افزایش مسائل بیماران تالاسمی در پی افزایش چشمگیر قیمت داروها

به گزارش شارژ 10، مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از افزایش مسائل بیماران تالاسمی در پی افزایش چشمگیر قیمت داروهای این بیماران اطلاع داد.

افزایش مسائل بیماران تالاسمی در پی افزایش چشمگیر قیمت داروها

مریم خوش اخلاق در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت مصرف داروهای آهن زدا برای بیماران تالاسمی اظهار کرد: حدود یک سال و نیم می گردد که قیمت هر ویال آمپول داروی دسفرال 500 تومان گردیده بود اما در سه ماه اخیر و با اعمال تحریم ها قیمت هر ویال دسفرال به 5600 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده های تالاسمی سه تا چهار بیمار تالاسمی دارند، توضیح داد: بسته به وزن و میزان آهن، هر بیمار باید ماهانه 80 تا 120 ویال داروی دسفرال مصرف کند. اگر یک خانوده سه بیمار تالاسمی داشته باشد، باید ماهانه حدود یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه تامین دارو را پرداخت کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با بیان اینکه داروهای تالاسمی افزایش چشمگیر داشته اند، ادامه داد: همچنین قیمت هر یک عدد قرص خوراکی اکس جید از 500 تومان به 5900 تومان افزایش یافته است.

خوش اخلاق گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت داروها، بیماران تالاسمی دیگر نمی توانند داروی دسفرال را خریداری نمایند.

وی اعلام کرد: بیماران تالاسمی داروی ایرانی معادل دسفرال را که رایگان است، مصرف می نمایند اما تاکنون هیچ تست بالینی صورت نگرفته است که معین گردد این داروی ایرانی تا چه حد می تواند کارآمد باشد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان اضافه کرد: در واقع نمی دانیم این دارو آهن زدا هست یا خیر؟ بسیاری از بیماران تالاسمی پس از مصرف داروی ایرانی معادل دسفرال دچار حساسیت یا خارش پوستی می شوند.

وی اظهار کرد: گران شدن قیمت داروی دسفرال و مناسب نبودن داروی معادل ایرانی دسفرال را معضلی برای بیماران تالاسمی دانست و گفت: وقتی که آهن در خون بیماران تالاسمی بالا برود دچار دیابت می شوند و علاوه بر عوارض بیماری تالاسمی، باید انسولین نیز تزریق نمایند. در واقع یک مشکل به مسائل بیماران تالاسمی اضافه کرده می گردد.

خوش اخلاق اضافه کرد: همچنین با بالا رفتن آهن در خون بیماران تالاسمی، آهن دور قلب را فرا می گیرد و موجب مسائل قلبی می گردد. این اواخر نیز شاهد افزایش مسائل جسمی و بیماری ها در بیماران تالاسمی بوده ایم.

وی درخصوص کمبود داروی بیماران تالاسمی اعلام کرد: با توجه بالا رفتن نرخ ارز گاهی به صورت مقطعی برخی دارو ها قطع می شوند زیرا مواد اولیه داروهای ایرانی نیز از خارج وارد می گردد.

خوزس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 37

به "افزایش مسائل بیماران تالاسمی در پی افزایش چشمگیر قیمت داروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مسائل بیماران تالاسمی در پی افزایش چشمگیر قیمت داروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید