ویژگی های هواپیمای ATR72-600

به گزارش شارژ 10، به گزارش تین نیوز به نقل از افکارنیوز، هواپیمای ATR72-600 توانایی طی کردن مسافت بین 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد و می تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرد و از این لحاظ برای حمل و نقل هوایی در این مناطق بسیار مناسب و ایمن است.

ویژگی های هواپیمای ATR72-600

در واقع این هواپیما قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین بعضی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

از جمله مشخصات عملکردی سری ATR 600 می توان به سرعت کروز (پیمایش طولانی) 509 کیلومتر در ساعت، بُرد پروازی 1500 کیلومتر و احتیاج به مسافت 1333 متری برای پرواز (طول جهت تیک آف) اشاره نمود.

سری 600 ای تی آر از تجهیزات امنیتی و رفاهی بیشتری نسبت به مدل های گذشته این شرکت برخوردار است و به لطف موتورهای PW127M در حدود 5 درصد توان کششی بیشتری را در زمان تیک آف یا بلند شدن از روی باند پرواز در اختیار خلبان قرار می دهد.

شاید با توجه به ساختار ملخی پیشرانه های توربوپراپ، ظاهر ATR 72 کمی قدیمی به نظر برسد، اما باید گفت که در طول قریب به 30 سال فراوری سری 72 توسط ATR، تعداد اندک حوادث منجر به سقوط، این هواپیما را در زمره ساخته های ایمن و قابل اطمینان صنعت هوانوردی قرار داده است.

تغییرات اساسی که در این مدل وجود دارد یکی در مصرف سوخت بهتر و همچنین در خصوص هزینه های نگهداری از این هواپیما بوده که به نسبت مدل قبلی آن، پیشرفت های محسوسی داشته باشد. این مورد باعث شده تا این هواپیما به مراتب از نظر مالی به صرفه تر گردد و شرکت های هواپیمایی تمایل بیشتری برای به کارگیری این مدل هواپیما را داشته باشند.

ای. تی. آر. هواپیمایی بسیار ایمن

به گزارش تین نیوز به نقل از افکارنیوز، شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قردارد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است. می توان ATR را بزرگترین کمپانی فراوری هواپیماهای منطقه ای تا سقف 90 جایگاه برشمرد. این کمپانی در سال 1981 به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.

ATR تا به حال بیش از 1500 هواپیما فروخته است و بیش از 200 اپراتور در بیش از 100 کشور جهان دارد. هر 8 ثانیه یک بار، یک فروند ATR در جایی از جهان فرود می آید. 200 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان از این نوع هواپیما استفاده می نمایند.

ای تی آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان برد منطقه ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای. تی. آر فراوری می گردد. این هواپیما نوع تکامل یافته ای. تی.آر. 42 است که از سال 1989 فراوریش شروع شد و معمولاً برای حمل و نقل منطقه ای توسط شرکت های مسافربری انتخاب می گردد.

ای. تی. آر 600-72 اولین بار در سال 1385 با نام تجاری ای.تی. آر 212A-72 به بازار معرفی گردید و فراورینمایندگانش تاریخ عرضه آن را سال 1388 اعلام کردند.

این مدل مجهز به موتور کانادایی PW127M است که با 5٪ افزایش توان به برخاست راحت تر یاری می نماید. فراورینمایندگان با اضافه کردن چندین صفحه نمایش کامپیوتر در کابین پرواز به امنیت پرواز اضافه کردند. همچنین با تغییر مدل جایگاه ها و سبک تر کردن وزن آن ها ظرفیت مسافران را به 74 تا 78 رساندند.

موتور ملخی ساخت یک غول کانادایی

به گزارش تین نیوز، یکی از تصورات اشتباهی که بین بحشی از مردم در خصوص هواپیماها رایج است، این است که هواپیما با موتور ملخی، امنیت یا کیفیت پایین تری دارند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

موتور هواپیماهای ATR توسط یک غول کانادایی به نام Pratt and Whitney فراوری شده که یکی از معروف ترین، خوش نام ترین، مالی ترین، ایمن ترین و مدرن ترین موتورهای هواپیما بوده که به خصوص در مدل PW127M آن، فناوری و طراحی را به حد اعلی رسانده است.

منبع: سفرمی
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 870

به "ویژگی های هواپیمای ATR72-600" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های هواپیمای ATR72-600"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید