انجام 16 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور

به گزارش شارژ 10، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر اعلام نمود: از 15 هزار و 946 نفر که در مبادی مرزی کشور تست پی سی آر گرفته شد که از این تعداد 61 نفر قرنطینه شدند.

انجام 16 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی ولی پور اضافه نمود: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 اسفندماه کلید خورده و تا صبح روز 2 خرداد ماه، 315 هزار و 831 نفر از مسافران کنترل و غربالگری شدند.

ولی پور شرح داد: در این مدت 42 هزار و 534 مورد تست فوری و 15 هزار 946 مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و 61نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اضافه نمود: این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در 16 استان در 10 مرز هوایی، 2 مرز دریایی و 16 مرز زمینی حال اجراست.

ولی پور شرح داد: همان طور که گفته شد این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و یاری به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می گردد و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت احتیاج تست سریع کرونا گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه های پنج نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت احتیاج به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 153 میلیون نفر را در جهان به طور قطعی مبتلا نموده و بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1679

به "انجام 16 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 16 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید