خبرنگاران بازدید استاندار از عملیات احیاء آب بندان های نصیرمحله شفت

به گزارش شارژ 10، رشت - خبرنگاران - مطفی سالاری استاندار گیلان عصر چهارشنبه از عملیات احیاء آب بندان های روستای نصیرمحله شهرستان شفت بازدید کرد.

خبرنگاران بازدید استاندار از عملیات احیاء آب بندان های نصیرمحله شفت

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به خبرنگاران حاکیست؛ مصطفی سالاری در جریان سفر به شهرستان شفت با حضور در روستای نصیرمحله ضمن بازدید از روند احیا و ساماندهی آب بندان این روستا از نزدیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه نهاده شد.

این عملیات در راستای شیوه نامه ساماندهی و استفاده مالی از آب بندان های استان گیلان انجام می گردد.

با احیا این آب بندان 1.6 هکتاری عمق آبگیری از 0.5 متر به سه متر و حجم ذخیره آب از هشت هزار و 500 مترمکعب به 40 هزار مترمکعب ارتقا پیدا می نماید.

این آب بندان که از آب باران و زه آب های اراضی بالادست تغذیه می گردد، 25 هکتار از اراضی پایین دست را تحت پوشش قرار می دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از یکی دیگر از آب بندان های این روستا به وسعت هفت هکتار که به منظور اجرای طرح گردشگری پیش بینی شده، بازدید و بر ضرورت تسریع در شروع عملیات اجرایی تاکید نمود.

شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و 420 آب بندان دارد که 250 هکتار قابلیت آبزی پروری و نیمی از آن شرایط اجرای طرح های گردشگری را دارد.

با تأکید مصطفی سالاری و پس از برگزاری 11 جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور 12 دستگاه اجرایی و نهادهای نظارتی، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان ها و تالاب های استان گیلان نهایی و ابلاغ و در نهایت؛ متن کامل آن اول دی ماه سال گذشته منتشر شد. اینجا را ببینید

انتشار این دستورالعمل در راستای شفاف سازی تصمیمات و نیز به منظور آگاهی و بهره برداری عموم مردم استان بویژه جامعه محلی در روستاها و شهرهای مجاور، کارشناسان، متخصصان و سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در حوزه های مربوطه صورت گرفته است.

پیشتر، خبرنگاران گیلان گزارشی از نقش مؤثر ساماندهی بموقع تالاب ها و رودخانه های استان در پیشگیری از سیلاب سهمگینی که از آخرین روزهای سال گذشته در مناطقی از کشورمان جاری شد و تا اردیبهشت ماه سال جاری نیز خوزستان و لرستان را درنوردید؛ منتشر نموده بود. اینجا را ببینید

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز فروردین ماه سال جاری در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان در سال جدید گفت که یکی از دلایلی که استان گیلان با وجود نزولات جوی اخیر درگیر سیلاب نشد، ساماندهی و لایروبی آب بندان ها بوده است. اینجا را ببینید

7296/ 2007/

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 226

به "خبرنگاران بازدید استاندار از عملیات احیاء آب بندان های نصیرمحله شفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازدید استاندار از عملیات احیاء آب بندان های نصیرمحله شفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید