آیفون 15 ممکن است با مودم 5G اختصاصی راهی بازار گردد

به گزارش شارژ 10، اپل طی چند سال اخیر توجه ویژه ای به حوزه مودم های 5G نشان داده تا در این زمینه دیگر نیازی به استفاده از مودم های ساخت کولکام نداشته باشد. حالا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل ممکن است از سال 2023 برای سری آیفون 15 به بهره گیری از مودم 5G اختصاصی روی بیاورد.

آیفون 15 ممکن است با مودم 5G اختصاصی راهی بازار گردد

روی هم رفته اپل از جمله شرکت هایی است که به مخفی کاری گسترده برای برنامه های خود معروفیت دارد اما حتی این شرکت هم نمی تواند برنامه های بزرگ و مهم خود را مخفی کند. در رابطه با کوشش اپل برای ساخت مودم 5G نیز نشانه های موثق و متعددی وجود دارد. به عنوان مثال این شرکت در سال 2019 بخش مودم موبایل اینتل را به همراه 2200 کارمند شاغل در این بخش تصاحب کرد. بعلاوه در شهر سن دیگو که مقر کوالکام در آن قرار گرفته است، اپل حدود 140 فرصت شغلی برای نیروهای متخصص در زمینه مودم موبایل ایجاد نموده است. ضمناً سال گذشته یکی از مدیران ارشد کوالکام اظهار داشت که آن ها انتظار دارند در سال 2023 فقط 20 درصد از مودم های 5G آیفون را تامین نمایند. این در حالی است که در حال حاضر تمام این مودم ها از طرف کوالکام ارائه می گردد.

روی هم رفته استفاده از مودم 5G اختصاصی مزایای زیادی برای اپل به همراه دارد. مهم ترین مزیت بحث هزینه ها است. اگرچه در ابتدا برای طراحی و ساخت این مودم ها میلیاردها دلار هزینه نموده، اما در عرض چند سال تمام این هزینه ها جبران می گردد. بعلاوه با استفاده از مودم اختصاصی، اپل می تواند با تغییر در طراحی و تنظیمات آن ها، سرعت این مودم ها را افزایش دهد و بعلاوه مصرف انرژی را هم پایین بیاورد.

با وجود اینکه اپل سال هاست برای گجت های مختلف خود از چیپست اختصاصی بهره می برد و حالا هم کامپیوترهای مک با تراشه های اختصاصی این شرکت راهی بازار می شوند، اما در کل ساخت مودم های 5G اصلا کار راحتی نیست. در همین زمینه می توانیم به اینتل اشاره کنیم که بعد از سال ها کوشش در این حوزه، در نهایت این پروژه را کنار گذاشت. اما با توجه به خبرها و گزارش های منتشر شده، ظاهرا برنامه های اپل مطابق انتظار مدیران این شرکت پیش رفته اند.

طبق شایعات مطرح شده، سال آینده مدل های پرو آیفون 15 همراه با دوربین پریسکوپی راهی بازار می شوند. بعلاوه یکی دیگر از افشاگران مشهور مدعی شده که اپل میخواهد برای تمام مدل های سری آیفون 15 از نمایشگر حفره دار بهره ببرد. در کل این گوشی ها به لطف تراشه و مودم اختصاصی، بدون شک در زمینه اینترنت 5G حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت.

به نظر شما استفاده از مودم های 5G اختصاصی برای آیفون، آیپد و شاید مک منجر به بهبود این محصولات خواهد شد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2056

به "آیفون 15 ممکن است با مودم 5G اختصاصی راهی بازار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 ممکن است با مودم 5G اختصاصی راهی بازار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید