میکسر، سرویس استریم بازی مایکروسافت، یک ماه دیگر تعطیل می گردد

به گزارش شارژ 10، مایکروسافت خبر داده است که فعالیت سرویس استریم بازی میکسر (Mixer) را در روز 22 جولای متوقف و به طور کلی این سرویس را تعطیل می نماید. این خبر غافلگیرکننده در حالی منتشر می گردد که سال گذشته مایکروسافت تنها ده ها میلیون دلار برای جذب افرادی مثل نینجا و شراود به میکسر هزینه نموده بود.

میکسر، سرویس استریم بازی مایکروسافت، یک ماه دیگر تعطیل می گردد

نکته عجیب تر این است که طی قرارداد مایکروسافت و فیس بوک، شبکه ها و کاربران فعلی میکسر به فیس بوک گیمینگ منتقل خواهند شد؛ سرویسی که رقیب اصلی مایکروسافت و میکسر در جذب استریمرهای معروف بود.

مایکروسافت در شرح این تصمیم، گفته است که آن ها نتوانسته اند با توییچ، یوتیوب و حتی فیس بوک گیمینگ رقابت نمایند. فیل اسپنسر، مدیر بخش بازی مایکروسافت، در مصاحبه ای به خبرگزاری The Verge گفته است: زمانی که کار خود را آغاز کردیم، بسیار عقب تر از رقبا بودیم. به نظرم مخاطبان میسکر بهره بسیار بیشتری از خدمات گسترده تر فیس بوک خواهند برد و می توانند به یاری پلتفرم شبکه اجتماعی که فیس بوک در اختیار دارد، بسیار بهتر با گیمرها ارتباط برقرار نمایند.

در چند هفته آینده، مایکروسافت و فیس بوک به طور کلی استریمرها و بیننده های میکسر را به فیس بوک گیمینگ ارجاع خواهند داد. از روز 22 جولای، تمام سایت ها و اپ های میکسر افراد به فیس بوک گیمینگ منتقل خواهند کرد. کسانی که با مایکروسافت برای استریم روی میکسر قراردادی بسته بودند، می توانند روی فیس بوک گیمینگ به کار خود ادامه دهند. آن دسته از بینندگان میسکر هم که اشتراک میکسر پرو یا دیگر شبکه های این سرویس را خریداری نموده بودند، مقدار باقی مانده از حساب کاربری خود را به شکل گیفت کارت ایکس باکس دریافت خواهند کرد.

همکاری مایکروسافت و فیس بوک قرار است نتایج عظیمتر و مهم تری از ارجاع بیننده های میسکر به فیس بوک گیمینگ داشته باشد. طبق این همکاری، مایکروسافت سرویس استریم بازی Project xCloud را روی فیس بوک گیمینگ هم راه اندازی خواهد نمود. این سرویس استریم بازی، چیزی شبیه به PlayStation Now یا Google Stadia است و به بازی نماینده ها اجازه می دهد تا بدون احتیاج به سخت افزار بازی و روی هر صفحه نمایشی، به بازی کردن مشغول شوند.

فیل اسپنسر در این باره گفته است: ما می خواهیم با xCloud امکان بازی کردن را برای دو میلیارد گیمر فراهم کنیم و می دانیم که باید برای این سرویس های خود مخاطب های وسیعی پیدا کنیم و فیس بوک مشخصا این ظرفیت را برای مان فراهم می نماید.

استریمرهایی مثل نینجا و شراود، برنده عظیم کوشش های بی ثمر مایکروسافت برای میسکر هستند. آمار رسمی از رقم های دریافت شده توسط آن ها نداریم، ولی گزارش هایی معتبر گفته اند که نینجا از مایکروسافت 30 میلیون دلار و شراود از این شرکت 10 میلیون دلار برای ترک توییچ و استریم روی میکسر دریافت نموده بود. که البته مایکروسافت به ده ها استریمر رقم هایی از یک میلیون تا ده میلیون دلار پرداخت نموده بود.

قراردادهای این استریمرها، مشخصا برای استریم روی میکسر بوده است؛ یعنی در حال حاضر نینجا و شراود ضمن حفظ رقم های نجومی دریافت شده، کاملا آزاد به استریم روی هر پلتفرمی هستند و می توانند به توییچ بازگردند.

منابع: The Verge، Rod Breslau

درباره میکسر بیشتر بدانید:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1058

به "میکسر، سرویس استریم بازی مایکروسافت، یک ماه دیگر تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکسر، سرویس استریم بازی مایکروسافت، یک ماه دیگر تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید