صحرای داناکیل ، مریخ زمین، جایی در آفریقا

به گزارش شارژ 10، آیا می خواهید که مریخ را از نزدیک مشاهده کنید و سفری به این سیاره مجذوب کننده و پر ماجرا داشته باشید ؟ می خواهیم در مجله خبرنگاران جایی را در شمال شرقی اتیوپی به شما دوستان معرفی کنیم که شباهت بسیار زیادی به سیاره مریخ دارد و برای تماشا مریخ دیگر لازم نیست شما سوار سفینه فضایی شوید و آزمایشات زیادی را پشت سر بگذارید ، سختی زیادی را به جان خریداری کنید تا بتوانید از این سیاره مرموز وصحرای داناکیل زیبا تماشا نمایید. بیابان داناکیل جایی در آفریقا که به مریخ زمین مشهور است.

صحرای داناکیل ، مریخ زمین، جایی در آفریقا

تنفس در این منطقه

نقطه ای در روی زمین وجود دارد که در آن به بالای 50 درجه سانتی گراد می رسد و آن را می توان غیرقابل سکونت ترین و گرمترین نقاط روی زمین دانست . البته ما رجحانن حالت را برای شما عنوان کردیم چون که بنا به گفته محققانی که از این منطقه تماشا نموده و به آنالیز و تحقیق برروی آن پرداخته اند گازهای سمی که در هوای آنجا وجود دارد اگر به وسیله شما تنفس شود ممکن است که موجب مسمومیت شدیدی شود. این جا جای است که با تماشا آن شما اولین فکری که به ذهنتان خطور می نماید این است که نکند که قطعه ای از سیاره آسمانی در این منطقه فرود آمده باشد. منطقه ای که به بیابان داناکیل مریخ زمین مشهور است.

تپه های سولفوریک زرد

جالب تر این است که مردمانی در این منطقه زندگی می نمایند با چنین شرایط آب و هوایی که بسیار خطرناک و سمی دست و پنجه نرم می نمایند . اینجا دریاچه از نمک است تپه های سولفوریک زرد رنگ تمام اطراف آن را پوشانده است پایین ترین نقطه زمین نسبت به سطح دریا در کل دنیا همین منطقه است جایی که ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 100 متر می باشد. جایی در شمال شرقی اتیوپی که به مریخ زمین معروف است . البته صحرای داناکیل این قدر ها هم بی رحم نیست چرا که افرادی که در اینجا زندگی می نمایند رزق و روزی خود را با زحمت بسیار فراوان از ته این دریاچه در می آورند آنها نمک دریاچه را استخراج نموده و به محلی ها می فروشند نام این مردمان عفار می باشد که گرما و سرسختی زمین بیابان داناکیل نمی تواند آنها را شکست دهد آنها بسیار کوشش می نمایند تا رجحان انسان را به رخ طبیعت بکشند . طبیعتی که در عین سرسختی و بی رحمی بخشنده هم هست.

صحرای داناکیل

این منطقه یک منطقه بسیار دورافتاده است بیابان داناکیل علاقه مندان زیادی برای بازدید ندارد اما محققان برای تحقیق و آزمایش برای موادی که سطح این فرورفتگی را پوشانده است به این منطقه می آیند کاری بس سخت در راه پیشرفت علم و خدمت به بشریت آن ها را برای این می دارد که این همه سختی و گرمایش شدید را به جان بخرند.گرمای سوزان، نه جاده ای ، نه آبی، نه هتلی هیچ کدام از این ها دراین جا پیدا نمی شود. همین ویژگی ها سبب می شود که صحرای داناکیل مکانی مجذوب کننده و شگفت انگیز باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2180

به "صحرای داناکیل ، مریخ زمین، جایی در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرای داناکیل ، مریخ زمین، جایی در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید