رکوردزنی چین در نفوذ به عمق دریاها، پکن به دنبال منابع کفِ اقیانوس ها

به گزارش شارژ 10، رکورد فعلی دنیا توسط ویکتور وسکوو، کاوشگر زیر دریایی آمریکا در ماه مه 2019 در عمق 10 هزارو 927 متر ثبت شده است.

رکوردزنی چین در نفوذ به عمق دریاها، پکن به دنبال منابع کفِ اقیانوس ها

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین همزمان با ثبت رکورد تازه در نفوذ به زیر دریاها با استفاده از کاوشگر با سرنشین خاطرنشان کرد که کشف و استخراج منابع کمیاب اعماق اقیانوس ها را در دستور کار خود قرار داده است.

توضیح عکس: اکتشاف های زیر دریای چین در دریای چین جنوبی/عکس AP

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری دولتی شینهوا خاطرنشان کرد که چین رکورد ملی نفوذ به عمیق ترین نقطه دریا را با زیر دریایی فندوزای(تلاشگر) شکسته و این کاوشگر باسرنشین پیروز شده تا 10 هزارو 909 متر در آب های اقیانوسی دنیا فرو برود.

به نوشته یورونیوز، رکورد فعلی دنیا توسط ویکتور وسکوو، کاوشگر زیر دریایی آمریکا در ماه مه 2019 در عمق 10 هزارو 927 متر ثبت شده است.

یی کُن، طراح این گاوشگر زیردریایی به خبرگزاری دولت چین گفته که هدف ما تنها انجام تحقیقات علمی نیست بلکه کف دریاها و اقیانوس های دنیا مملو از منابع غنی است که هنوز بکر باقی مانده و ما باید با استفاده از فناوری های جدید به نقشه این گنج دست پیدا کنیم.

در همین حال، روزنامه مردم، ارگان رسمی حزب حاکم کمونیست چین نیز در تفسیری نوشت که اکتشاف در اعماق دریا برای درک بهتر چشم انداز استراتژیک دنیا بسیار مهم است.

در این تفسیر سپس به تجربه ژاپن اشاره شده و آمده است: ژاپن اخیراً منابع نادری را در اعماق اقیانوس آرام کشف نموده است، جایی که گفته می گردد ذخایر قابل بازیابی هزار برابر بیشتر از خشکی است. کف اقیانوس یک دنیا کاملا جدید است. اگر ما این دنیا را کشف نکنیم ، دیگران این کار را می نمایند.

محققان ژاپنی در سال 2018 خاطرنشان کردند که پیروز شده اند در اعماق آبهای جزیره مینامیتوری واقع در اقیانوس آرام میلیون ها تن خاک نادر از میان گل و لای عمق دریا کشف نمایند؛ آنها این کشف را به عنوان ورق تغییر جریان بازی تعبیر کردند.

در همان سال، رویترز گزارش داد که هند آماده است تا در طول یک دهه آینده بیش از یک میلیارد دلار با هدف یافتن هرگونه نشانه از خاک های نادر یا مواد معدنی کم یاب در مناطق بزرگ کف دریاها هزینه کند.

سازمان بین المللی بستر دریا قرار بود تا اواسط سال 2020 در خصوص استاندارد و نحوه استخراج منابع زیر دریا به جمع بندی برسد که این مهم تا کنون محقق نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1292

به "رکوردزنی چین در نفوذ به عمق دریاها، پکن به دنبال منابع کفِ اقیانوس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی چین در نفوذ به عمق دریاها، پکن به دنبال منابع کفِ اقیانوس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید