شرکت اکسیوم اسپیس 4 فرد را به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد

به گزارش شارژ 10، ناسا و شرکت اکسیوم اسپیس(Axiom Space) برای ارسال اولین فضانوردان خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی با یکدیگر به توافق رسیده اند.

شرکت اکسیوم اسپیس 4 فرد را به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بیزینس اینسایدر، بنابر این توافق، چهار فضانورد در سال 2022 با فضاپیما کرو دراگون اسپیس ایکس به فضا خواهند رفت. این ماموریت می تواند اولین قدم اکسیوم در جهت ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی خود باشد.

اولین ماموریت ایستگاه فضایی با مشارکت افرادی که فضانوردان حرفه ای نیستند در حال اجرا است. ناسا و استارت آپ هوافضا اکسیوم اسپیس روز دوشنبه اعلام کردند که دستور پرتاب چهار نفر به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) از اوایل ژانویه 2022 را صادر نموده اند.

شرکت اکسیوم مایکل لوپز-الگریا معاون رئیس خود و فضانورد سابق ناسا را برای فرماندهی خدمه انتخاب نموده است. هدف این ماموریت که(Axiom Mission 1) یا(AX-1) نام دارد فرستادن این افراد به مدار است. هر چهار نفر تقریباً 55 میلیون دلار برای این کار پرداخت می نمایند. ناسا هنوز در حال آنالیز این افراد است و آنها باید قبل از تأیید ناسا مورد آنالیز های پزشکی قرار گیرند.

نام اعضای ماموریت AX-1 از چپ به راست بدین صورت است: فرمانده مایکل لوپز-الگریا، لری کانر خلبان ماموریت، مارک پاتی متخصص ماموریت و ایتان استیب متخصص ماموریت.

AX-1 سوار بر موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می گردد. خدمه این ماموریت هشت روز در ایستگاه فضایی بین المللی می مانند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، آنها اولین فضانوردان خصوصی که پا به آزمایشگاه مداری گذاشته اند، خواهند شد.

شرکت اکسیوم امیدوار است عملیات پرواز فضانوردان خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی را سالی دو بار انجام دهد و در نهایت نیز اکسیوم میخواهد پایگاه مداری خود با نام AxStation را بسازد.

لوپز-الگریا در جلسه توجیهی گفت: هفته آینده خدمه ماموریت AX-1 آموزش جدی را شروع خواهند کرد که این شامل آموزش سانتریفیوژ برای شبیه سازی پرتاب و همچنین پرواز سهموی برای تقلید از گرانش صفر است. این تمارین شامل یادگیری نحوه اتصال کرو دراگون به ایستگاه فضایی، نحوه استفاده از سرویس بهداشتی درفضاپیما و ایستگاه فضایی بین المللی و نحوه خوابیدن در فضا است.

ناسا همچنین مبلغ 1.69 میلیون دلار به اکسیوم پرداخت می نماید تا آنها نمونه های علمی را از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین برگردانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1633

به "شرکت اکسیوم اسپیس 4 فرد را به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اکسیوم اسپیس 4 فرد را به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید