خسارت 2 میلیارد پوندی انگلیس به دلیل حذف هواوی از برنامه 5G

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، جدا کردن تجهیزات هواوی از زیربنای شبکه5G انگلیس به قطعی سیگنال موبایل و هزینه ای 2 میلیارد پوندی به صنعت مخابرات این کشور منجر می گردد.

خسارت 2 میلیارد پوندی انگلیس به دلیل حذف هواوی از برنامه 5G

جیمز بارفورد مدیر بخش شرکت های مخابراتی در شرکت اندرز آنالایسیس این تخمین را انجام داده است. او می گوید: این امر برای اپراتورهای موبایل بسیار ناراحت نماینده است.

نگرانی ها پس از آن به وجود آمد که گزارشی جدید نشان داد انگلیس احتمالا تصمیم دارد استفاده از فناوری 5G را تا سرانجام امسال متوقف کند. دلیل این امر نگرانی های امنیتی اعلام شده است.

این در حالی است که به گفته یک منبع ناشناس، اپراتورهای موبایل از هم اکنون مذاکره با رقبای هواوی مانند اریکسون و نوکیا را شروع نموده اند. با این وجود به نظر می رسد تجهیزاتی که جایگزین هواوی می شوند، هزینه ای بیشتر اضافه می نمایند.

آنچه پیچیدگی اوضاع را بیشتر می نماید، ساخت شبکه های 5G روی زیربنای فعلی4G است. به عبارت دیگر ممکن است اپراتورها مجبور شوند تا تجهیزات 4Gو 5G هواوی را از شبکه های خود حذف نمایند و این امر به افزایش هزینه ها منجر می گردد.

متیو هاوت یکی دیگر از تحلیلگران حوزه فناوری می گوید: این بدان معنا است که سرویس رسانی قطع می گردد و مردم نمی توانند به اینترنت 4G نیز دسترسی داشته باشند. اگر این طرح اجرایی گردد اختلال گسترده ای در شبکه 4G به وجود می آید.

این در حالی است که شرکت ودافون قبلا هشدار داده بود اگر شرکت ها مجبور شوند زمان و هزینه صرف جایگزینی تجهیزات نمایند، انگلیس نمی تواند در زمینه 5G پیشرو باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1086

به "خسارت 2 میلیارد پوندی انگلیس به دلیل حذف هواوی از برنامه 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 2 میلیارد پوندی انگلیس به دلیل حذف هواوی از برنامه 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید