این دریاچه های ایران را حتما ببینید (1)

به گزارش شارژ 10، ایران 28 دریاچه طبیعی دارد، دریاچه هایی که یکی از بکرترین و محبوب ترین جاها برای تماشا و گشت و گذارند. جاهایی که حتی چند ساعت ماندن در کنار آنها، نگاه کردن بهشان و خنکی شان، حال آدم را سرجایش می آورد و خشمگین ترین انسان ها را هم آرام می نماید. اما از بین دریاچه های ایران، برخی هایشان هستند که برای یکبار هم که شده باید آنها را از نزدیک و نه از پشت عکس ها و نه از پشت مانیتور دید. زیباترین دریاچه های ایران کدام هاست؟ و کدام دریاچه ها را باید قبل از مرگ دید؟

این دریاچه های ایران را حتما ببینید (1)

دریاچه چمستان، سد الیمالات

دریاچه چمستان، یکی از زیباترین دریاچه های ایران است. دریاچه ای که در دل جنگل واقع شده و بعد از گذشتن از جاده ای پردرخت وقتی به آن می رسید واقعی بودن آن باورتان نمی گردد. انعکاس درخت ها در دریاچه و سکوت و آرامشش آدم را در خود غرق می نماید. این منطقه امکاناتی مثل قایق های موتوری و پدالی، امکان ماهیگیری، سوئیت، رستوران، کافی شاپ و سوپرمارکت دارد.

آدرس: 8 کیلومتری نور استان مازندارن در جهت جاده نور به چمستان. فاصله از جاده اصلی به چمستان 3 کیلومتر. این دریاچه در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا واقع شده.

دریاچه گهر

می گویند دریاچه گهر نگین اشترانکوه است و بیراه هم نمی گویند. دریاچه ای که در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و در شهرستان درود واقع شده. دره نی گاه با لاله های واژگون و شقایق هایش، درختان تنومند بلوط و زالزالک، سیب، ارژن، انار، و حیات وحشی که حیواناتی چون بز، آهو، قوچ، کبک، و شاهین در آن زندگی می نمایند، دریاچه گهر را دیدنی تر هم نموده است. بعد از 40 دقیقه پیاده روی به دریاچه گهر دوم می رسید، جایی که عمق دریاچه کم است و ماهی ها را از نزدیک می توان دید.

آدرس: دریاچه گهر در 70 کیلومتری الیگودرز در شهرستان لرستان واقع شده و 30 دقیقه با شهرستان درود فاصله دارد.

دریاچه اوان

یکی از زلال ترین آب ها را دریاچه اوان در 45 کیلومتری قلعه الموت استان قزوین دارد. دریاچه ای که بخش کمی از آبش از بارندگی تامین می گردد و به علت غلیان همیشگی اش، آبی صاف دارد. تابستان ها دریاچه پر می گردد از گردشگرانی که برای آب تنی و ماهیگیری و قایق سواری به آن آمده اند. و پاییز پرندگانی مثل قو، غاز و مرغابی مهمان اوان می شوند. عمیق ترین قسمت دریاچه در جنوب شرقی آن 8/6 سانتی متر است. دریاچه اوان محل زندگی ماهی هایی چون قزل آلای رنگین کمان، کپور و اردک ماهی است.

آدرس: اوان در شمال شرقی قزوین واقع شده. برای رسیدن به این دریاچه باید از میدان مینودر (غریب کش) قزوین وارد جاده الموت شوید.

جهت از تهران: در انتهای اتوبان تهران-قزوین و چند کیلومتر قبل از قزوین (2 کیلومتر بعد از عوارضی قزوین) جهت فرعی سمت راست اتوبان که با تابلو الموت نشان داده شده را در پیش بگیرید. بعد از 40 کیلومتر به رجایی دشت می رسید. از رجایی دشت تا دریاچه 20 کیلومتر فاصله است.

دریاچه لفور(سد البرز)

یکی از زیباترین دریاچه های ایران، دریاچه لفور یا سد البرز است. آنطور که وقتی عکس هایش را نگاه می کنید شاید باورتان نگردد اینجا ایران است. دریاچه لفور در بین جنگل های سوادکوه واقع شده و یکی از قشنگ ترین جاهایی است که هرکس قبل از مرگ می تواند ببیند. یکی از بکرترین ها که وجود هفت آبشار بر قشنگی هایش افزوده و گاهی همانطور که در کنارش نشسته اید،از کنارتان رد می شوند و عیشتان را تکمیل می نمایند.

آدرس: بعد از فیروزکوه و پل سفید، باید خود را به شیرگاه برسانید. جهت جنگل از جاده سد البرز می گذرد. از سد البرز تا جنگل و دریاچه لفور دو ساعت راه است.

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار یا زریبار که در زبان کردی به معنی دریاچه وار است در سه کیلومتری مریوان قرار گرفته. زریوار، بزرگترین دریاچه آب شیرین غرب ایران است و به علت خودجوش بودن آب دریاچه و چشمه های کف جوش آن مردم محلی افسانه های زیادی درباره اش می گویند. تنوع پوشش گیاهی و جانوری این منطقه و امکان ماهیگیری، زریوار را تماشایی تر نموده.

آدرس: کردستان، فاصله 5 کیلومتری مریوان

قسمت دوم زیباترین دریاچه های ایران

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1933

به "این دریاچه های ایران را حتما ببینید (1)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دریاچه های ایران را حتما ببینید (1)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید