خواص میوه انگور برای سلامتی

به گزارش شارژ 10، انگور به عنوان ملکه میوه ها مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز، و سیاه آبی طبقه بندی می گردد. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین ث،است انگور شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می نمایند که ضد التهاب هستند.بعلاوه انگور از خواص و فواید بسیار بالایی برخوردار است که از آن بی خبرید.

خواص میوه انگور برای سلامتی
انگور به دلیل طعم و مزه، تنوع و خواص بی نظیرش یکی از محبوب ترین میوه های دنیا است. این میوه بهشتی، خوش طعم و دوست داشتنی، در تمام منطقه ها معتدل دنیا می روید و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. حتی دانه های ریز انگور نیز مفیدند و از بیماری های چشمی ناشی از دیابت پیشگیری می نمایند. عصاره دانه انگور نیز مملو از آنتی اکسیدان است و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. انگور باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز کنترل دیابت می گردد. در این مقاله خواص انگور را بیان خواهیم کرد.

ارزش غذایی انگوراز مواد مغذی انگور می توان به ویتامین هایی چون ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6 و بعلاوه گیاه مغذی های فنول و پلی فنول اشاره نمود. گیاه مغذی ها بدن را در برابر انواع بیماری ها محفاظت می نمایند. انگور حاوی مقادیر فراوانی از تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات و مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است. انگور حاوی فیبر رژیمی، کربوهیدرات سالم، آنتی اکسیدان و اندازه مناسبی از پروتئین است. فلاونوئیدهای موجود در انگور از صدمات ناشی از رادیکال های آزاد می کاهد و جلوی سرعت فرایند پیری را می گیرد. میوه لذیذ انگور به دلیل وجود تمام این مواد مغذی، نقش مهمی در داشتن زندگی سالم و فعال ایفا می کند.

در این بخش به اثرات فوق العاده و خواص انگور برای سلامتی بدن نگاهی می اندازیم:

درمان آسمانگور ارزش درمانی دارد و از گذشته در درمان آسم استفاده می شده است. علاوه برآن، قدرت مرطوب نمایندگی انگور چنان بالاست که می تواند رطوبت ریه ها را افزایش بدهد و از حملات آسمی بکاهد.

تقویت استخوان هایکی از خواص انگور تقویت استخوان هاست. انگور منبع بی نظیری از ریزمغذی هایی چون مس، آهن و منگنز است و وجود تمامی این ریزمغذی ها برای تشکیل و استحکام استخوان مهم هستند. افزودن انگور به رژیم غذایی روزانه، جلوی بروز مسائل مربوط به افزایش سن، ازجمله پوکی استخوان را می گیرد. وجود منگنز در بدن بی نهایت لازم است و به سوخت وساز پروتئین، کلاژن سازی و عملکرد سیستم عصبی یاری می کند.

پیشگیری از بیماری قلبیانگور اندازه اکسید نیتریک موجود در خون را، که جلوی تشکیل لخته خون در بدن را می گیرد، افزایش می دهد. علاوه بر آن، آنتی اکسیدهای انگور از اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) که موجب گرفتگی رگ های خونی شده و دلیل اصلی بیشتر بیماری های قلبی عروقی است، جلوگیری می کند. بعلاوه انگورها اندازه بسیار زیادی فلاونوئید دارند که نه تنها دلیل اصلی رنگ انگور هستند، بلکه آنتی اکسیدان های قوی ای نیز به حساب می آیند. دو نوع اصلی آنتی اکسیدان های انگور، رسوراترول (resveratrol) و کوئرستین (quercetin)، می توانند عملکرد رادیکال های آزاد و اثرات مضر کلسترول بد خون روی رگ های خونی را خنثی نمایند. درضمن، این دو نوع فلاونوئید آنتی اکسیدانی مانند پاک نماینده ها عمل می کند، از تجمع پلاکتی می کاهد و سموم موجود در خون را فیلتر می کند.1

انگور برای جلوگیری از سالخوردگی و پیری زودرسانگور پوست را شفاف و از پیری پوست جلوگیری می کند به جای استفاده از محصولات شیمیایی از انگور بهره ببرید آنها آنتی اکسیدان های عالی هستند.

باید انگور را له و به طور دورانی روی صورت بمالید پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

انعطاف پذیری پوست از خواص انگوربرای اینکه پوست نرم و منعطفی داشته باشیم به وسایلی مانند محصولات نوزاد یا لوازم آرایشی متوسل می شویم. اما آیا می دانستید که انگور عامل بسیار خوبی هستند که می توانند پوست را نرم نمایند ؟اگر انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانید هرگز مجبور نیستید از این محصولات بهره ببرید.

آن را به آرامی روی صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

انگور برای مبارزه با رنگ ناجور پوستبسیاری از ما برنزه کردن ناجور را تجربه نموده ایم با چهره ای که تکه تکه و بی رنگ به نظر می رسند. اما خوشبختانه انگور سبز در درمان رنگ ناجور پوست بسیار موثر هستند.

برای این منظور می توانید آب و یا خمیر تازه فشرده را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک گردد آن را با آب سرد بشویید.

انگور برای درمان ریزش موقبلا می دانستیم انگور سبز برای درمان مسائل پوستی عالی است. اما آیا می دانستید انگور سیاه می تواند برای مو ها شگفت انگیز باشد ؟ انگور سیاه می تواند موها را براق و قوی سازد.تماشا دسته ای از مو هنگام شانه زدن برای افراد ترسناک است. برای متوقف کردن ریزش مو از انگور بهره ببرید بسیار مفید است.انگور را له و به موها بمالید اجازه دهید قبل از شستن مدتی بماند.

درخشش مو های مرده از خواص انگورقرار گرفتن در معرض نور خورشید، موها را خشک و شنماینده می کند ؟ آیا موهای مشکی رنگ طبیعی خود را از دست می دهند ؟ اگر اینطور است، زمان آن است که از درمان انگور برای موها بهره ببرید به همین منظورانگور سیاه را بکوبید و کنار بگذارید ؛ با آرد نخود و شنبلیله خمیری درست و روی مو ها بمالید بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

درمان میگرن با آب انگورآب انگور گرفته شده داروی خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه بعد که سر درد گرفتید یک لیوان آب تازه انگور مصرف کنید. این کار شما را از دردهای طاقت فرسا معاف می کند. خوردن آب آن در اوایل صبح بدون اضافه کردن آب و یا هر نوع شیرین نماینده برترین نتیجه را خواهد داشت.

درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور استانگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.

انگور برای جلوگیری از سو هاضمهنفخ و سوزش معده را می توان با مصرف یک لیوان آب انگور درمان کرد. این هم چنین می تواند از سو هاضمه جلوگیری کند.2

انگور منبع خوبی از ویتامین K و ویتامین C هستندویتامین K موجود در انگور و سایر استخوانها و بافتهای سالم، در حالی که ویتامین C آنتی اکسیدان به بدن شما در جذب آهن یاری می کند.

مملو از آنتی اکسیدان هاانگور نیروگاهی از آنتی اکسیدان ها است، آنها حاوی طیف وسیعی از عناصر گیاهی از کاروتنوئیدها گرفته تا پلی فنول ها هستند. مطالعات نشان داده است که این عناصر غذایی گیاهی به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها یاری نموده و به حفظ سلامت قلب یاری می نمایند. در میان پلی فنول ها، رسوراترول به دلیل خواص معجزه آسایی مانند مهار تشکیل رادیکال های آزاد که می تواند باعث سرطان و گشاد شدن رگ های خونی گردد، جریان خون را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد. نکته ای که باید توجه داشته باشید: بیشترین اندازه آنتی اکسیدان در دانه ها و پوست انگور است. بنابراین از آنها بهره ببرید.

منبع زیاد پتاسیمدر هر 100 گرم میوه حاوی 191 میلی گرم پتاسیم است. مصرف زیاد پتاسیم و کاهش اندازه سدیم می تواند به روش های مختلفی به بدن شما یاری کند. پتاسیم بعلاوه سدیم اضافی را خنثی می کند. ثابت شده است که یک رژیم غذایی کم سدیم و پتاسیم برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و سلامت قلب در بیشتر موارد مفید است. کاهش مصرف نمک و تمرکز بر فیبر غنی از پتاسیم می تواند به شکم صاف یاری کند.3

سرماخوردگیمقادیر بالای ویتامین C، ویتامین K و ویتامین A موجود در انگور باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

معده، زخم معده و دستگاه گوارشانگور گرمای معده را کاهش می دهد و برای درمان سو هاضمه، معده درد و زخم معده مفید می باشد، بعلاوه آب انگور برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.

کبد و کبد چربانگور قرمز یک دیورتیک قوی بوده و باعث پاکسازی و بهبود عملکرد کبد می گردد. انگور سموم و سایر مواد زائد کبد را پاکسازی می کند و می تواند برای درمان کبد چرب مفید باشد.

لاغری و کاهش وزنرزوراترول موجود در انگور توانایی سلول ها برای ذخیره چربی را کاهش داده و با افزایش چربی سوزی بدن به کاهش وزن و لاغری یاری می کند.

سرطانانگور حاوی مقادیر بالایی اآنتی اکسیدان است که دارای خواص ضد التهابی بوده و خطر ابتلا به انواع سرطان های لنف، کبد، معده، پستان، روده بزرگ، سرطان پوست و لوسمی را کاهش می دهد.

رزوراترول یکی از انواع این آنتی اکسیدان هاست که در پوست انگور قرمز یافت می گردد.

یبوستانگور حاوی مقادیر بالایی آب، سلولز و فیبر غذایی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست یاری می کند.

کلیه و سنگ کلیهانگور آب زیادی دارد و به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل نموده و با سم زدایی از کلیه ها و دفع اسید اوریک بدن می تواند به درمان بیماری های کلیوی و سنگ کلیه یاری می کند.

پوکی استخوانانگور سبز یا زرد دارای فلاوونوئیدی از خانواده تانن ها به نام کاتچین می باشد. کاتچین از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می کند؛ زیرا به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی که دارد، از استرس اکسیداتیو و التهاب جلوگیری می کند و فرایند تخریب بافت های استخوانی را به تاخیر می اندازد.4

پی نوشت:

1.www.chetor.com

2.www.namnak.com

3.www.beytoote.com

4.www.coca.ir

منبع: راسخون
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1860

به "خواص میوه انگور برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص میوه انگور برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید