تور آلمان ارزان: شورش و ناآرامی در خیابان های برلین

به گزارش شارژ 10، در جریان تخلیه کمپی متعلق به چپ گرا در برلین معترضان و بعضی گروه های چپ گرا به خیابان ها آمدند و اعتراضاتی را برگزار کردند که به خشونت و ناآرامی هایی منجر شد.

تور آلمان ارزان: شورش و ناآرامی در خیابان های برلین

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، کمپ Köpi-Platz سال های متمادی مرکزی برای جنبش خودمختار چپ گراها در قلب برلین بوده است. این یکی از آخرین پروژه های سمبولیک چپ گراهای خودمختار در برلین بوده است. صدها مامور پلیس روز آدینه این کمپ متعلق به چپ گراها را تخلیه و پاکسازی کردند. عصر روز گذشته در اعتراض به این اقدام پلیس هزاران نفر به خیابان ها آمدند. یک سخنگوی پلیس بیان کرد که شرایط بسیار تهاجمی و خشونت آمیز بود.

در این اعتراضات حملاتی به نیروهای پلیس شکل گرفت و تعدادی از این نیروها زخمی شدند. در بعضی موارد خودروها آسیب دیدند. تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات و ناآرامی ها بسیار بیشتر از آنچه خبر داده شده بود اعلام شده است. در یک عملیات همبستگی با گروه های چپ گرا در هامبورگ هم صدها نفر به خیابان ها آمدند.

ساکنان این کمپ متعلق به چپ گراها در کنار یک ساختمان قدیمی اشغال شده در سال 1990 اعلام مقاومت کردند. معترضان در خیابان ها و در توئیتر با قاطعیت خواهان باقی ماندن کمپ Köpi-Platz بودند.

ماموران پلیس با وسایل نقلیه زرهی وارد این کمپ شده و در نهایت ساکنان آن را یکی بعد از دیگری به بیرون راندند. حدود 2 هزار نیروی پلیس در این عملیات شرکت کردند.

در کنار نیروهای امنیتی پلیس برلین حدود 700 نیروی عملیاتی از دیگر ایالات آلمان هم در این عملیات شرکت کردند. رسانه ها از درگیری های شدید بین پلیس و معترضان خبر دادند. هواداران این کمپ تخلیه شده اقدامات پلیس را محکوم کردند. پلیس در گزارش های اولیه بیان کرد که 21 نفر دستگیر شدند. در چند شب اخیر هم ناآرامی هایی از طرف این گروه های چپ گرا گزارش شده که طی آن چندین خودرو آسیب دیده و شیشه بعضی مغازه ها شکسته شد.

در هامبورگ هم صحنه تظاهرات همبستگی برگزار گردید. به گفته پلیس حدود 500 معترض در این اعتراضات شرکت کردند. معترضان از ترقه و مواد آتش زا استفاده می کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1813

به "تور آلمان ارزان: شورش و ناآرامی در خیابان های برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: شورش و ناآرامی در خیابان های برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید