اریک کارل، نویسنده محبوب کتاب های کودک از دنیا رفت

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز-نویسنده کتاب کرم خیلی گرسنه و کتاب هایی چونمی خواهی که دوست من باشی و کفش دوزک بداخلاق در سن 91 سالگی از دنیا رفت. به گفته خانواده اش، او در کمال آرامش و در میان اعضای خانوده اش دنیا را ترک کرد.

اریک کارل، نویسنده محبوب کتاب های کودک از دنیا رفت

اریک کارل در طول زندگی حرفه ای خود طراحی و تصویرگری خود بیش از 71 کتاب کودک را بر عهده داشت، آثاری که بالای 170 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیدند.

مشهورترین کتاب او کرم خیلی گرسنه که در سال 1969 منتشر شد همچنان در سراسر جهان از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در سال 2020 نیز در رتبه نخست پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفت.

اریک کارل در سیراکیوس نیویورک در سال 1929 به جهان آمد. او در سن 6 سالگی به همراه پدر و مادرش که هر دو از مهاجران آلمانی بودند به وطن خود در شهر اشتوتگارت آلمان نقل مکان کرد.

کارل پس از فارغ التحصیلی از آکادمی معتبر هنرهای زیبای اشتوتگارت با یک رزومه مختصر و 40 دلار در جیبش به نیویورک بازگشت و توانست شغلی در روزنامه نیویورک تایمز پیدا کند.

آغاز کار حرفه ای او به عنوان تصویرگر کتاب های کودک در سال 1967 و زمانی آغاز شد که بیل مارتین یکی از کارهای تصویری او را در یک مجله پزشکی دید. او از کارل دعوت کرد تا تصویرگری کتاب خرس قهوه ای، خرس قهوه ای چه چیزی را می بیند؟ بر عهده بگیرد.

او اولین کتاب کودک خود را با عنوان 1.2.3 به سوی باغ وحش در همان سال و کرم خیلی گرسنه را سال بعد از آن منتشر کرد که به 70 زبان در جهان ترجمه شد.

خود کارل درباره محبوبیت این کتاب در سطح جهانی گفته بود: فکر می کنم این کتاب امیدواری است. بچه ها به امید نیاز دارند. یک کرم کوچک بی اهمیت می تواند به پروانه ای زیبا تبدیل شود و با هوش و استعداد خود به جهان پرواز کند. آیا من هم می توانم چنین کاری انجام دهم؟ بله که می توانی. و فکر می کنم جذابیت این کتاب همین باشد.

به عنوان یک هنرمند چندبعدی، آثار کارل به کتاب های کودک محدود نبود. او در کارهای هنری دیگری نظیر نقاشی، مجمسه سازی، تئاتر و حتی طراحی مبلمان وارد شد و آن ها را تجربه کرد.

به گفته خانواده او، کارل تا آخرین لحظات عمرش یک هنرمند بود و تا همان لحظه هم کار می کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1642

به "اریک کارل، نویسنده محبوب کتاب های کودک از دنیا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اریک کارل، نویسنده محبوب کتاب های کودک از دنیا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید