هجوم 10 میلیون خفاش به پارکی در زامبیا!

به گزارش شارژ 10، هرسال بین ماه های نوامبر تا دسامبر اتفاقی عجیب و باورنکردنی در پارک ملی کاسانکا زامبیا رخ می دهد. در این زمان حدود 10 میلیون خفاش از نقاط مختلف در این مکان جمع می شوند و مناظری باورنکردنی و جادویی را به وجود می آورند. اگر در این زمان به زامبیا و این پارک بروید صدها و شاید هزارها خفاش را می بینید که از شاخه های درخت آویزان شده اند و تصویر درختان را دگرگون نموده اند. گردشگران بسیار زیادی تنها برای تماشای این اتفاق خاص و استثنائی به زامبیا و این پارک می آیند. اما این همه خفاش به چه دلیلی در این پارک جمع می شوند و چرا هر سال در یک موقع خاص این اتفاق می افتد؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

هجوم 10 میلیون خفاش به پارکی در زامبیا!

بزرگ ترین گردهمایی خفاش ها در جهان

هرسال بین ماه های نوامبر و دسامبر حدود ده میلیون خفاش میوه خوار کاهی رنگ (straw coloured fruit bats) در منطقه ای نسبتا کوچک در پارک ملی کاسانکا، در شمال زامبیا جمع می شوند. این پدیده طبیعی شگفت انگیز تنها در این پارک اتفاق می افتد و مکانی ایده آل برای دیدنی این پرندگان جالب را فراهم می نماید. هنگام طلوع و غروب آفتاب هزاران خفاش در آسمان به پرواز در می آیند و فضایی عجیب و جادویی به وجود می آورند.

تجمع این تعداد خفاش در یک مکان در واقع بزرگ ترین مهاجرت پستانداران در جهان به شمار میرود. چیزی که این پدیده را خاص و منحصربفرد می نماید این است که تنها در پارک ملی کاسانکا می توانید چنین صحنه ای را ببینید و در هیچ کجای جهان مانند آن را مشاهده نخواهید کرد. جالب است بدانید خفاش ها تنها به مدت 90 روز در این منطقه می مانند و به همین علت سالانه گردشگران زیادی برای دیدنی میلیون ها خفاش به این منطقه در زامبیا سفر می نمایند.

پارک ملی کاسانکا

پارک ملی کاسانکا یکی از پارک های ملی زامبیاست و در تمام فصول سال جذابیت های خاصی برای بازدیدنمایندگان دارد. با این حال، خفاش های میوه خوار اصلی ترین علت معروفیت این پارک هستند و بخش عمده ای از گردشگران بین ماه های اکتبر تا دسامبر به این منطقه سفر می نمایند. هر سال از اواسط اکتبر خفاش ها کم کم سر و کله شان پیدا می گردد و در اواط نوامبر تعداد آن ها به حداکثر و حدود 8-10 میلیون می رسد! دانشمندان تخمین می زنند که این تجمع خفاشی بزرگ ترین تجمع پستانداران در زمین و همین طور بزرگ ترین مهاجرت پستانداران باشد.

مهاجرت خفاش ها معمولا با آغاز بارندگی ها در این منطقه مصادف می گردد. علاوه بر این، این دوره فصل رسیدن میوه های جنگلی مثل انواع توت هاست که خوراک اصلی خفاش های میوه خوار محسوب می شوند. برآورد شده که هر سال حدود 330000 تن میوه به وسیله این خفاش ها مصرف می گردد! مکان های مخفی که در دل جنگل و بالای درخت ها وجود دارند امکان دیدنی این پرندگان را از فاصله ای بسیار نزدیک به بازدیدنمایندگان می دهد و می توان بدون مزاحمت و ترساندن آن ها، این پدیده طبیعی منحصربفرد را دیدن کرد.

بازدید از پارک و خفاش ها

از آنجا که گردشگران زیادی در این دوره به پارک می آیند مکان های خاصی برای دیدنی خفاش ها فراهم شده است. در چندین نقطه در جنگل، بالای درخت های جایگاه های مخفیانه ای ساخته شده که بازدیدنمایندگان می توانند بدون ترساندن خفاش ها با خیال راحت آن ها را دیدن نمایند. این منطقه در زمان حضور خفاش ها به مکانی ایده آل و رویایی برای عکاسان، عاشقان طبیعت و علاقمندان به پرندگان و به ویژه خفاش ها تبدیل می گردد. در پارک ملی کاسانکا اقامتگاه های مختلفی برای اسکان بازدیدنمایندگان فراهم شده است. بنابراین می توانید شب را هم در پارک بمانید و هنگام طلوع آفتاب هم شاهد حضور هزاران خفاش در آسمان باشید. چنین صحنه هایی مطمئنا در زندگی تان فقط یکبار اتفاق می افتد، بنابراین بهتر صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید تا چنین صحنه فوق العاده ای را از دست ندهید.

چطور به پارک ملی کاسانکا برویم؟

پارک ملی کاسانکا در منطقه Serenje و در استان مرکزی زامبیا قرار گرفته است. از شهرهای لوساکا (مرکز زامبیا) یا کاپربلت می توانید در عرض 5-6 ساعت رانندگی به پارک ملی برسید. بعلاوه پروازهای چارتری هم مستقیما بازدیدنمایندگان را به پارک ملی می آورد.

منبع: kasankanationalpark.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1957

به "هجوم 10 میلیون خفاش به پارکی در زامبیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم 10 میلیون خفاش به پارکی در زامبیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید