خطر ورشکستگی حدود 200 فرودگاه در اروپا به دلیل کاهش سفرهای هوایی

به گزارش شارژ 10، شورای صنفی فرودگاه های بین المللی اروپا از خطر ورشکستگی 193 فرودگاه از 740 فرودگاه بین المللی و تجاری اروپا به دلیل کاهش سفرهای هوایی اطلاع داد.

خطر ورشکستگی حدود 200 فرودگاه در اروپا به دلیل کاهش سفرهای هوایی

با ما سفر کنید و با تور ارزون اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سازمان تجارت فرودگاهی اروپا طی اطلاعیه در روز سه شنبه، 27 اکتبر 2020 خاطرنشان کرد که قریب به 200 فرودگاه تجاری و بین المللی در اروپا در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند. این موضوع به دلیل کاهش چشم گیر سفرهای هوایی و شرایط ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا به وجود آمده است.

شورای صنفی فرودگاه های بین المللی اروپا (ACl Europe)، به عنوان نماینده متصدیان فرودگاهی نیز در این رابطه گفت: اگر شرایط پروازها طی ماه های آینده به حالت عادی بازنگردد، پیش بینی می گردد 193 فرودگاه از 740 فرودگاه بین المللی و تجاری اروپا تا انتها امسال دچار ورشکستگی شوند. این نهاد تجاری تاکید نمود شمار افراد شاغل در فرودگاه های در معرض خطر، به 277,000 نفر می رسد که گردش اقتصادی 12.4 میلیارد یورو را در بر دارد.

اولیویه یانکووک، مدیرکل ACL با تایید احتمال از بین رفتن ده ها هزار فرصت شغلی با توجه به چشم انداز تاریک پیش رو، تصریح کرد: مدت هشت ماه است که فرودگاه های بین المللی اروپا دچار بحران اقتصادی هستند و با این حال، درآمد حاصل آن ها حتی به سختی کفاف هزینه های اجرایی را می دهد.

یانکووک در این رابطه اضافه کرد: اعمال قرنطینه اجباری توسط دولت به جای غربالگری، هرروز بیشتر از قبل فرودگاه ها را به لبه پرتگاه نزدیک می نماید. در خلال موج دوم همه گیری کرونا، جلب اطمینان از سفرهای هوایی دغدغه اصلی ما محسوب می گردد. اعتقاد ما بر این است که کاهش خطرها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به واسطه غربالگری صحیح و آزمایش های مدون، بسیار موثرتر از اعمال قرنطینه های اجباری است که به درستی نیز اجرا نمی شوند.

مدیرکل شورای صنفی فرودگاه های بین المللی اروپا ضمن تاکید بر این موضوع که فرودگاه های کوچک بیشتر در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند، خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از ایجاد اضطراب بیشتر بین کارکنان و مسافران، از انتشار نام فرودگاه های در معرض خطر معذوریم. با اینکه فرودگاه های کوچک اروپا بیشتر در معرض ورشکستگی قرار دارند، باید گفت که فرودگاه های عظیم و شناخته شده نیز از خطر بحران های اقتصادی مصون نیستند.

اولیویه یانکووک ضمن تایید کاهش 75 درصدی مسافران هوایی در ماه سپتامبر در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: کاهش مسافران نسبت به سال گذشته 1.3 میلیارد نفر ارزیابی شده است.

وی همچنین با اشاره به تنظیم ترازنامه های اقتصادی جدید و تشکیل صندوق های اضطراری به یاری موسسه های اقتصادی، خاطرنشان کرد که مجموع بدهی های معوقه تنها 20 فرودگاه به بیش از 16 میلیارد یورو می رسد و این میزان معادل 60 درصد درآمد آنان در یک سال عادی است. لازم به ذکر است که این فرودگاه ها مجبور به تعدیل هزاران نیروی کار ماهر شده اند که آینده آنان را به وضوح با خطر جدی روبرو می نماید.

گزارش ها حاکی از این است که سازمان هواپیمایی بریتانیا به مالکان فرودگاه هیترو لندن هشدار داده است که اگر از پس تامین بودجه لازم برای یاری به مقابله در برابر شیوع ویروس کرونا برنیایند، این فرودگاه برای جلوگیری از ورشکستگی به تملک بخش دولتی در خواهد آمد. هرچند سازمان نظارت و ارزیابی شرکت ها و خطوط هواپیمایی کشوری بریتانیا (CCA) چنین موضوعی را تکذیب می نماید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1268

به "خطر ورشکستگی حدود 200 فرودگاه در اروپا به دلیل کاهش سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ورشکستگی حدود 200 فرودگاه در اروپا به دلیل کاهش سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید