نشانه شگفت انگیز از ضریب هوشی بالا

به گزارش شارژ 10، افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند برای آنان تشخیص اینکه یک جسم به کدام سمت حرکت می نماید آسان تر است بعلاوه در تصمیم گیری خود با مسدود کردن اطلاعات پس زمینه بهتر عمل می نمایند علت آن این است که مغز افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند سریع تر کار می نماید.

نشانه شگفت انگیز از ضریب هوشی بالا

این نتایج یاری می نماید تا تأکید گردد که ضریب هوشی بالا چیزی بیش از حل معما ها یا تصمیم گیری درست است.

در این مطالعه، افراد شرکت نماینده باید خطوطی را که روی صفحه نمایش حرکت داشتند را معین می کردند. نتایج تحقیق نشان داد که هرچه افراد باهوش تر باشند، سریع تر جهت خطوط رانش را تشخیص می دهند.

دکتر دوجه تادین، یکی از نویسندگان مقاله گفت: از آنجایی که هوش ساختار گسترده ای است، نمی توانید آن را در یک قسمت از مغز ردیابی کنید، اما از آنجایی که این کار بسیار ساده است و ارتباط نزدیکی با IQ دارد، ممکن است سرنخ هایی در خصوص اینکه چه چیزی مغز را کارآمدتر و در نتیجه باهوش تر می نماید به ما بدهد.

با این حال، گاهی به شرکت نمایندگان تصاویر کوچک و گاهی تصاویر بزرگ نشان داده می شد. چیزی که این مورد نشان داد، این است که افراد با ضریب هوشی بالا در مسدود کردن اطلاعات پس زمینه بهتر عمل می نمایند.

مایکل ملنیک، یکی دیگر از نویسندگان مطالعه گفت: سریع بودن و واکنش سریع معمولا دست به دست هم می دهند.

از نتایج تحقیقات قبلی، ما انتظار داشتیم که همه شرکت نمایندگان در تشخیص حرکت تصاویر بزرگ بدتر باشند، اما افراد با ضریب هوشی بالا بسیار بسیار بدتر بودند.

دکتر تادین گفت: این مطالعه ممکن است به محققان یاری کند تا همبستگی های عصبی هوش را شناسایی نمایند.

وی اضافه نمود: ما از نتایج تحقیقات قبلی می دانیم که کدام بخش از مغز در حذف بصری حرکت پس زمینه نقش دارد.

این پیوند تازه به هوش، هدف خوبی برای آنالیز تفاوت های پردازش عصبی، تفاوت های شیمی عصبی و تفاوت های متفاوت در خصوص انتقال دهنده های عصبی افراد با IQ فرق دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2223

به "نشانه شگفت انگیز از ضریب هوشی بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه شگفت انگیز از ضریب هوشی بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید