ایجاد کمربند امنیتی در اطراف مکه مکرمه در مراسم حج سال جاری

به گزارش شارژ 10، سرلشکر زیاد الطویان فرمانده اداره امنیت حج از ایجاد کمربند امنیتی در اطراف مکه مکرمه در طی مراسم حج سال جاری اطلاع داد.

ایجاد کمربند امنیتی در اطراف مکه مکرمه در مراسم حج سال جاری

الطویان امروز (سه شنبه) در گفت وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن اضافه نمود: سال جاری مکه مکرمه شاهد ایجاد کمربند امنیتی در تمام ورودی ها خواهد بود تا از ورود اشخاص به جز کارگران و افراد دارای مجوزهای ویژه برای حج جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: تعداد کم زائران سال جاری هیچ تغییری در برنامه های امنیتی و پیشگیرانه هر ساله نیروهای برگزارکننده حج ایجاد نخواهد نمود.

وی تأکید کرد: آمادگی های امنیتی مورد احتیاج از سوی پلیس و نیروهای امنیتی عربستان برای مراسم حج تدارک دیده شده و در دست اجرا است.

بر اساس این گزارش، الطویان همچنین دیروز (دوشنبه) در نشست فرماندهان نیروهای امنیتی حج در مکه مکرمه گفت: به دلیل شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا، تدابیر امنیتی استثنایی برای مراسم حج سال جاری در نظر گرفته ایم و در اطراف مشاعر مقدسه (منا، مزدلفه و عرفات) کمربند امنیتی کاملی ایجاد شده است.

فرمانده اداره امنیت حج اضافه نمود: نیروهای امنیتی عربستان به هیچ یک از حجاج بدون داشتن مجوز رسمی اجازه ورود به مشاعر مقدس را نخواهند داد.

او شرح داد: هر کس ممنوعیت ورود به مشاعر مقدسه را نادیده بگیرد و نقض کند، 10 هزار ریال سعودی جریمه خواهد شد.

وزارت حج و عمره عربستان چندی پیش با صدور اطلاعیه ای گفت که حج سال جاری با حضور ده هزار تن از اتباع خارجی مقیم این کشور به همراه شهروندان سعودی برگزار می گردد.

برگزاری محدود مراسم حج درحالی رخ می دهد که عربستان سالانه 12 میلیارد دلار از حج و عمره درآمد دارد و این کشور برنامه ریزی نموده بود گردشگری مذهبی خود را تا انتها سال 2020 میلادی، سالانه به 15 میلیون نفر افزایش دهد.

محدودیت در مراسم حج فشار مالی بیشتری به سعودی وارد خواهد نمود. عربستان در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت و نیز کاهش شدید قیمت نفت، با بحران جدید مالی و سیاست ریاضت مالی روبرو است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1112

به "ایجاد کمربند امنیتی در اطراف مکه مکرمه در مراسم حج سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کمربند امنیتی در اطراف مکه مکرمه در مراسم حج سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید