آناتولی مدعی هشدار اتمی روسیه به آمریکا شد

به گزارش شارژ 10، یک رسانه ترکیه ای می گوید روسیه روز چهارشنبه هشدار داد هر گونه حمله اتمی با بمب های دارای قدرت انفجار اندک را حمله اتمی تلقی نموده وآن را پاسخ خواهد داد.

آناتولی مدعی هشدار اتمی روسیه به آمریکا شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه امروز چهارشنبه گفت هر گونه حمله از سوی آمریکا با بمب های دارای قدرت انفجار اندک را حمله اتمی تلقی نموده و آن را پاسخ خواهد داد.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه سال گذشته میلادی فروپاشید.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه امسال بعد از ماه ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

10 سال پیش دولت های روسیه و آمریکا معاهده ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می رود.

اخیراً دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته، مسکو نیست که کوشش می نماید این معاهده را فسخ کند و باید درخصوص تمدید احتمالی پیمان نیو استارت (کاهش تسلیحات راهبردی) مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 950

به "آناتولی مدعی هشدار اتمی روسیه به آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آناتولی مدعی هشدار اتمی روسیه به آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید