اپل با استفاده از الگوریتم های مستقر در سمت گوشی کاربر، گوشی های آی فون را از نظر وجود عکس های دارای محتوای سوء استفاده بچه ها کنترل می کند

به گزارش شارژ 10، مسائل مربوط به بچه ها و سوء استفاده از آنها از خطوط قرمز بی گفتگوی قانونی در کشورهای غربی است. متیو گرین- یک متخصص امنیت- در توییتر گزارش داده که اپل در نظر دارد که الگوریتم هایی شناساگری در گوشی های آی فون بگنجاند که محتوای کتابخانه عکس های کاربران را از نظر وجود محتواهای سوء استفاده از بچه ها، چک کنند.

اپل با استفاده از الگوریتم های مستقر در سمت گوشی کاربر، گوشی های آی فون را از نظر وجود عکس های دارای محتوای سوء استفاده بچه ها کنترل می کند

توجه کنید که این کار در سمت کاربر، یعنی در همان گوشی اش صورت خواهد گرفت. در واقع الگوریتم های اپل با استفاده از یک سری به اصطلاح اثرانگشت، یک یک عکس ها را چک می کنند و اگر موارد زیادی از مطابقت پیدا شد، آن را برای مرور به کنترل کننده های انسانی گزارش می کنند. به علاوه به نظر می رسد در گام اول فقط آن عکس هایی که کاربر قصد ابری کردنشان را دارد، نخست اینگونه اسکن می شوند.

البته هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده.

متیو گرین که یک متخصص امنیت است در این مورد می گوید که البته الگوریتم های هش ، نتایج کاملا درست ارائه نمی کنند و موارد گزارش مثبت کاذب هم دارند.

و خطر بعد این است که اگر اپل بیاید و در گام اول برای گزارش محتوای سوء استفاده از بچه ها، قضیه را به اطلاع دولت برساند، ممکن است زمانی هم برسد که دولت برای چیزهای دیگر، کار مشابهی را بخواهد جا بیندازد و روتین کند.

نکته جانبی دیگر این است که عکس های شما در آی کلاد با رمزنگاری دوسویه ذخیره نمی شوند. یعنی گرچه عکس ها به صورت رمزنگاری شده در آی کلاد ذخیره می شوند، اما اپل کلیدها را هم در اختیار دارد و می تواند رمزگشایی کند. پس دست کم از نظر تئوریک امکان دارد که اپل با درخواست مقامات قانونی، اطلاعات آی کلاد کاربر را ارائه کند. اما اگر رمزنگاری دو سویه وجود داشت، چنین چیزی ممکن نبود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1738

به "اپل با استفاده از الگوریتم های مستقر در سمت گوشی کاربر، گوشی های آی فون را از نظر وجود عکس های دارای محتوای سوء استفاده بچه ها کنترل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با استفاده از الگوریتم های مستقر در سمت گوشی کاربر، گوشی های آی فون را از نظر وجود عکس های دارای محتوای سوء استفاده بچه ها کنترل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید