با این راه چاره های طلایی مانند کوره کالری بسوزانید

به گزارش شارژ 10، اگر بتوانید روزانه 500 کالری کم کنید قادر خواهید بود در یک هفته 453 گرم از وزن خود بکاهید که در این باره راه حل هایی در اختیارتان می گذاریم.

با این راه چاره های طلایی مانند کوره کالری بسوزانید

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران؛برای اینکه بتوانید به اهداف کاهش وزن خود دست یابید بهتر است ادامه مقاله را بخوانید تا با روش های کاهش کالری آشنا شوید:

به جای ساندویچ از سالاد بهره ببرید:

دو برش بزرگ از نان به همراه سس مایونز در حدود 550 کالری وارد بدن شما می نماید. شما می توانید به جای استفاده از ساندویچ از سالاد بهره ببرید.

از نوشیدن نوشابه و سایر نوشیدنی های قندی چشم پوشی کنید:

نوشابه ها را از لیست خود خارج کنید و به جای آنها آب بنوشید.

از قهوه سیاه بهره ببرید:

یک اسپرسوی بزرگ بدون شکر 220 کالری خواهد داشت.در حالیکه یک فنجان قهوه سیاه تنها 2 کالری دارد. اگر شما عادت دارید روزانه دو فنجان قهوه اسپرسو با شکر مصرف کنید باید بدانید که 550 کالری وارد بدن شما می گردد.

از یخ قهوه یا آیس کافه بهره ببرید:

استفاده از یخ قهوه می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی کاهش کالری داشته باشد.

غذا را آهسته تر بجوید:

اگر بتوانید هر لقمه را دو بار بجوید، قادر خواهید بود غذای کمتری بخورید و زودتر سیر شوید. مطالعات اجرا شده نشان می دهد شما می توانید با آهسته جویدن غذا در هر وعده غذایی 100 الی 120 کالری کمتر دریافت کنید. بنابراین در روز 400 کالری کمتر وارد بدن شما می گردد.

تشنگی خود را با ترکیب آب و لیمو بر طرف کنید:

به جای اینکه تشنگی خود را با نوشابه های مضر رفع کنید بهتر است یک لیموی تازه را بردارید و آب آن را داخل یک فنجان آب بریزید. با نخوردن هر لیوان نوشابه تقریبا 200 کالری کمتر وارد بدن می گردد.

غذای خود را در منزل بپزید:

مطالعه اجرا شده در سال 2014 نشان داد افرادی که شام خود را در منزل پخته بودند، کالری کمتری نیز دریافت نموده بودند. سعی کنید صبحانه و نهار و شام خود را در منزل تهیه کنید.

نشستن های طولانی را کم کنید:

مطالعات اجرا شده در مایوکلینیک نشان می دهد افرادی که در طول روز در حال حرکت و فعالیت هستند نسبت به سایر افراد 350 کالری بیشتر می سوزانند.

از گارسون بخواهید قبل از آوردن غذا روی میز نصف آن را داخل یکبار مصرف بریزد:

در این صورت قادر خواهید بود به طور متوسط 750 کالری کمتر مصرف کنید. تحقیقات دانشمندان نشان می دهد یک وعده غذایی معمولی در بیشتر کشورها حاوی بیش از 1500 کالری است بنابراین اگر شما بتوانید نصف این مقدار را بخورید کالری کمتری وارد بدن می گردد و وزنتان نیز کمتر خواهد شد.

به جای استفاده از گوشت دنده از گوشت راسته بهره ببرید:

اینکار باعث می گردد 700 کالری کمتر وارد بدن گردد. 453 گرم گوشت دنده در یک رستوران تقریبا 1400 کالری دارد. اما استیک تهیه شده از گوشت راسته تنها 700 کالری خواهد داشت.

در بین خوردن غذا قاشق و چنگال را زمین بگذارید و سرعت خوردن را کم کنید:

کم کردن سرعت غذا خوردن می تواند در مصرف کالری کمتر به شما یاری کند. مطالعات اجرا شده نشان می دهد با اینکار افراد می توانند 500 کالری کمتر وارد بدن نمایند.

سعی کنید 7 الی 8 ساعت بخوابید:

داشتن خواب کافی برای کاهش وزن بسیار موثر است. در این روش شما قادر هستید بیش از 300 کالری بسوزانید. مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که کمبود خواب نه تنها سرعت سوخت و ساز بدن را کمتر می نماید بلکه اشتهای افراد برای خوردن مواد شیرین را نیز افزایش می دهد.

قبل از خوردن صبحانه ورزش کنید :

اینکار می تواند 350 کالری کمتر وارد بدن کند. مطالعه اجرا شده در ژاپن نشان می دهد زمانی که افراد قبل از صبحانه ورزش می نمایند280 کالری بیشتر از زمان های دیگر سوزانده خواهد شد.

نان خود را با روغن زیتون پر نکنید:

تنها چند برش از نان می تواند 500 کالری وارد بدن کند بنابراین احتیاج نیست روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید. بله روغن زیتون جزو مواد سالم محسوب می گردد اما می تواند کالری بیشتری وارد بدن کند.

اگر می خواهید از مزایای روغن زیتون بهره مند شوید بهتر است آن را با نان نخورید.

جلوی آینه غذا بخورید:

مطالعات اجرا شده نشان می دهد زمانی که افراد خود را در هنگام غذا خوردن ببینند، گزینه های سالم تری را انتخاب خواهند کرد و 400 کالری کمتر وارد بدن می گردد.

پیاده روی خود را به صورت ترکیبی انجام دهید:

مطالعات اجرا شده نشان می دهد که اضافه کردن مدت زمان کوتاه و سریع به پیاده روی می تواند بیش از 20 درصد کالری بسوزاند. این بدین معناست که یک پیاده روی یک ساعته می تواند به اسانی 90 تا 120 کالری بسوزاند.

بیشتر بخوانید:چرا برخی رژیم های غذایی موثر نیستند؟

قرار دریافت در معرض هوای سرد کالری بیشتری می سوزاند زیرا بدن حساسیت بیشتری به هورمون گرسنگی لپتین خواهد داشت.

مطالعات نشان می دهد افرادی که سه ساعت از روز خود را در هوای سرد می گذرانند 250 کالری بیشتر می سوزانند.

خوردن چیپس و سالسا را فراموش کنید:

این مواد سرشار از چربی و نمک هستند و می توانند بیش از 645 کالری وارد بدن نمایند. سعی کنید تا جایی که می توانید از خوردن این مواد اجتناب کنید.

به جای گوشت از قارچ بهره ببرید:

مطالعات اجرا شده نشان داده است افرادی که قارچ را جایگزین گوشت قرمز می نمایند 444 کالری کمتر وارد بدن خود خواهند کرد.

در طول وعده غذایی ، موبایل خود را کنار بگذارید:

افرادی که در طول وعده غذایی خود به موبایل نگاه می نمایند، احساس سیری نخواهند کرد و غذای بیشتری مصرف می نمایند. همین امر موجب می گردد کالری دریافتی افزایش پیدا کند. سعی کنید زمان خوردن غذا ذهن خود را از موارد دیگر پاک کنید و تنها تمرکز خود را به خوردن اختصاص دهید.

استرس نیز می تواند هورمون های ذخیره نماینده چربی را فعال کند و افرادی که احساس استرس می نمایند 104 کالری بیشتر وارد بدن خواهند کرد.

آدامس بجوید و آب بیشتری بنوشید:

مطالعات اجرا شده نشان می دهد جویدن آدامس بدون شکر به مدت یک ساعت در صبح، باعث می گردد 67 کالری کمتر وارد بدن گردد. همین کار را می توانید در بعد از ظهر نیز تکرار کنید.

همچنین افرادی که یک الی سه لیوان آب اضافی در روز می نوشند 205 کالری کمتر وارد بدنشان خواهد شد.

منبع:مجله سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 89

به "با این راه چاره های طلایی مانند کوره کالری بسوزانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راه چاره های طلایی مانند کوره کالری بسوزانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید