ورود سگ های دیجیتالی به فرودگاههای آمریکا

به گزارش شارژ 10، اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا(TSA) در آستانه فصل تعطیلات در این کشور، از فناوری جدیدی برای بازبینی چمدان ها استفاده می نماید.

ورود سگ های دیجیتالی به فرودگاههای آمریکا

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات در آمریکا، حدود 27 میلیون نفر سفر هوایی خواهند داشت. پس انتظار می رود که در بخش آنالیز مسافران صفوف طولانی تشکیل گردد.

در این راستا اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا تمهیداتی را اندیشیده و محققان در حال آزمایش یک فناوری جدید هستند که بازرسی خلاقانه(Innovation Checkpoint) نام گرفته و برای مقابله با شکایت مسافران برای آنالیز وسایل الکترونیکی، مایعات و درآوردن کفش آنها طراحی شده است.

این فناوری شامل یک حسگر روی یک پهپاد برای شناسایی بمب های دست ساز، یک ژل که به دور مواد منفجره یا مواد شیمیایی خطرناک پیچیده می گردد تا بتوان آنها را به طور ایمن از فرودگاه خارج کرد و اسکنرهایی برای بازرسی اقلام داخل چمدان ها است. طراحان این فناوری به همکاری سازمان امنیت ملی آمریکا یک حسگر به نام بینی سگ دیجیتال ساخته اند که با یک پهپاد جفت شده و مواد منفجره را بهتر از یک سگ بویاب پیدا کند.

خوزه بونیلا(Jose Bonilla) از مدیران اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا اظهار کرد، این فناوری بخشی از آینده امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا را نشان می دهد.

وی ادامه داد، ما کوشش می کنیم فرآیند بازرسی را برای مردم آسان تر کنیم.

محققان دانشگاه رودآیلند آمریکا در کوششند که استفاده از این فناوری را هم برای مسافران و هم برای اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا آسان تر نمایند.

فناوری مذکور هنور در حال گذراندن مراحل آماده سازی است اما به محض تکمیل، یک فناوری به اندازه یک گوشی هوشمند فراوری خواهد شد.

تیم طراحی همچنین یک ژل بنام چیمو طراحی نموده که به دور مواد منفجره یا مواد شیمیایی خطرناک پیچیده می گردد تا بتوان آنها را به طور ایمن از فرودگاه خارج کرد.

این تیم تحقیقاتی یک روش جدید برای اسکن چمدان ها هم ابداع نموده که بدون اینکه مسافران مجبور باشند وسایل خود را بردارند، قابل انجام است.

این اسکنر نسبت به دستگاه های قبلی، با راحتی بیشتری داخل چمدان ها را بازبینی می نماید.

این فناوری در حال حاضر در یک فرودگاه در لاس وگاس در حال آزمایش است و اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا امیدوار است تا سال 2020 این فناوری را به سراسر آمریکا منتقل کند.،ایسنا

بیشتر بخوانیم:

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 582

به "ورود سگ های دیجیتالی به فرودگاههای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سگ های دیجیتالی به فرودگاههای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید