بعضی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی

به گزارش شارژ 10، برای جلوگیری از بروز بعضی از مسائل در ماشین لباسشویی راهکاری وجود دارد. راهکار این موضوع نحوه استفاده صحیح از لباسشویی و نگهداری از لباسشویی می باشد. در این مطلب قرار است نکات مهمی یاد بگیرید که رعایت کردن آن باعث بیشتر شدن عمر مفید لباسشویی شما خواهد شد. دقت داشته باشید که نگهداری و استفاده از ماشین لباسشویی کار سختی نیست تنها کاری که باید انجام دهید دقت کردن در زمان استفاده از ماشین لباسشویی می باشد.

بعضی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی

محل مناسب برای قرارگیری ماشین لباسشویی در منزل

اگر که محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی شما در حمام است، باید به این موضوع توجه داشته باشید که هوای حمام معمولا مرطوب می باشد. اما اگر که ماشین لباسشویی شما در آشپزخانه قرار گرفته است باید بدانید که هوای آشپزخانه معمولا گرم می باشد. ولی به موضوع این دقت داشته باشید که رختشور خانه دمای معتدل تری نسبت به آشپزخانه و حمام دارد. برای اینکه محل قرار گیری ماشین لباسشویی خود را معین کنید باید به نکاتی که در ادامه به آنالیز آن ها میپردازیم دقت نمایید.

ماشین لباسشویی را مرتبا خشک نمایید

اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که همواره بدنه ماشین لباسشویی را آنالیز نمایید تا خیس نباشد. در صورتی که بدنه ماشین لباسشویی یا درب دستگاه خیس بود، هر چه سریعتر برای خشک کردن این قسمت ها اقدام نمایید. فرقی ندارد که لباسشویی شما استیل است یا سفید، آب به غیر از اینکه به بدنه دستگاه آسیب وارد کند در گذشت زمان باعث می گردد ظاهر لباسشویی شما چرک مرده گردد. در صورتی که خشک کردن ماشین لباسشویی را جدی نگیرید مسائل متخلفی برای دستگاه شما رخ می دهد که یکی از مسائل ظاهر زنگ زده ماشین لباسشویی می باشد.

قرار ندادن وسایل بر قسمت بالای لباسشویی

یکی از مواردی که بیشتر مصرف نمایندگان به آن توجه نمی نمایند ضعیف بودن بدنه ماشین لباسشویی می باشد. پس دقت داشته باشید که بدنه لباسشویی تحمل وزن بالایی را ندارد. در برخی از موارد دیده شده است که برخی از مصرف نمایندان لباسشویی برخی از تجهیزات برقی مورد استفاده مانند کتری برقی، زودپز یا هر وسیله دیگری را به صورت همزمان بر روی لباسشویی می گذارند که این کار بسیار اشتباه می باشد.

تراز کردن ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید که هر وسیله ای یک سطح مقع دارد که باید بر روی سطحی که قرار می گیرد، کاملآ تراز باشد. تراز نبودن دستگاه باعث بروز مشکل برای آن می گردد. در صورتی که لباسشویی تراز نباشد، باید بدانید که مسائل مختلفی برای لباسشویی شما رخ می دهد.

توجه داشته باشید که مسائل متفاوتی وجود دارد که با مشاهده کردن آن ها می توانید متوجه تراز نبودن دستگاه خود شوید، این مسائل شامل موارد زیر می گردد:

  • لرزش بیش از حد دستگاه
  • چرخیدن سریع
  • شنیده شدن صدای بلند از لباسشویی
  • خارج شدن کف

تمیز کردن جاپودری به صورت دوره ای

نکته: توجه داشته باشید که فضای مرطوب و استفاده و باقی ماندن مواد شوینده، فضایی مناسب را برای تجمع قارچ ها و کپک ها فراهم می نماید.

راه های مختلفی برای رفع این مشکل در لباسشویی وجود دارد که کاربردی ترین آن ها تمیز کردن و شستشوی دوره ای این قطعه می باشد. شما باید به صورت دوره ای این قطعه را در لباسشویی جدا نمایید و آن را کامل بشویید. در برخی از موارد دیده شده است این جاپودری در برخی از مدل ها جدا نمی گردد، در اینگونه موارد برای پاکسازی این قطعه می توانید از اسپری های چند منظوره و لک بر با استفاده از یک اسکاچ یا پارچه قطعه را کامل بشویید و خشک نمایید.

چرخاندن ولوم تنظیم درجه بر جهت عقربه های ساعت

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از لباسشویی دقت کردن در استفاده از ولوم تنظیم نوع شستشو می باشد. فکر کنید که شما همواره دو مدل شستشو را برای لباس ها دارید که هر در کنار هم هستند. در صورتی که بخواهید که هر بار لباسشویی را روشن کنید این ولوم را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید، دچار مشکل می گردد.

توجه داشته باشید که لباشسویی دستگاه لوکسی نیست، اما بسیار ظرافت دارد و حساس می باشد. به همین توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از خرابی چرخ دنده ها، ولوم را فقط در جهت عقربه های ساعت یعنی بسمت راست بچرخانید. به بهانه صرفه جویی کردن در زمان امکان دارد که بعدها هزینه بالایی را برای تعمیر لباسشویی صرف نمایید.

برای رفع کردن رطوبت دستگاه درب آن را باز بگذارید

رطوبت در ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی بد در دستگاه می گردد. پس با توجه به این موضوع باید سعی داشته باشید که در بیشتر موارد درب دستگاه را باز بگذارید، بار گذاشتن درب لباسشویی، هم باعث از بین رفتن رطوبت می گردد هم از نظر بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با باز گذاشتن درب لباسشویی شما باعث از بین رفتن بوی بد لباسشویی نیز می شوید. بعلاوه می توانید به یاری یک پارچه خشک، به خشک شدن ماشین لباسشویی یاری زیادی کنید.

خالی کار کردن لباسشویی

در صورتی مه از ماشین لباسشیی زیاد استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم بگذارید لباسشویی خال کار کند. استفاده کردن از برنامه شستشوی یک ساعته، جرم گیر برای شستشوی محفظه، فیلتر و مسیر تخلیه آب ضمانت دهنده سلامت دستگاه شما می باشد. قبل از اینکه شستشوی لباسشویی آغاز گردد به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که فیلتر دستی را خالی کنید و محتویات داخل آن را دور بریزید.

بدنه لباسشویی را در جین کار آنالیز کنید

در برخی از موارد دیده شده است لباسشویی در حین کار لباسشویی برق دارد، یعنی اگر دست شما با بدنه لباسشویی برخورد کند، حس برق خفیف به شما دست می دهد. یکی از برترین راه چاره ها وصل کردن سیم ارت می باشد. توصیه می گردد که در صورت خاموش بودن لباسشویی اتصال آن را با برق قطع نمایید و دوشاخه آن را از پریز جدا نمایید.

بستن لوله ورودی آب

برای اینکه بتوانید از نشتی آب لوله ها و مسیر جریان آب جلوگیری نمایید برترین راه چاره این است که بعد از هر بار استفاده، لوله ورودی آب را ببندید. در صورت نداشتن دسترسی به لوله؛ باید راه چارهی برای ایجاد دسترسی پیدا کنید. توجه کنید که نشتی و رسوب در لوله ها مخصوصا در قسمت هایی که آب سختی بالایی دارد امکان پش از مدتی برای لباسشویی شما مسائلی را ایجاد کند.

توجه داشته باشید که رعایت نکردن این نکات باعث بروز مسائل مختلفی در ماشین لباسشویی شما می گردد که این مسائل شامل: بوی بد گرفتن ماشین لباسشویی، باقی ماندن پودر بر روی لباس های جاپودری، باقی ماندن پودر در چاپودری، لرزش و تکان خوردن لباسشویی، صدای بلند ماشین لباسشویی و …. اگر که تخصص کافی را در زمینه تعمیر لباسشویی ندارید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی گرنیه و … استفاده نمایید. ما در نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تمامی لوازم خانگی شما را در تمامی برندهای معتبر بازار تعمیر می کنیم.

شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی:

77166615-22737566-44287993-33812686-88592650-55810742

منبع: فوت و فن
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2186

به "بعضی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید