تور دهلی: نکاتی که باید پیش از سفر به دهلی بدانیم (قسمت اول)

به گزارش شارژ 10، دهلی از جمله شهرهای بزرگ و پرجمعیت هند محسوب می گردد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است. در این مقاله نکات و قوانینی را برایتان ذکر خواهیم کرد که دانستن آن ها پیش از سفر به دهلی، خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

تور دهلی: نکاتی که باید پیش از سفر به دهلی بدانیم (قسمت اول)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دهلی بزرگ، شگفت انگیز و مملو از فرهنگ های گوناگون است. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای هند، غرق در رنگ های زیبا و معماری های مختلف است. هندی ها سنت های خاص خود را دارند و غذاهای محلی آن ها بسیار لذیذ و خوشمزه است. اگر در فکر سفر به هند و شهر زیبای دهلی هستید، می توانید در ادامه از نکات مفیدی که برایتان جمع آوری نموده ایم، بهره لازم را ببرید.

ترافیک

شلوغی و ترافیکی که در فیلم های هندی شاهدش هستیم، همگی واقعی اند. در خیابان های دهلی، چراغ قرمز و علامت های توقف بسیار زیادی وجود دارد اما علی رغم قوانین موجود، انگار کسی اهمیتی به این علامت ها یا چراغ های هدایت رانندگی نمی دهد. رانندگی در دهلی کار سختی است، به ویژه برای کسانی که با خیابان های این شهر آشنایی کافی ندارند.

شاید از تماشا خودروهای صف بسته پشت چراغ های قرمز دهلی و جمعیت زیاد آن تعجب زده شوید. البته این شرایط برای بیشتر نقاط هند یکسان بوده و مختص دهلی نیست. اگر بگوییم 95 درصد از جاده های بین شهری هند برای رانندگی خطرناک هستند، پر بی راه نگفته ایم؛ البته این موضوع برای کسانی صدق می نماید که مهارت کافی برای رانندگی نداشته باشند. بنابراین اگر به فکر اجاره خودرو در دهلی یا دیگر نقاط هند هستید، این نکته را مد نظر داشته باشید.

از غذای خیابانی و آب شیر استفاده نکنید

در این که غذاهای هندی لذیذ و خوشمزه هستند شکی نیست، اما اگر به غذاهای خیابانی عادت ندارید، بهتر است از آن استفاده نکنید تا سلامتی خود را حفظ کنید. بعلاوه منشأ بسیاری از بیماری هایی که جهانگردان در دهلی و دیگر شهرهای هند به آن مبتلا می شوند نیز آب شیر این مکان است. حتی الامکان سعی کنید برای مصارف آشامیدنی خود، آب معدنی از فروشگاه های دهلی تهیه کنید.

اگر زن هستید و به تنهایی سفر می کنید، مراقب باشید

به عنوان یک جهانگرد خارجی، ممکن است توجه هندی ها را به خود جلب کنید. توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد، پوشش مناسبی داشته باشید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید. متأسفانه، گزاش های زیادی مبنی بر تجاوز به زنان در هند گزارش می گردد. البته جای نگرانی نیست، چرا که دهلی از امنیت خوبی برخوردار است. اگر جهت دقیق مقصدتان را بشناسید و از تاکسی در رفت و آمد خود بهره ببرید، به مشکل خاصی بر نخواهید خورد.

در خریدهای خود چانه بزنید

از این که در یک کشور خارجی غریب هستید، احساس نگرانی نکنید. چانه زنی و تخفیف گرفتن در هند امری رایج و معمول است. می توانید در بیشتر فروشگاه ها، خیابان ها و بازارهای محلی تا جایی که امکان دارد، از فروشندگان تخفیف بگیرید. بیشتر دستفروش های دهلی با علم به این که شما جهانگرد هستید، ممکن است قیمت کالاهای خود را گران تر از ارزش واقعی آن اعلام نمایند؛ نگران نباشید، با کمی چانه زنی می توانید تخفیف خوبی بگیرید.

مراقب آلودگی هوا باشید

هوای دهلی به علت ازدحام و شلوغی، بسیار آلوده اما قابل تحمل است. کسانی که مسائل تنفسی و بیماری هایی مانند آسم دارند، بهتر است پیش از سفر به دهلی با پزشک خود مشورت نمایند. اگر بتوانید در سطح شهر از ماسک بهره ببرید، برای سلامتیتان بسیار مفید خواهد بود. آلودگی هوای دهلی ممکن است موجب بیماری های پوستی نیز گردد؛ البته هیچ یک از این نکات نباید شما را از سفر به این شهر زیبا باز دارد، چرا که می توانید با کمی احتیاط و مراقبت، بدون هیچ گونه مسئله ای نهایت لذت را از این مکان ببرید.

از سگ های ولگرد دهلی دوری کنید

در هند سعی کنید نزدیک سگ های ولگرد و خیابانی نشوید. بیشتر این سگ ها در دهلی و دیگر نقاط هند، ناقل بیماری هایی ماند هاری هستند. حتی الامکان از غذا دادن به سگ های ولگرد نیز پرهیز کنید، زیرا با این کار توجه تعداد زیادی از آنان را به خود جلب می کنید که ممکن است پشت سرتان راه بیفتند. متأسفانه سگ های ولگرد زیادی در هند وجود دارند، اما می توانید بدون توجه به آن ها، از کنارشان رد شوید.

از تکدی گران خیابانی دوری کنید

از آنجایی که جمعیت هند بسیار زیاد است، نرخ فقر نیز در این کشور بالا است. تماشا گدایان و تکدی گران در خیابان های دهلی، به ویژه بچه ها بسیار ناراحت نماینده است. یاری کردن به فقرا کار پسندیده ای است اما این نکته را در نظر داشته باشید، تعداد کسانی که در دهلی گدایی می نمایند، بسیار زیاد است. بنابراین اگر شما به یکی از آن ها یاری کنید، دیگران نیز به سمت شما خواهند آمد. سعی کنید تا جایی که می توانید از آنان دوری کنید.

منبع: کجارو / thoughtcatalog.com
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور دهلی: نکاتی که باید پیش از سفر به دهلی بدانیم (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: نکاتی که باید پیش از سفر به دهلی بدانیم (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید