بلو اوریجین این هفته گردشگران را به لبه فضا می فرستد

به گزارش شارژ 10، ششمین گروه گردشگران شرکت بلو اوریجین این هفته با فضاپیمای نیو شپرد به لبه فضا سفر خواهند کرد تا چشم انداز زمین را از بالا به دیدن بنشینند.

بلو اوریجین این هفته گردشگران را به لبه فضا می فرستد

شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) زمان انجام ششمین پرواز سرنشین دار فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) را اعلام نمود و بدین ترتیب مأموریت با نام NS-22 که بیست ودومین پرتاب کلی نیو شپرد محسوب می گردد، 4 آگوست (13 مرداد) یعنی حدود دو ماه پس از پرواز فضایی قبلی، در پنجره پرتابی که از ساعت 9:30 صبح منطقه زمانی شرقی (18:00 به وقت تهران) شروع می گردد، راهی لبه فضا خواهد شد.

این شرکت به تازگی مسافرانی را هم که در این مأموریت به فضا سفر می نمایند، معرفی کرد. در میان آن ها نام مهندس سارا صبری (Sara Sabry) و کارآفرین ماریو فریرا (Mário Ferreira) هم دیده می گردد که به ترتیب اولین مصری و اولین پرتغالی هستند که از فضا بازدید می نمایند.

در همین حال، ونسا اوبراین (Vanessa OBrien) کوهنورد هم در این سفر حضور خواهد داشت. او نخستین زنی است که به بلندترین و عمیق ترین نقطه زمین، یعنی قله اورست و گودال چلنجر (که عمیق ترین نقطه اقیانوس درنظر گرفته شده) سفر نموده است و اکنون با فضاپیمای بلو اوریجین از خط کارمان هم که مرز فرضی جو زمین و فضای بیرونی است، عبور خواهد نمود.

خدمه این پرواز بعلاوه شامل کوبی کاتن (Coby Cotton) یکی از بنیانگذاران کانال محبوب ترفند و کمدی دود پرفکت (Dude Perfect) در یوتیوب، و بعلاوه استیو یانگ (Steve Young) مدیر مخابراتی هستند.

ششمین مسافر، کلینت کلی سوم (Clint Kelly III) است که پروژه خودروی زمینی خودران (Autonomous Land Vehicle) را در آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) در دهه 1980 شروع کرد. به گفته بلو اوریجین همراهی او که با ایجاد پایه فناوری راه را برای وسایل نقلیه خودران مدرن هموار نموده است، اهمیت زیادی در این سفر دارد.

عکس کاور: موشک و کپسول فضایی نیو شپرد

Credit: Blue Origin

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2090

به "بلو اوریجین این هفته گردشگران را به لبه فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلو اوریجین این هفته گردشگران را به لبه فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید