حدود 8 میلیون گردشگر تا دی ماه 98 به ایران آمدند

به گزارش شارژ 10، معاون گردشگری کشور گفت: در 10 ماهه ابتدایی سال جاری، شاهد ورود بیش از 7میلیون و850 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم که با کل آمار سال پیش برابر شده است.

حدود 8 میلیون گردشگر تا دی ماه 98 به ایران آمدند

با تور لحظه آخری مالزی 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نشست خبری ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ظهر امروز دوشنبه 7 بهمن در هتل لاله برگزار گردید.

تیموری در این نشست با اشاره به میزان ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: سال گذشته 7.8 میلیون گردشگر خارجی داشتیم که نسبت به سال 96، شاهد رشد 52 درصدی بودیم و این درحالی است که در 10 ماهه سال جاری نیز شاهد ورود بیش از 7 میلیون و850 هزار گردشگر خارجی به کشور هستیم که با کل سال قبل برابر شده است و در این دو ماه آینده هر تعداد گردشگر خارجی به کشور وارد گردد آمار ما نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.

وی اضافه نمود: خبرهای خوبی برای حوزه گردشگری نیز داریم به عنوان مثال برای اولین بار با همکاری انجمن های صنفی راهنمایان سراسر کشور، پیروز به دریافت مصوبه بیمه راهنمایان گردشگری شدیم، در کنار آن خبر معافیت دفاتر فعال در حوزه ورود گردشگران خارجی از مالیات بر ارزش اضافه نموده نیز منتشر شد که نشان دهنده این است که روزهای خوبی برای گردشگری کشور در راه است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه به بعضی از اتفاقات در حوزه گردشگری در ماه گذشته اشاره نمود و گفت: در این باره ما نه اولین کشور هستیم و نه آخرین کشور. به عنوان مثال در چین، اکنون شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم که گردشگری این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. این اتفاقات وجود دارد اما آنچه که مهم است که این است که امروز همه ما اینجا جمع شدیم و بخش خصوصی و دولتی باهم هم صدا و هم پیمان شده ایم که آماده ایم تا برگردیم.

تیموری در انتها گفت: اگر ما دچار یاس، ناامیدی و سرخورده شویم، نتایج خوبی نخواهیم گرفت. ایران دارای ظرفیت های فراوانی است و باید بتوانیم باتوجه به این ظرفیت ها، به شرایط ایده آل خود برگردیم و این مهم با یاری مان به یکدیگر امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 658

به "حدود 8 میلیون گردشگر تا دی ماه 98 به ایران آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 8 میلیون گردشگر تا دی ماه 98 به ایران آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید