توسعه پوست الکترونیکی برای ربات های نرم

به گزارش شارژ 10، پوست الکترونیکی به این امید که ممکن است به روش های جراحی یاری کند و شاید برای کسانی که مسائل حرکتی دارند مفید باشد، به وسیله دانشمندان ساخته شده است.

توسعه پوست الکترونیکی برای ربات های نرم

محققان دانشگاه ادینبرو اسکاتلند در مطالعه اخیرشان اظهار کردند پوست الکترونیکی را برای ربات های نرم توسعه دادند.

به نقل از دنیوز، آیا شانس بیشتری برای دادن حس لامسه واقعی به ربات ها داریم؟ پاسخ این سوال احتمالا مثبت است چرا که محققان به تازگی اظهار کردند پوست الکترونیکی را برای ربات های نرم توسعه دادند.

پوست الکترونیکی به این امید که ممکن است به روش های جراحی یاری کند و شاید برای کسانی که مسائل حرکتی دارند مفید باشد، به وسیله دانشمندان ساخته شده است.

برای اولین بار، ربات های نرم اکنون سطحی از خودآگاهی فیزیکی قابل مقایسه با انسان و سایر حیوانات دارند. به گفته محققان دانشگاه ادینبرو، این روش می تواند به پیشرفت های بیشتری در رباتیک نرم منجر گردد و به اجسام اجازه دهد تا حرکات خود را در حساس ترین محیط ها به طور دقیق تشخیص دهند.

ربات های نرم با پوست الکترونیکی که دانشمندان با استفاده از مواد انعطاف پذیر به جای فلز یا پلاستیک سخت ایجاد می نمایند، می توانند برای کار های مختلفی از جمله اندام مصنوعی، تجهیزات جراحی و ابزار هایی که مکان های خطرناک را آنالیز می نمایند و در عین حال انعطاف پذیری بالایی دارند، استفاده شوند.

این تیم تحقیقاتی از اولین کسانی هستند که راه حلی ایجاد نموده که به ربات های نرم قابلیت های سنجش بسیار دقیق و در زمان واقعی می دهد. یک پوسته الکترونیکی انعطاف پذیر که تنها یک میلی متر ضخامت دارد و از لایه نازکی از سیلیکون ساخته شده است که با سیم ها و آشکارساز های حساس تعبیه شده است.

دانشمندان توانستند با استفاده از پوست الکترونیکی و بعلاوه هوش مصنوعی، ربات های نرمی را با قابلیت احساس سریع حرکات و تغییر شکل های خود با دقت میلی متری در سه بعدی، در زمان واقعی ارائه نمایند. دانشمندان این پوسته الکترونیکی را با اتصال آن به یک بازوی ربات انعطاف پذیر مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که این فناوری قادر به تشخیص انواع حرکات پیچیده، خم شدن و کشش و پیچش در کل دستگاه است.

یافته های این مطالعه در مجله Nature Machine Intelligence منتشر شد.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2198

به "توسعه پوست الکترونیکی برای ربات های نرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پوست الکترونیکی برای ربات های نرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید