنید که در یک استخر قهوه اسپرسو در حال شناکردن است. تصورش هم لذت زیادی دارد!

طرز تهیه آفوگاتو در خانه فقط در 5 دقیقه

با این حال برخی ها آفوگاتو را یک نوشیدنی می نامند؛ اگر از ما می پرسید؛ به نظر ما اصلا مهم نیست که آفوگاتو را یک دسر بنامیم یا یک نوشیدنی؛ هر چه که باشد و در هر دسته بندی که بخواهد قرار گیرد، یک خوراکی خوشمزه است که می تواند هواداران بستنی و قهوه را هیجان زده کند.

در هر صورت ما می خواهیم آن را در این مقاله یک دسر بنامیم. یک دسر تلخ و شیرین؛ گرم و سرد؛ جامد و مایع و پر از تناقض که طعم خیلی خوبی هم دارد. اگر اهل کافه رفتن هستید، حتما یک بار هم که شده است، این دسر را امتحان کنید.

احتمالا بعد از آن دلتان می خواهد چند بار دیگر آن را درست کنید. طرز تهیه آفوگاتو واقعا ساده است. اگر دوست دارید خودتان دست به کار شوید و آن را تهیه کنید، ادامه این مقاله را بخوانید تا بفهمید منظورمان از سادگی واقعا چیست؟

طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو یا قهوه دم نموده

از نام آفوگاتو نترسید. درست کردن این دسر نه تنها کار سختی نیست، بلکه جزو دسرهای راحت و کم دردسر به شمار میرود. آفوگاتو فقط از دو ماده اولیه تهیه می گردد؛ ولی طعم آن بی نظیر است!

مواد لازم

  • 1/2 فنجان بستنی وانیلی یا ژلاتو
  • 1 شات اسپرسو یا 3 قاشق غذاخوری قهوه دم نموده

طرز تهیه آفوگاتو

  1. چند اسکوپ از بستنی را در یک لیوان یا کاسه سرد قرار دهید.
  2. قهوه را روی آن بریزید.
  3. بلافاصله سرو کنید.

همین! واقعا همین! حالا باور کردید که طرز تهیه آفوگاتو چقدر می تواند ساده باشد؟ مثل هلو بپر تو گلو می ماند! این دسر در عرض 5 دقیقه آماده می گردد و این مقدار از مواد لازم برای یک نفر کافی خواهد بود.

برای این که دسر شما خیلی ظاهر ساده ای نداشته باشد و مهمان شما فکر کند برای تهیه آن زحمت زیادی کشیده اید، می توانید چند تکه شکلات خردشده یا آجیل روی آن بریزید. جا دارد یک خسته نباشید جانانه به شما بگوییم؛ خسته نباشید دلاوران! حقیقتا که کار دشواری را از سر گذرانده اید!

نکاتی که باید در طرز تهیه آفوگاتو به خاطر داشته باشید

اگرچه طرز تهیه آفوگاتو بسیار ساده است و واقعا وقت زیادی از شما نمی گیرد؛ اما نکاتی برای تهیه آن وجود دارد که بهتر است هنگام درست کردن و سرو یک آفوگاتو خوشمزه آن ها را به خاطر بسپارید.

  • اسپرسو را درست قبل از سرو دم کنید.
  • در طرز تهیه آفوگاتو می توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی شکلاتی یا قهوه بهره ببرید.
  • سرو این دسر در یک ظرف سرد، یک ایده خوب برای لذت بردن از آن در روزهای گرم یا زمان هایی ست که می خواهید آن را در محیط بیرون بخورید. این گونه دسر شما بلافاصله آب نمی گردد و می توانید مدت زمان بیشتری از همنشینی با آن لذت ببرید.
  • در طرز تهیه آفوگاتو مطمئن شوید که بستنی یا ژلاتو شما خیلی سرد باشند.
  • برای سرو این دسر، هم می توانید خودتان اسپرسو را روی بستنی بریزید و هم آن که زحمت این کار را به مهمان هایتان دهید. یعنی اسپرسو را در کنار بستنی سرو کنید تا مهمان ها خودشان عمل غرق کردن را انجام دهند.شما با انجام این کار رسما در طرز تهیه آفوگاتو کار خاصی نمی کنید ولی می توانید به خودتان این امیدواری را دهید که لذت غرق کردن بستنی را به مهمان هایتان هدیه نموده اید. چه چیزی بهتر از این؟
  • اگر نمی خواهید دسرتان خیلی زود آب گردد، می توانید قهوه را ابتدا سرد کنید؛ اما این کار باعث می گردد یکی از ویژگی های آفوگاتو یعنی تضاد بین سردی و گرمی از بین برود.
  • به جای اسپرسو می توانید از قهوه دم نموده قوی و پودر اسپرسو فوری در آب جوش بهره ببرید.
  • در طرز تهیه آفوگاتو می توانید از سس شکلات، سس کارامل و پودر کاکائو برای تزیین بهره ببرید.
  • اگرچه درست کردن این دسر وقت زیادی از شما نمی گیرد، اما باز هم می توانید در طرز تهیه آفوگاتو کمی بیشتر از حالت عادی در زمان صرفه جویی کنید. به این صورت که بستنی ها را از قبل داخل لیوان ها بریزید؛ با پلاستیک آن ها را بپوشانید و در فریزر قرار دهید. درست قبل از سرو، روی آن ها قهوه بریزید. احتمالا با این روش مهمان هایتان از این همه سرعت شما در تهیه یک دسر خوشمزه تعجب خواهند کرد.
  • اگر قهوه شما داغ است، آن را به جای لیوان روی بستنی بریزید تا لیوان نشکند.
  • در طول ماه های سرد سال می توانید کمی دارچین یا جوز هندی آسیاب شده روی آن بپاشید.
  • برای خوردن این دسر ابتدا از یک قاشق یاری بگیرید؛ سپس مخلوط اسپرسو و بستنی آب شده را که حالتی خامه ای پیدا نموده است، جرعه جرعه بنوشید.
  • می توانید از یک لیوان شفاف برای سرو آفوگاتوهای بزرگ بهره ببرید. مشاهده ترکیب شدن بستنی و قهوه در کنار هم بسیار لذت بخش است.
  • هیچ نوع تزیینی برای این دسر احتیاج نیست. همین دو ماده اولیه کار خود را برای ساختن روز شما به خوبی انجام خواهند داد؛ به خصوص اگر بخواهید این دسر را در فنجان کوچک اسپرسو سرو کنید. با این حال اگر دوست دارید می توانید مقداری خامه زده شده، خرده های بیسکوییت، شکلات ذوب شده، فندق خردشده یا پسته به آن بیفزایید. در این کار زیاده روی نکنید تا آفوگاتو شما به دسر دیگری تبدیل نگردد!
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2045

به "طرز تهیه آفوگاتو در خانه فقط در 5 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آفوگاتو در خانه فقط در 5 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید