شبکه شاد؛ پایه آموزش های مدارس غیردولتی در ایام تعطیلی مدارس

به گزارش شارژ 10، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: طرح آبا با حمایت خیرین و اعتبارت آموزش وپرورش در کشور اجرا می گردد و درصدد هستیم در گام اول هدف گذاری جمعیتی بالغ بر 100 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دهیم، این طرح سال جاری در چهارمحال و بختیاری نیز اجرا می گردد.

شبکه شاد؛ پایه آموزش های مدارس غیردولتی در ایام تعطیلی مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، مجتبی زینی وند در سفر به استان چهارمحال وبختکمک جهت آنالیز آمادگی شروع سال تحصیلی در جلسه شورای آموزش وپرورش استان بابیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت از صندلی ویژه ای در فرهنگ ملی و دینی کشور و دنیا برخوردار است، اظهار کرد: منابع انسانی یکی از مهم ترین مسائل در توسعه کشورها محسوب می گردد و جوامعی که دغدغه توسعه و پیشرفت دارند باید در تربیت نسلی مطلع، توانمند، بالنده و رشد یافته تلاش نمایند.

وی بابیان اینکه انتظارات از مدارس تنها یادگیری خواندن و نوشتن نیست، گفت: باید در تربیت دانش آموزان به همه جوانب زیستی توجه ویژه صورت بگیرد، بنابراین برای رسیدن به این مطالبه باید همه مجموعه آموزش وپرورش را کمک نمایند.

زینی وند در مورد دغدغه های والدین برای بازگشایی مدارس در شرایط فعلی کشور، بیان نمود: خانواده ها برای حضور فرزندشان در مدرسه واهمه دارند، سناریوهای متعددی برای بازگشایی مدارس در شرایط سفید، قرمز و زرد تعریف شده است که در تمامی موارد، حفظ سلامت دانش آموزان برای ما اولویت است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی یادآور شد: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مجموعه آموزش و پرورش به صورت شبانه روزی برای ایجاد زیرساخت های آموزش مجازی اقدامات لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داد و شبکه شاد را راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه باوجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد، اعلام کرد: بحث آموزش مجازی و الکترونیکی وقت بسکمک را از معلمان در مقابل آموزش حضوری می گیرد، بنابراین در سال تحصیلی جدید باید بسترهای آموزش مجازی توسط متولیان و سیاست گذاران ایجاد گردد.

زینی وند در ادامه بابیان اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل دغدغه وزارت آموزش پرورش و کنشگران اجتماعی است، تأکید کرد: حتی وجود یک دانش آموز بازمانده از تحصیل برای کشور آمار بالایی است، در امسال طرح (آبا) به عنوان طرح آشتی با آموزش برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم در کشور اجرا می گردد.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش شرح داد: طرح آبا با حمایت خیرین و اعتبارت آموزش وپرورش در کشور اجرا می گردد و درصدد هستیم درگام اول هدف گذاری جمعیتی بالغ بر100هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دهیم تا این دانش آموزان به چرخه تحصیل برگردند، در تعدادی از استان ها این طرح شروعشده است و در چهارمحال و بختکمک نیز امسال اجرایی می گردد.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح آبا در کشور، شرح داد: مبنای ما در شرایط شیوع ویروس کرونا آموزش های الکترونیکی و مدارس آموزش از راه دور است، برنامه ریزی های لازم برای آموزش گروهی و فردی در طول هفته فراهم شده است و در صورت سفید شدن مناطق آموزش حضوری نیز انجام می گردد و مقررشده مؤسسات خیری ابزار لازم برای آموزش مجازی را در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار دهند.

زینی وند با اشاره به فعالیت مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا، بیان نمود: 17هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که پایه آموزش های این مدارس در ایام تعطیلی مدارس شبکه شاد است و در کنار این آموزش خدمات آموزشی آنلاین با همکاری مؤسسات آموزشی به خدمات آموزشی این مدارس افزوده می گردد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس سازمان مدارس غیردولتی وتوسعه مشارکت های مردمی گفت: سال گذشته یک میلیون و 500هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی ثبت نام کردند و پیش بینی می گردد این آمار تغییر محسوسی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1152

به "شبکه شاد؛ پایه آموزش های مدارس غیردولتی در ایام تعطیلی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه شاد؛ پایه آموزش های مدارس غیردولتی در ایام تعطیلی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید