تور تایلند ارزان: بدون این سوغاتی ها از تایلند برنگردید! (قسمت دوم)

به گزارش شارژ 10، سوغاتی های تایلند

در قسمت اول این راهنما گفتیم که در سفر به تایلند و شهرهای دیدنی آن از جمله بانکوک، پاتایا و پوکت بدون مجسمه و فیل از تایلند برنگردید! ضمناً از پارچه ابریشمی تایلندی هم غافل نشوید که یکی از برترین سوغات های کشور تایلند است. ادویه تایلندی هم غیرقابل مقاومت است و اگر علاقه مند به آشپزی تایلندی هم باشید هم که دیگر راهی جز خرید آن ندارید. حالا به چند سوغاتی مهم دیگر تایلند نگاهی می اندازیم. با خبرنگاران همراه باشید تا درباره سوغاتی های تایلند بیشتر بدانیم.

تور تایلند ارزان: بدون این سوغاتی ها از تایلند برنگردید! (قسمت دوم)

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

ظروف مخصوص

ظرف چانگ لون که نوعی ظرف مخصوص تایلندی است که با پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می گردد، بعلاوه ظرف هوی چو که از یک نوع خاص خرچنگ ساخته می شوند، سوغاتی بسیار مجذوب نماینده برای دوستان و آشنایانتان تلقی خواهد شد.

شیرینی خائو

خائو لام یک نوع شیرینی مخصوص تایلندی است که خمیر آن از مخلوط شیره برنج، شکر و کرم نارگیل تشکیل شده و آن را در ظرف های مخصوصی از چوب بامبو می پزند.

جواهرات

یاقوت های کبود، یاقوت سرخ، لعل ها و زیرکن همگی در تایلند استخراج می شوند و به وسیله هنرمندان تایلندی که در بین ماهرترین افراد دنیا در این زمینه هستند، برش داده می شوند. کارهای اجرا شده روی طلا و نقره دارای کیفیت بالایی هستند و قیمت مناسبی هم دارند. اگر شما سفارش خاصی دارید می توانید یک عکس یا طرحی از چیزی که دوست دارید را بیاورید و آن را برای شما بسازند. شما در هر گوشه شهر می توانید جواهر فروشی پیدا کنید، ولی جاده ماهاسک خارج از سیلوم را برای اجناسی که به صورت عمده فروشی عرضه می شوند، امتحان کنید. در واقع خرید از تمامی نقاط سیلوم بسیار مطمئن است. موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی (در جاده سیلوم واقع است) مکانی مناسب برای تأیید کیفیت سنگ های برش داده شده است.

از پوکت سوغاتی ببرید

مروارید، جواهرات میناکاری شده، ظروف مسی، زیورآلات و محصولات دریایی از مهم ترین سوغات جزیره زیبای پوکت هستند، مغازه های خوبی برای فروش سوغاتی در خیابان های راتسادا، فانگنیا، مونتری، یائووارات و تیلوک یوتیت وجود دارد.

در تایلند حتما چانه بزنید

هر چیزی را می توان در تایلند با چانه و مذاکره خرید. ابتدا درخواست یک تخفیف برای آغاز کار داشته باشید. مکان هایی که قیمت مقطوع دارند به شما چنین چیزی را اعلام می نمایند تا بحثی نباشد (ولی اگر شما از مغازه خارج شوید، حتی در یک فروشگاه زنجیره ای، ممکن است با این کار بتوانید تخفیفی بگیرید). اول کمی دور و بر چرخ بزنید تا بتوانید ارزش چیزهایی که می خواهید خریداری کنید را به دست آورید.

اجازه دهید که فروشنده اولین پیشنهاد را بکند، سپس با یک قیمت کمتر ادامه دهید. قیمت پیشنهادی شما معمولاً کمتر از نصف قیمت اولیه ای که فروشنده تایلندی پیشنهاد می نماید، باید باشد، یعنی از 50درصد تخفیف آغاز کنید. شوخ طبعی خود را همواره حفظ کنید، لطیفه بگویید و عجله نکنید. همواره آماده خارج شدن از مغازه باشید یا حتی از مغازه بیرون بیایید. گاهی اوقات به همراه داشتن دوست یا نفر دیگر که آستین شما را بکشد و بخواهد مثلا شما را بیرون ببرد، به چانه زدن یاری خواهد نمود. نکته آخر هم اینکه اگر قصد خرید چند تا از یک کالا را دارید، ابتدا سر قیمت یک کالا چانه بزنید، سپس قیمت برای دوتا، سه تا و بیشتر را بپرسید و چانه بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2014

به "تور تایلند ارزان: بدون این سوغاتی ها از تایلند برنگردید! (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: بدون این سوغاتی ها از تایلند برنگردید! (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید