احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی

به گزارش شارژ 10، عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور مالی شرکت مادر تخصصی توانیر در زاهدان با اعلام این خبر گفت: نیروگاه بادی در شمال سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد.

احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی

به گزارش خبرنگاران- رجبی مشهدی اضافه کرد: موافقت احداث نیروگاه بادی دولتی در منطقه میل نادر در شمال این استان به توانیر تفویض شده که تا 18 ماه آینده به خاتمه خواهد رسید .

رجبی مشهدی اعلام کرد: شرکت صبا نیرو هم در حال ساخت 34 دستگاه توربین بادی 660 کیلوواتی است که دو دستگاه آن آماده است و به زودی برای نصب به لوتک در شمال استان منتقل می گردد .

وی با اشاره به وضعیت تابش خورشید در کشور گفت: ظرفیت انرژی حاصل از تابش خورشید در این منطقه دو برابر اغلب کشورهای اروپایی است .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر ادامه داد: با آنالیز های اجرا شده در این استان، یکی از مسائل سرمایه گذاران در بخش نیروگاه خورشیدی ، قیمت خرید برق از آنان است که قرار شد، خرید برق از این نیروگاه ها، به وسیله سامانه مربوطه به دو برابر برسد و مسائل سرمایه گذاران حل گردد .

رجبی مشهدی اضافه کرد: در حال حاضر میزان فراوری برق از انرژی های تجدید پذیر در کشور، 700 مگاوات است که اگر هزینه ها به وسیله منابع اقتصادی مدنظر شامل عوارض، خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر و حذف سوخت نیروگاه ها ، تامین گردد، می توان تا سال آینده این میزان فراوری برق را به 1500 مگاوات رساند .

وی گفت: از اهداف دولت، فراوری پنج هزار مگاوات برق از منابع انرژی تجدید پذیر تا سال 1400 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 203

به "احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید