امیری: قیمت سیمان افزایش نداشته، عرضه ماهانه 1.3 میلیون تن در بورس

به گزارش شارژ 10، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: هر هفته نیز حدود یک میلیون و 300 هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می گردد، بنابراین مشکل یا کمبودی بابت عرضه وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت آن گردد.

امیری: قیمت سیمان افزایش نداشته، عرضه ماهانه 1.3 میلیون تن در بورس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت صمت، سیف الله امیری اظهار کرد: قیمت سیمان همان قیمتی است که در سال گذشته بوده و ماهانه یک میلیون و 250 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می گردد که گاهی اوقات 830 تا 900 هزار تقاضا وجود دارد و 300 تا 400 هزار تن سیمان در بورس کالا بدون تقاضای خرید باقی می ماند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت توضیح داد: شرایط را طوری فراهم نموده ایم که همه بتوانند سیمان خریداری نمایند و مسئله ای از لحاظ خرید در بورس نداشته باشند، بنابراین شایعه گران شدن سیمان، کذب محض است.

وی ادامه داد: ممکن است قیمت ها در بورس کالا به دلیل کم وزیاد شدن قیمت پایه، نوسان داشته باشد؛ برای مثال در سال گذشته قیمت سیمان تا 29 هزار تومان رسید، اما دوباره کاهش یافت و اکنون روی قیمت 27.5 تا 28 هزار تومان در بورس عرضه می گردد که به مرور زمان با توجه به افزایش عرضه در بورس به طور یقین قیمت ها کاهش پیدا می نماید.

امیری بیان نمود: قیمتی که به دست مصرف نماینده می رسد، به طورمعمول با احتساب ارزش افزوده و هزینه های حمل، بین 34 تا 40 هزار تومان است و اینکه گفته شده قیمت سیمان 60 هزار تومان است، واقعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2035

به "امیری: قیمت سیمان افزایش نداشته، عرضه ماهانه 1.3 میلیون تن در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: قیمت سیمان افزایش نداشته، عرضه ماهانه 1.3 میلیون تن در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید