تزیینات ویژه کریسمس

به گزارش شارژ 10، با فرا رسیدن کریسمس افراد خوش ذوق به دنبال ایده های تزئین دکوراسیون داخلی برای برگزاری جشن و دورهمی در این شب یه یاد ماندنی هستند. بدون شک طراحان و ایده پردازان ایده های مختلفی بدین منظور ارائه می دهند که بعضی از انها نیازمند صرف هزینه های گزاف هستند. اگر به دنبال ایده های کم هزینه و زیبا برای تزئینات کریسمس هستید، این نوشته از ما را دنبال کنید. اجرای ایده های مربوط به کریسمس نیازمند هزینه زیادی نیست بلکه با استفاده از یکسری راهکارها و ایده ها می توانید شبی به یاد ماندنی با تزئینات منحصر بفرد و جذاب خلق کنید. این ایده ها به توضیح زیر می باشند:

تزیینات ویژه کریسمس

درختچه های کوچک بسازید

این نوع درخت نمایی چوبی و مدرن به گوشه خانه بخشیده است. از تخته های چوبی بهره ببرید و پس از آنکه آنها را به اندازه های دلخواه برش دادید در کنار هم قرار داده و با چسب یا میخ همانند تصویر زیر به هم متصل کنید. سپس درخت های دست ساز خود را در هر جایی که به نظرتان زیباتر است قرار دهید و آن را با لامپ های ریسه ای تزیین کنید.

از رنگ سفید و قرمز بهره ببرید

تنها با استفاده از چند المان به رنگ های قرمز مخملی و سفید می توانید در فضایی که رنگ پس زمینه آن خنثی است بدون صرف هزینه گزاف یک دکور عالی و شیک ایجاد نمائید. به بازار فروش لوازم دست دوم مراجعه کنید و پتو ، جوراب های پشمی و …را به رنگ قرمز و سفید خریداری کنید. پتو را روی مبل قرار داده و جوراب ها را از شلف های دیواری آویزان نمائید.

یک تم انتخاب نمائید

تم جنگل برفی نیز ایده ای بسیار خلاقانه به شمار می آید. اجرای این تم شما را به یاد سردی و حال و هوای زمستان و ورود به این فصل می اندازد. با استفاده از چند شاخ و برگ از باغچه و استفاده از متریال موجود در منزل می توانید فضایی مناسب برای برگزاری مراسم کریسمس ایجاد کنید. اطرافتان را با گل و گیاه و مزین کنید. از شمع های زیبا بهره ببرید و آنها را روی میز قرار دهید.

یک ریسمان آویزان کنید

با استفاده از یک ریسمان و آویزان کردن گل خشک و یا کارت حروف جلوه ای متفاوت به فضا ببخشید. این ریسمان را می توان از بالای شومینه، لبه تخت، دور درخت کاج و یا قفسه های دیواری آویزان نمود. برای هر یک از کارت ها یک برچسب یا نوشته انتخاب کنید. این برچسب می تواند اسم یکی از اعضای خانواده، یک پیغام تبریک کریسمسی و یا یک عبارت مورد علاقه باشد.

سادگی را در چیدمان فضا رعایت نمائید

در اجرای طرح مورد نظر خود سادگی را رعایت کنید تا از ایجاد هرج و مرج و شلوغی در فضا ممانعت گردد. انتخاب تم های ساده هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت از این رو تنها با قرار دادن المان هایی که نماد کریسمس هستند فضا را تزئین نموده و از حضور در آن لذت ببرید. پالت رنگی استفاده شده در چیدمان اتاق زیر از دو رنگ سفید و قهوه ای روشن تشکیل شده است. شما می توانید با قرار دادن چند شیء تزئینی در بالای شومینه و یا کمد کنار دیوار اتاق را مزین کنید.

با دو رنگ چیدمان کریسمس را انجام دهید

اتاق غذاخوری را با تم سفید و قرمز ساده تزئین کنید. نیازی به خرید وسایل جدید نیست تنها کافیست آنچه که در کابینت های آشپزخانه دارید بیرون آورده و بهره ببرید. شمع نیز انتخابی مناسب برای خودنمایی در این فضا می باشند. درون لیوان ها و یا بطری های شیشه ای می توانید آب نبات های قرمز قرار دهید و روکش جایگاه ها را با ربان قرمز مزین کنید. دستمال سفره هایی که در کنار بشقاب ها بر روی میز قرار می دهید تا حد ممکن به رنگ سفید و قرمز باشند.

از درخت کاج کوچک بهره ببرید

اگر نمی توانید یک درخت کاج بزرگ خریداری نموده و در خانه قرار دهید نگران نباشد. با یک درخت کوچک نیز می توان کریسمس را جشن گرفت. گلدانی که کاج را در آن قرار می دهید با گونی و یک ربان قرمز و سفید تزئین کنید و در بین شاخه های کاج ستاره، مروارید و سایر اجزای تزئینی قرار دهید تا درخت زیباتر به نظر برسد. این گلدان را در نقطه کانونی اتاق که اصولاً بالای شومینه است قرار دهید و در صورت امکان در اطراف آن شمع و اشیاء قرمز رنگ قرار دهید.

با خوراکی ها فضا را تزئین کنید

شما می توانید درخت شکلاتی، انواع آب نبات، بیسکوئیت و … را در تزئینات خود بهره ببرید. همانطور که در تصویر زیر می بینید کیک و بیسکویت هایی زیبا همراه با قوری و فنجان نشان داده شده است که می توانید از این قبیل خوراکی ها در تزیینات کریسمس بهره ببرید.

از میوه کاج به جای درخت کاج بهره ببرید

برای تزئینات کریسمس لزوماً نباید از درخت کاج استفاده گردد. اگر خرید این درخت برای شما امکان پذیر نیست می توانید میوه آن را برای تزئین بهره ببرید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تزئین میوه درخت کاج و برگ هایش زیبایی بی نظیری در فضا ایجاد نموده است . قرار دادن چند المان چوبی نیز می تواند ایده خوبی برای تزئین میز در کریسمس باشد.

تا کریسمس لحظه شماری کنید

شما می توانید تاریخ روزهایی که تا کریسمس مانده را جزء تزئینات خود قرار دهید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با استفاده از چند عدد کارت که بر روی آنها تاریخ نوشته شده می توان نمای بی نظیری به فضای بالای میز بخشید.

خودتان اشیاء تزئینی بسازید

شما به راحتی می توانید با استفاده از خلاقیت خود نسبت به ساخت آثار هنری اقدام نمائید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با استفاده از برگ درخت کاج، میوه های کاج و روبان به راحتی یک آویز زیبا برای نصب بر روی دیوار ایجاد شده است. از رنگ قرمز در کارهای هنری خود بهره ببرید زیرا این رنگ نماد کریسمس است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 698

به "تزیینات ویژه کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیینات ویژه کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید